Golf 3 1.8 GT 93r. 90KM ABS nierówna praca silnika na wolnyc

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Golf 3 1.8 GT 93r. 90KM ABS nierówna praca silnika na wolnyc

Postprzez pufan » 18 maja 2011, o 01:28

Witam
W ostatnim czasie pojawiły się duże problemy z pracą silnika na wolnych obrotach (zarówno na gazie jak i benzynie). A mianowicie: po odpaleniu silnik cały się trząsł, obroty skakały w granicach 1000-1200, czasami tuż po odpaleniu gasł. Po rozgrzaniu obroty spadały do ok 850 lecz przy przegazowaniu lub jeździe na sprzęgle silnik miał problemy z ustabilizowaniem ich na normalnym poziomie tzn. falowały one od 400 do 800 (w bardzo szybkim tempie). Ponieważ sprawia to b. duży dyskomfort w czasie jazdy zabrałem się do zdiagnozowania usterki. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było sprawdzenie układu zapłonowego: przewody miały przebicie więc wymieniłem cały komplet (palec,kopułka,przewody Beru,świece NGK Bur6ET). Ze względu na to iż miałem błędne wskazania temp na desce rozdzielczej- w trakcie jazdy ok 110st -do wymiany poszedł również czujnik temperatury-niebieski Febi (teraz ok). Rezultatów pozytywnych brak. Po tym wymieniłem podstawę wtrysku na nową Febi (stara nosiła liczne ślady zużycia). Po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkich elementów układu wtryskowego-wyregulowałem TPS-zresetowałem ECU poprzez rozłączenie klem i pozostawiłem auto na wolnych obrotach by się zaadoptowało. Po tym zabiegu pierwszy dzień-Rewelacja. Auto idealnie trzymało obroty-i na benzynie i na gazie-zero falowania itp itd. Po postoju ok 8 godz. problem powrócił,auto cięż ko zapaliło-obroty wskoczyły na ok 400 po czym powoli wtelepały się na ok 1000. Czuć było mocne szarpanie. Po rozgrzaniu w trakcie dojazdu do skrzyżowania mega falowanie obrotów,na gazie silnik prawie gaśnie. Sprawdziłem cały układ dolotowy pod katem szczelności - wszystko ok. Moją uwagę przykuł tylko elektrozawór filtra węgloweg0, który sobie terkocze w nieokreślonych momentach czasu. Przy temp silnika ok 60st jego głośna praca powodowała niemal zgaszenie silnika. Odłączyłem jego kostkę ale brak efektów-dalej wydaje jakieś dziwne dźwięki w różnych momentach. Odłączyłem całkowicie jego przewód i zaślepiłem-silnik pracuje lepiej ale nie idealnie. Czy ten zawór i filtr węglowy są konieczne do prawidłowego funkcjonowania silnika?? Biorąc pod uwagę wiek auta pewnie i tak nie spełnia już swojej funkcji.

Wyprzedzając możliwe pytania: ok 2 mies temu wymieniany był rozrząd i ustawiany zapłon, nastawnik przepustnicy wymieniony w ciągu ostatniego roku na oryginał Bosh (zupełny brak wolnych obrotów) oraz cewkomoduł na Beru (brak iskry).

W trakcie normalnej jazdy na wyższych obrotach silnik nie wykazuje nieprawidłowości.
Czekam na odp
Pozdrawiam
pufan
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18 maja 2011, o 01:26
Lokalizacja: Ok łodzi

Golf 3 1.8 GT 93r. 90KM ABS nierówna praca silnika na wolnyc

 

Postprzez killah » 18 maja 2011, o 21:53

kolego a silnik krokowy sprawdzony? przepustnica czysta?

jeśli chodzi o elektrozawór to jego odłączenie powoduje przejście sterownika w tryb awaryjny czy coś w ten deseń.. chyba,
killah
 

Postprzez v1rooz » 18 maja 2011, o 23:27

odma przeczyszczona ?
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

cron