Gdzie szukac plusa po stacyjce.

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Gdzie szukac plusa po stacyjce.

Postprzez Skubi » 16 lip 2011, o 16:24

Witam

Skąd pociągnąć plus po stacyjce do komory silnika. A może gdzieś w komorze silnika można znaleźć łatwy dostęp do tego plusa po stacyjce. Potrzebuje tego do wysterowania przekaźnika gdy przekręcę kluczyk.

Pozdrawiam
Skubi
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 19:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Gdzie szukac plusa po stacyjce.

 

Postprzez Zico63 » 16 lip 2011, o 17:12

Pytanie: czy może prąd zanikać przy kręceniu rozrusznikiem (jak na reflektory)? To wówczas żółto-czarny przewód w okrągłym złączu na chłodnicy - to zasilanie sygnału, linia X.
Gdy jednak nie może tak gasnąć, to - gdy ma Kolega "benzynkę" - będzie to czarny przewód zasilania cewki zapłonowej.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Skubi » 16 lip 2011, o 18:07

Lepiej żeby nie znikał przy kręceniu rozrusznika. A czy na klaksonie pojawia się plus po przekręceniu kluczyka? Czy znika ten plus przy pracy rozrusznika?
Skubi
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 19:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez prezesik » 16 lip 2011, o 18:27

U mnie plus klaksona jest podlaczony na stale do akumulatora. Ja do swiatel dziennych plus zalaczajacy do przekaznik podlaczylem pod niebieski kabelek wzbudzenia od alternatora. Na tym kabelku pojawia sie prad po uruchomieniu silnika. Silnik gasnie, pradu nie ma. Jako zasilanie cewki przekaznika mozna podlaczyc, gorzej jak by sie podlaczalo cos o wiekszej mocy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Zico63 » 16 lip 2011, o 18:47

Skubi napisał(a):A czy na klaksonie pojawia się plus po przekręceniu kluczyka? Czy znika ten plus przy pracy rozrusznika?

Na oba pytania - TAK.
Pozostaje zasilanie z cewki.
To, co polecają uczynić producenci wielu zestwów lamp dziennych - czyli taki plus podłączć do alternatora - mnie nie odpowiada.
Te lampy "ciągną" minimalne ilości prądu i te pół sekundy między włączeniem stacyjki na zapłon a dalszym pociągnięciem kluczyka na START nikogo przecież "nie zbawi", czyli nie weźmie takich niewyobrażalnych ilości prądu z akumulatora. O co więc ta walka? Do cewki i spokój.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Skubi » 16 lip 2011, o 19:01

Dziękuję za pomoc. Rozjaśniło mi to sytuację :)
Skubi
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 19:44
Lokalizacja: Sosnowiec


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości