Golf 3 1.9 tdi komputer.

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Golf 3 1.9 tdi komputer.

Postprzez damiano22922 » 22 lis 2014, o 00:19

Siema.

Mam pytanie na temat komputerów w silnikach 1.9 tdi. Z tego co zauważyłem po rozbieraniu paru golfów to golfy 90 konne miały komputery z plastikową obudową a te 110 konne aluminiowa obudowę. I tym rozpoznawałem je, ale jak dzisiaj rozebrałem swojego to się zdziwiłem. U mnie jest komputer w aluminiowej obudowie a ja mam 90 konnego golfa. Zgłupiałem już a na ten temat nigdzie nic nie mogę znaleźć. Więc zwracam się z prośbą do Was o wypowiedzenie się na ten temat jak to jest z tymi komputerami czy można je jakoś po numerach odróżnić czy jest od słabszego czy od mocniejszego. Może jest tak że mam u siebie przełożony ze 110 konnego.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
damiano22922
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 17:21
Lokalizacja: Nowy Sącz

Golf 3 1.9 tdi komputer.

 

Postprzez trojeczkaGT » 22 lis 2014, o 00:30

tak to wlasnie po numerach sie patrzy, najlepiej podaj caly numer swojego to Ci powiemy
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez damiano22922 » 22 lis 2014, o 00:44

Obrazek


Wstawiłem od razu zdjęcie. Jakby coś nie działało to mów to naprawie.
damiano22922
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 17:21
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez BartheZz_3 » 22 lis 2014, o 08:38

Więc kolego...
W plastikowej obudowie są komputery 8-bitowe (z tego co pamiętam przeważnie starsze roczniki)
W aluminiowej obudowie są 16-bitowe, aktualnie bardziej skore do chip-tuningu.
Ze 110-konnego na pewno nie masz, ponieważ są tam inne mapy i inne turbo - VNT, czyli inaczej sterowane.
Czy masz 110 czy 90KM musisz dojść po numerach seryjnych lub różnych detalach w komorze silnika, np wyżej postawiony korek wlewu oleju w 110-konnych wersjach.
A ten numer jest z 90-konnego, sam taki mam...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez palio » 22 lis 2014, o 08:42

Końcówka BF więc podejrzewam, że w alu obudowie, 16 bit Map sensor 2,5 bara.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez damiano22922 » 22 lis 2014, o 09:59

BartheZz_3, Ja wiem jak można odróżnić te dwie wersje silnikowe np. poprzez większą turbinę inny jest zaworek do sterowania turbiną albo rura która idzie z intercoolera do turbiny. I wiem że mam 90 konnego tylko właśnie zastanawiało mnie to dlaczego mam w aluminiowej obudowie komputer. Więc twierdzisz że mam od 90 ? Tylko 16bitowy który bardziej jest podatny na chipowanie ?
damiano22922
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 17:21
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez palio » 22 lis 2014, o 10:14

I jeden i drugi trzeba rozbierać i lutować kości.
Ecu 8 bit to dwupłytkowiec, 16 jedno i jest bardziej podatny na wirusa.

Z którego roku jest auto? Nie we wszystkich 90 konnych autach był Ecu 8 bit.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez damiano22922 » 22 lis 2014, o 10:35

palio, To jest golf z 1996r wersja Bon Jovi. A jak myslisz bo mam zamiar przekladac silnik do mojego golfa 110 afn i pytanie czy komputer da sie u mnie ze 110 podpiac nie bedzie jakichs problemow z stykami itd. ?
damiano22922
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 17:21
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez BartheZz_3 » 22 lis 2014, o 10:57

damiano22922 napisał(a):A jak myslisz bo mam zamiar przekladac silnik do mojego golfa 110 afn

Cóż, z tego co się dowiadywałem/czytałem/pytałem osobiście, komputer AFN pasuje pod wiązkę komputera z 1Z (będę zmieniać turbo i ECU na takie z AFN), jedyny problem to immobilizer, który musisz albo wyłączyć albo zaadoptować wkładając nowy sterownik.
palio napisał(a):Nie we wszystkich 90 konnych autach był Ecu 8 bit

Z tego co mi się zdaje to w starszych rocznikach były 8-bit
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez damiano22922 » 22 lis 2014, o 11:15

BartheZz_3, Immobilizer bede mial z auta ktorego przekladam silnik takze spoko. Ja tez mialem na poczatku zmieniac turbo wtryski itd ale nie udalo sie. I nie zapomnij ze jak zmienisz turbo to musisz tez rure ktora idzie od intercoolera zmienic bo ona idzie w inny sposob (skreca nizej). Nie pamietam juz jak to bylo ale ta turbina z afn jest sterowana podcisnieniem i 110konne golfy w lewym blotniku maja taki jakby "akumulatorek" podcisnienia i od tego idzie wezyk. Noi zaworek tez pasuje wymienic nie pamietam jak to tam bylo z kolektorami ale wydechowy calkiem inny jest tak samo jest ze zlaczka elastyczna.

palio, Tez mi sie tak wydaje ze raczej w 90 byly 8bitowe bo kilka juz rozebralem takich z rocznikow 94 itd a moze w tym mlodszych juz byly 16bitowe. Tak mi sie wydaje. Zawsze spotykalem sie z tymi w plastikowej obudowie (oczywiscie w 90 bo w 110 wiedzialem ze sa aluminiowe).
damiano22922
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 17:21
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez BartheZz_3 » 22 lis 2014, o 11:31

damiano22922 napisał(a):Noi zaworek tez pasuje

Zaworek N75?? Nie pasuje, musi być z AFN, można podmienić na N18 (ponoć identyczne) ale tak czy siak, na N75 lepsze wyniki wychodzą.
Napisałem że ECU będzie z AFN, turbo z czegoś innego - hybryda VNT, wyciągnięta z 90konnego, tak więc wszystko powinno być p&p.
Akumulator podciśnienia też mam, nawet ori VW. spoko, pomyślałem (chyba :P ) o wszystkim...
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez damiano22922 » 22 lis 2014, o 12:51

BartheZz_3, Piszac ze zaworek pasuje mialem na mysli ze pasuje wymienic :-D Dzieki wszystkim ktorzy sie udzielili w moim temacie :-) Juz wszystko wiem :!:
damiano22922
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 17:21
Lokalizacja: Nowy Sącz


- - - wirpomp.pl/pompy-flygt



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości