Golf 3 GTI 2.0 92r pali kable masowe

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Golf 3 GTI 2.0 92r pali kable masowe

Postprzez pejzi231 » 15 wrz 2013, o 12:54

Witam, od jakiegos czasu Golf pali kablee masowe od modulu zaplonu na podszybiu. Ostatnio zmienilem wlasnie ten spalony kabel od masy na wiekszy miedziany. Wszystko byloby dobrze gdybym nie pojechal do sklepu i zgasil samochodu. Po powrocie z zakupow chcac odpalic samochod juz sie nie dalo. Odcialem kabel masowy od akumulatora i zaczal sie palic. Jakos zajechalem do domu, zgasilem auto i nie da sie odpalic, kontrolki gasna po przekreceniu kluczyka i cyka jakby jakies zwarcie bylo. Aku byl zupelnie rozladowany, podlaczylem go i czekam az sie naladuje. Staram sie naprawic jakos ten problem lecz nie wiem od czego zaczac. Posprawdzac czy gdzies nie ma przebicia, czy co. bo juz nie mam sily na to.
pejzi231
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 12:03
Lokalizacja: Gniezno

Golf 3 GTI 2.0 92r pali kable masowe

 

Postprzez pablomed » 16 wrz 2013, o 08:43

Jeśli jesteś pewien że ten kabel masowy nie ma zwarcia "po drodze" do modułu to uszkodzenie musi być w samym urządzeniu, rozbierz może coś prostego bedzie albo szukaj sprawnego .
Tyle że nie wiem co nazywasz modułem zapłonu. Masz sterownik wtrysku czyli ECU na podszybiu po prawej, natomiast moduł wzmocnienia zapłonu jest zintegrowany z cewka zapłonową (tzw moduło-cewka) więc nie jestem pewien co masz na myśli.
Odpięcie kabla masowego od ECU to nie był dobry pomysł, samo to mogło go uszkodzić ale rozumiem że działałeś z konieczności.
Używane ECU niezbyt trudno dostać, odczytaj numery ze starego i szukaj w necie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pejzi231 » 16 wrz 2013, o 19:23

Najpierw grzal sie przewod przy modulo-cewce miedziany polaczony z glowica silnika, jak go wymienilem to zaczal sie grzac brazowy kabel masowy podlaczony do akumulatora. Po przejrzeniu wszystkich instalacji i odlaczeniu masy od m-c wogole nie bylo reakcji ze strony rozrusznika. Nastepnie w celu sprawdzenia go postukalem lekko mlotkiem i odpalil za pierwszym razem, zadne kable sie nie grzaly, nie palily, nie gubil obrotow nic. Wiec juz nie wiem, czy to moze rozrusznik czy co.
pejzi231
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 12:03
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez pablomed » 17 wrz 2013, o 12:19

raczej niekontakt, kable przełamane w izolacji tego typu prosta sprawa, nada nie bardzo rozumiem które kable jeszzce odłączyłeś, na razie rozumiem że odłączyłeś ten od cewki do pokrywy, nie jest konieczny jeśli cewka jest dobrze zmasowana do blachy i silnik do nadwozia , co ponadto odłączyłeś? Nie możesz odłączac kabnli masowych, obejrzyj je całe, bo ro że się grzeją nie musi świadczyć o jakimkolwiek zwarciu, tylko np właśnie o ich nadłamaniu, czyli duży prąd przeciska się przez nadłamane miejsce pod dużym oporem i kabel się grzeje. Albo zwara jest na rozruszniku
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości