GOLF III 1,9 TDI 90KM, UKP UNIWERSALNY KOMPUTER POKŁADOWY

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

GOLF III 1,9 TDI 90KM, UKP UNIWERSALNY KOMPUTER POKŁADOWY

Postprzez Staury » 13 lis 2011, o 14:27

WITAM.
CZY ZAKŁADAŁ KTOŚ KIEDYŚ UKT DO SWOJEGO GOLFA W TDIku ??
JEST KILKA TAKICH NA ALLEGRO.
ALE NIE WIEM CZY W 3CE 1,9 TDI 90KM BĘDZIE WSKAZYWAŁ SPALANIE.

TAKIE DANE PODAJE SPRZEDAWCA:

http://allegro.pl/komputer-spalania-do- ... 55879.html

"Wymagane auto z elektronicznym wtryskiem paliwa (większość aut po '92) - benzynowe, z gazem oraz niektóre diesle - również te starsze z mechaniczną pompą, ale sterowaną już elektroniczne, np. TDI z VP37. W przypadku diesli najlepiej się dopytywać czy wymagany sygnał jest już w aucie."

"Wymagane auto z elektronicznym wtryskiem paliwa (większość aut po '92) - benzynowe, z gazem oraz niektóre diesle - również te starsze z mechaniczną pompą, ale sterowaną już elektroniczne, np. TDI z VP37. W przypadku diesli najlepiej się dopytywać czy wymagany sygnał jest już w aucie."


JAKĄ POMPĘ MA GOLF III 1,9 TDI 90KM, WYDAJE MI SIĘ ŻE ELKTRONICZNIE STEROWANA WIĘC TEORETYCZNIE MOGŁO BY CHODZIĆ, ALE CO Z TEGO BEDZIE, TO NIE WIEM./

CZY KTOŚ JUŻ TO MONTOWAŁ?

[ Dodano: 2011-11-14, 08:21 ]
Od sprzedawcy otrzymałem taka odpowiedź:

Witam,

W przypadku Golfa MK3 w 1.9 TDI sprawa jest trochę zawiła. Do pomiaru spalania wymagany jest dedykowany sygnał do pomiaru spalania ze sterownika silnika. Jedni użytkownicy tych silników (1Z) twierdzą, że taki sygnał mają, inni, że takiego sygnału nie mają - zatem były dwie wersje. Dla pewności należałoby sprawdzić czy u Pana w aucie już jest taki sygnał.

Sygnał powinien być na pin9 w ECU. Jeżeli ten sygnał jest, to będą działać wszystkie funkcje - jeżeli go nie ma to nie będzie działać poprawnie funkcja pomiaru zużycia paliwa.

Wymagany sygnał ma charakter napięciowy 0-12V o modulowanej szerokości impulsu (wypełnienie) - proporcjonalne do aktualnego chwilowego zużycia paliwa

pozdrawiam serdecznie


Co wy na to ? wiecie coś na ten temat wiecie jak sprawdczić czy jest ten sygnał ??
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

GOLF III 1,9 TDI 90KM, UKP UNIWERSALNY KOMPUTER POKŁADOWY

 

Postprzez Rydzu » 17 lis 2011, o 11:14

ponawiam też jestem zainteresowany :-D
Avatar użytkownika
Rydzu
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 sie 2011, o 16:43
Lokalizacja: CSW

Postprzez Staury » 17 lis 2011, o 22:50

JAK BYM WIEDZIAŁ JAK SPRAWDZIĆ CZY MAM TEN SYGNAŁ TO JUŻ BYM MONTOWAŁ TEGO "PeCeta" :d
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Piaggio » 18 lis 2011, o 17:44

a nie lepiej zamontowac sobie MFA- komputer pokładowy ktory był wkładany do MK3? pokazywał by Ci czas pracy silnika, przebieg, srednia prędkość, srednie i chwilowe spalanie, temperature oleju, temperature otoczenia, poszukaj na forum jest o tym porada.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Powuyo » 18 lis 2011, o 19:22

Chyba jednak MFA wyjdzie troszkę drożej...

Ten UKP wydaje mi się ciekawą alternatywą. Może kiedyś też o tym pomyśle.
Powuyo
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 8 kwi 2011, o 18:06
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Postprzez Staury » 19 lis 2011, o 10:43

Poczytałem o tym MFA, kurcze i to chyba jest prostsze. Prawda że tylko zamieniam liczniki i już działają pewne funkcje ? a żeby działało spalanie to muszę pociągnąć przewód podciśnienia? Ponieważ spalanie oblicza na podstawie prędkości obrotów oraz podciśnienia
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Sivy » 19 lis 2011, o 11:01

Staury napisał(a):JAK BYM WIEDZIAŁ JAK SPRAWDZIĆ CZY MAM TEN SYGNAŁ TO JUŻ BYM MONTOWAŁ TEGO


Nie krzycz.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez Snejk18 » 19 lis 2011, o 23:03

Staury napisał(a):Prawda że tylko zamieniam liczniki i już działają pewne funkcje ? a żeby działało spalanie to muszę pociągnąć przewód podciśnienia? Ponieważ spalanie oblicza na podstawie prędkości obrotów oraz podciśnienia


Musisz zmienić licznik, wiązkę licznika (chociaż to od rocznika zależy) i manetkę wycieraczek (tam masz sterowanie od MFA). Dołożyć niestety trzeba jeszcze czujniki temperatury zewnętrznej i oleju oraz podłączyć je do skrzynki bezpieczników.

Żeby komputer pokazywał spalanie trzeba pociągnąć dodatkowy przewód z komputera sterującego ("dokłada" się jeden pin we wtyczce od komputera), bo to on oblicza spalanie i MFA właśnie z niego bierze tą wartość.

Tu masz poradę jak założyć MFA:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nta%BF+mfa

jedyna różnica jest taka, że w TDI-kach sygnał od spalania bierze się z 9 pinu.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez plicha18 » 2 sty 2012, o 17:58

witam. A gdzie zamontować wyświetlacz? bo mam to cudo ale jakoś nie widze miejsca dla tego wyświetlacza..
plicha18
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 sty 2012, o 17:57
Lokalizacja: Brzozów

Postprzez Sekate » 2 sty 2012, o 20:06

Wyświetlacz montujesz tam gdzie Ci będzie najlepiej pasował.
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Postprzez plicha18 » 2 sty 2012, o 20:41

a Wy gdzie go zamontowaliście? bo u mnie albo się nie mieści albo nie pasuje w tym miejscu??
plicha18
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 sty 2012, o 17:57
Lokalizacja: Brzozów

Postprzez Sekate » 2 sty 2012, o 20:43

Jak widzisz nikt tego nie montował. Wybierz sobie miejsce do montażu, dostosuj je i zamontuj.
Avatar użytkownika
Sekate
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 12:10
Lokalizacja: Stegna

Następna strona

- - - simplifying recruitment process



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 21 gości