Golf nie pali na benzynie po zetknięciu się kabli w radiu

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Golf nie pali na benzynie po zetknięciu się kabli w radiu

Postprzez Radbun » 28 mar 2014, o 01:41

Witam,

Mam nietypowy problem. Grzebałem w kablach od radia i jeden z kabli którego nie używałem (Niebiesko-biały) zetknął mi się przez przypadek z kablem +12V zasilania. Ponieważ kiedy to robiłem samochód był odpalony (chodził na benzynie) to po zetknięciu się kabli silnik zgasł.

Wyczytałem ,że kabel niebiesko-biały to GALA, który odpowiada za regulacje głośności radia w zależności od prędkości jazdy.

Moje pytanie brzmi, czy jest możliwe ,że mogło się spalić coś odpowiedzialnego za obroty silnika, albo coś podobnego?
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników i wszystkie bezpieczniki są w porządku. Cała elektryka też działa normalnie. Radio gra bez zarzutów. (Kabel gala zabezpieczony i nie używany)

Kiedy odpalam na benzynie to silnik chwilkę chodzi i nawet jak trzymam gaz to po chwili obroty spadają i silnik gaśnie. Natomiast samochód na gazie normalnie odpala i jeździ.

Druga możliwość to jest taka ,że miałem resztkę paliwa i silnik zgasnął bo zabrakło paliwa, tylko ,że dziwnym trafem zgasł akurat po zetknięciu się tych kabli. Zatankowałem paliwo zaraz po tym zdarzeniu i problem niestety nie zniknął.

Mój znajomy powiedział ,że może miałem jakiś syf na dole w baku i kiedy pompa złapała resztkę benzyny to zatkał się filtr. Szczerze mówiąc wolałbym tą opcje.

Teraz pytanie jak sprawdzić czy to uszkodzenie mechaniczne czy coś w elektryce zepsułem?
Jak będę dawał auto do mechanika to nie wiem czy wspominać o tym incydencie z kablami.
Avatar użytkownika
Radbun
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19 maja 2013, o 13:14
Lokalizacja: Warszawa

Golf nie pali na benzynie po zetknięciu się kabli w radiu

 

Postprzez pablomed » 28 mar 2014, o 20:25

Kabel galla wychodzi z licznika, nic nie powinno się od tego zepsuć w elektryce sterującej silnikiem, najwyżej licznik mógł paść.
Popronuję sprawdź bezpiecznik pomy paliwa ale nie na zasadzie pobieżnych oględzin tylko dokładnie - wyjmij i obejrzyj pod światło czy nie spalony. Jeśli będzie ok sprawdź dotykając palcem czy w chwili włączenia zapłonu cyknie raz i po sekundzie drugi raz przekaźnik pompy paliwa (pierwszy na dole po prawej). Jeśli tak to idź do bagażnika pod wykładziną jest blaszana pokrywka na 3 wkręty pod nią wtyczka do pompy, sprawdź z czyjąś pomoca czy pojawia się tam napięcie pomiędzy bocznymi kablami we wtyczce na sekundę po włączeniu zapłony i również kiedy auto chodzi na LPG - o ile nie masz założonego nietypowego odcięcia zasilania pomy paliwa na czas pracy na LPG - czego na razie nie wiemy. Jeśli napięcie będzie a pompa będzie milczeć - jest do wymiany. Jeśli będzie ją słychać to pytaj dalej trzeba bedzie wyjaśnić czy wtryskiwacz benzyny działa
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Radbun » 19 maja 2014, o 19:17

Witam,
Dziękuje za zainteresowanie. Okazało się ,że to była pompa paliwa. Nie wiem czy zepsuła się przez to zetknięcie kabli, ale kupiłem na szrocie używaną pompę, mój dobry znajomy mi ją wymienił i wszystko już działa normalnie.

Temat można zamknąć :)
Avatar użytkownika
Radbun
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19 maja 2013, o 13:14
Lokalizacja: Warszawa


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości