elektryczne szyby i lusterka

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez revan777 » 18 maja 2015, o 21:26

Witam, grzebałem dzisiaj przy kolanku, które odprowadza wodę z szyberdachu (drzwi od kierowcy). Musiałem naruszyć wiązkę kabli bo po tym zabiegu przestały mi działać el szyby po stronie kierowcy przód i tył. Przy próbie otwierania słychać brzęczenie. Podświetlenie na przyciskach jest. Szyba po stronie pasażera przy naciskaniu przycisku od drzwi kierowcy działa prawidłowo. Wyczytałem na innym forum, że może być to przewód masy, ale który to jest?
Avatar użytkownika
revan777
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 13:13
Lokalizacja: Nysa

 

Postprzez MiroGti » 18 maja 2015, o 21:38

Brązowy gruby kabel osobno w przelotce będzie wpinany ,koło bezpieczników a od przelotki wpięty jest do głównego złącza mas które jest nad bezpiecznikami Obrazek
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez revan777 » 27 maja 2015, o 15:05

Szyby odżyły, okazało się, że odłączony był przewód od głównego złącza mas. Tak więc jak po naciśnięciu przycisku otwierania szyby słychać brzęczenie warto sprawdzić masę.
Avatar użytkownika
revan777
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 13:13
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Thorsten » 21 cze 2015, o 07:57

Mam dziwny problem. Zamontowałem elektryczne szyby z przodu i jako że nie miałem przy kostce bezpieczników złącza w które mógł bym podłączyć przewody( dziwne ale jednak ) więc masę wziąłem z nadwozia a zasilanie z bezpośrednio z aku + bezpiecznik 30A, do tego sygnał zapłonu i podświetlenia wziąłem z włącznika świateł. Wszystko działa ale... gdy szyby są zamknięte i gdy wcisnę przycisk słyszę kliknięcie przekaźnika w silniku podnośnika ale... przygasają światła, występuje chwilowy znaczy spadek napięcia. Wcześniej gdy uruchamiałem zestaw pod zasilaczem komputerowym ten reagował tak że wyłączał się z przeciążenia.

Nie sądzę by było to normalne, bezpiecznik 30A jest cały a jak domykam to wszystko przygasa z tym że nie wiem czy tak samo jest jak np. szyba się unosi lub opuszcza. Podnośniki obu stron robią tak samo. Szukam winnego, pomożecie?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re:

Postprzez arti » 5 lip 2015, o 08:39

Thorsten napisał(a):Mam dziwny problem. Zamontowałem elektryczne szyby z przodu i jako że nie miałem przy kostce bezpieczników złącza w które mógł bym podłączyć przewody( dziwne ale jednak ) więc masę wziąłem z nadwozia a zasilanie z bezpośrednio z aku + bezpiecznik 30A, do tego sygnał zapłonu i podświetlenia wziąłem z włącznika świateł. Wszystko działa ale... gdy szyby są zamknięte i gdy wcisnę przycisk słyszę kliknięcie przekaźnika w silniku podnośnika ale... przygasają światła, występuje chwilowy znaczy spadek napięcia. Wcześniej gdy uruchamiałem zestaw pod zasilaczem komputerowym ten reagował tak że wyłączał się z przeciążenia.

Nie sądzę by było to normalne, bezpiecznik 30A jest cały a jak domykam to wszystko przygasa z tym że nie wiem czy tak samo jest jak np. szyba się unosi lub opuszcza. Podnośniki obu stron robią tak samo. Szukam winnego, pomożecie?


Jeśli można. Jakiej grubości przewody zastosowałeś do +12v? Podnośnik montowałeś nowy czy używany?
Avatar użytkownika
arti
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lip 2015, o 17:19
Rocznik: 95
Silnik: 1.8 ABS
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: elektryczne szyby i lusterka

Postprzez Thorsten » 5 lip 2015, o 11:05

Zestaw zdemontowany z auta czyli używany. Wiązka też ori i kabel do +12V już nie podam dokładnie przekroju ale dokładnie taki jaki był w instalacji( pamiętam bo szukałem taki sam). Bezpiecznik owy 30A nie przepala się. Hmmm z tego co pamiętam poprzedni właściciel przerobił wiązkę drzwi tak że zapłon pociągnął ze stałego zasilania czego nie rozumiem bo i tak po wyłączeniu zapłonu mamy sporo czasu na domkniecie szyb. Przerobiłem instalacje wracając do ori konfiguracji że sygnał zapłonu to sygnał zapłonu a nie stałe 12.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: elektryczne szyby i lusterka

Postprzez lukszumk3 » 5 lip 2015, o 14:38

To chyba normalne, w MK4 mam szyby w prądzie i jak na zamkniętych podniosę przycisk na zamykanie, to też przekaźnik cyknie i światła przygasną na ok sekundę :-)
lukszumk3
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 22:09
Lokalizacja: Sławęcice

Re: elektryczne szyby i lusterka

Postprzez Thorsten » 5 lip 2015, o 14:51

Dlatego pytam bo zauważyłem ten problem jadąc nocą. Jeździłem golfami z szybami w prądzie ale nie zwracałem na to uwagi. A pytam was dlatego że nic innego nie robi podobnego objawu, szyberdach, odgrzewanie szyb czy lusterek tak nie robi. Winnego szukałem w aku ale on daje radę bo nawet jak specjalnie obciążę go np. przetwornicą na 230V z gniazda zapalniczki to i tak zakręci rozrusznikiem na tyle mocno by silnik wystartował.

A przygasają światła na chwilę w momencie kliknięcia przekaźnika.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: elektryczne szyby i lusterka

Postprzez semiblu » 6 sie 2015, o 12:36

Hej,

mam zepsuty mechanizm elektryczny podnoszenia szyby po stronie pasażera. Samochód 3 drzwiowy.
Rozglądam się po internecie i na niektórych aukcjach jest napisane, że mechanizm pasuje i do wersji 3 drzwiowej i do 5 drzwiowej.
Napiszcie mi proszę jak to jest. Czy to się wiąże z różną długością drzwi, czy jednak nie?
semiblu
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 mar 2013, o 21:55
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: elektryczne szyby i lusterka

Postprzez GolfiarzJR » 6 sie 2015, o 16:17

Ja ostatnio wkładałem szyby do 3d z 5d i pasuje idealnie , nie wiem jak u innych ;) Według mnie smiało możesz brać 3d albo 5d
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: elektryczne szyby i lusterka

Postprzez semiblu » 6 sie 2015, o 18:21

O widzisz, to już jakiś trop. Czyli wkładałeś szyby z 5d. A zwróciłeś uwagę na mechanizm?
semiblu
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2 mar 2013, o 21:55
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: elektryczne szyby i lusterka

Postprzez GolfiarzJR » 6 sie 2015, o 18:24

Mechanizm jest na bank taki sam w 5D i 3D to jest 100% potwierdzone info , jedyne co może się nie zgadzać to ewentualnie opuszczanie szyby itd , ale u mnie tego nie ma a opuszczają się normalnie :)
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości