halogeny ori

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 26 sty 2012, o 15:36

Najlepiej dodatkowy przełącznik założyć na kablu zasilającym tylne światło przeciwmgielne - łatwo go znaleźć we wtyczce włącznika świateł. Wówczas włącznikiem głównym po pociągnięciu zapalasz przednie, a tylne dodatkowym włącznikiem tylko wtedy jak zapalone sa wczesniej przednie, czyli jak w oryginale.
Na "niebieskim" forum golfa masz też porade jak przerobić włącznik żeby miał pokrętło wyciągane na dwa razy i mógł zapalć same przednie albo tylne i przednie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez Zico63 » 26 sty 2012, o 20:59

Oto schemacik. Spełnia on wszystkie wymogi "kodeksu drogowego".
Dodatkowe lampy można włączać dopiero po włączeniu pozycyjnych w samochodzie, niestety – będą więc świecić także po wyjęciu kluczyka (inaczej niż fabryczne pmgłowe, gasnące z zapłonem). Wymagałoby to dalszej przeróbki.
Można włączać te „halogeny” na pozycyjnych, na drogowych i na mijania. Tylną lampę można dołączać w dowolnej chwili, jednak będzie świecić tak jak wymaga kodeks – tylko z wyżej wymienionymi rodzajami świateł.
Włączenie postojowych (pozycyjne po lewej lub prawej) NIE włączy reflektorów.
Diody są konieczne, by układ działał w określonych trybach, zgodnych z przepisami.
Kontrolki we włącznikach są bardzo pożądane, a we włączniku dodatkowym tylnej lampy – wręcz jest wymagana.
Co by można dodać? Powiedzmy, można przekaźnik umieścić w komorze silnika, obok akumulatora - w specjalnej podstawce z allegro lub starego Poloneza. Umożliwia to szybką wymianę przekaźnika w razie jego awarii. Pobranie zasilania z akumulatora (poprzez oprawkę z bezpiecznikiem - naturalnie!) oznacza nieobciążanie dodatkowe instalacji samochodu. Nie ma obaw o trwałość przekaźników - takie same były pod maską np. Polonezów i "chwaliły sobie"; było im ciepło i sucho.
To co jest tu zamieszczone, to jpg rysunku w wordzie. Jeśli ktoś chce oryginał w wordzie – proszę o maila, wyślę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Biały1471 » 26 sty 2012, o 22:26

czyli co mi jest potrzebne żeby podłączyć te halogeny na osobny włącznik ?
Avatar użytkownika
Biały1471
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:05
Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski

Postprzez Zico63 » 26 sty 2012, o 22:43

Jak już Kolega Pablomed wspomniał, istnieje możliwość przeróbki "zwykłego" włącznika na opcję z przednimi pmgłowymi. Jest to o tyle prostsze, że oprócz pociągnięcia przewodu do "halogenów" - nie wymaga zmian w instalacji.
A przeróbka całkowita, w/g mego rysunku wymaga:
* 1 szt. przekaźnik, np 541 ale też może być tzw. Chiński do alarmów;
* 1 szt. podstawka/gniazdo przekaźnika - dobre by było, lecz jak nie ma, to nie musi być;
* 2 szt. włączniki z podświetleniem 12V;
* 1 szt. oprawka bezpiecznika "na przewód";
* 1 szt. bezpiecznik 15A;
* 2 szt. diody prostownicze dowolnego typu na więcej niż 4A (mogą być i na 30A, szkoda tylko kasy);
* 20÷30 sztuk złącza konektorowe;
cyna, taśma, dobrze jeśli by był "peszel" samochodowy - czarny.
Ostatnio edytowano 27 sty 2012, o 16:28 przez Zico63, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Biały1471 » 27 sty 2012, o 09:33

a jak w taki sposób bym to podłączył to zadziała ?


Obrazek
Avatar użytkownika
Biały1471
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:05
Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski

Postprzez Zico63 » 27 sty 2012, o 16:31

Biały1471 napisał(a):a jak w taki sposób bym to podłączył to zadziała ?

Nie, nie zadziała. Można pominąć zasilanie kontrolki we włączniku, można pominąć włączanie tylnej lampy pmgielnej ( włączana będzie tylko przy mijania/drogowych, tylko włącznikiem fabrycznym; czyli jak dotąd) - lecz zasilanie musi być i stąd jeszcze przynajmniej pomarańczowy musi być jak na pierwszym rysunku.
Obrazek
Mniej już się nie da
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Biały1471 » 28 sty 2012, o 09:51

a do tego minimum co nie jest mi potrzebne co wypisałeś na górze ?
Avatar użytkownika
Biały1471
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:05
Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski

Postprzez Zico63 » 28 sty 2012, o 10:43

Odpadają obie diody, jeden włącznik; a ten drugi nie musi mieć podswietlenia. Reszta zostaje, może tylko kilka mniej potrzeba będzie konektorów.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Biały1471 » 28 sty 2012, o 10:45

a masz jakis rysunek jak to normalnie wygląda juz całoś zamontowana w aucie

[ Dodano: 2012-07-20, 10:26 ]
a wiec tak zamontowałem te halogeny zgodnie z rysunkiem i pod okiem elektryka ale nastapił problem bo halogeny mi sie potopiły a miałem ori hella zarówki 12v 55w jak powinny byc co jest nie tak ?
Avatar użytkownika
Biały1471
Badacz tematu
 
Posty: 161
Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 16:05
Lokalizacja: VW GRUP Pruszcz Gdanski

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 13 gości