Jak wyłączyć alarm oleju

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Jak wyłączyć alarm oleju

Postprzez analord » 18 kwi 2012, o 16:25

Witam wszystkich na forum, od jakiegoś czasu mam problem z alarmem oleju - drze się mimo iż olej jest. Dzieje się to po przejechaniu ok 10km, zazwyczaj na wysokich obrotach. Samochód idzie do złomowania, ale czeka mnie jeszcze jedna długa podróż. Nie chcę nic w niego inwestować więc chciałbym ten alarm po prostu wyłączyć ( kilka dni temu zaliczyłem 300km bezproblemową podróż z wyjącym alarmem, a czeka mnie podróż powrotna ).

Jak wyłączyć ten alarm?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Golf III 1992, benzyna 1800cm
analord
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 16:21
Lokalizacja: alabama

Jak wyłączyć alarm oleju

 

Postprzez bialy 97 » 18 kwi 2012, o 17:46

A kontrolka tez się świeci jak wyje alarm? Możliwe ze pompa olejowa siadła jak przejedziesz te 10 km olej robi się gorący co równa się z rzadki i pompa nie pompuje go pod odpowiednim ciśnieniem. chyba ze ruszałeś wcześniej coś w kostce przy silniku i piny pozamieniałeś .
Avatar użytkownika
bialy 97
Gaduła
 
Posty: 664
Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 16:13
Lokalizacja: WND-Adamówek.

Postprzez analord » 18 kwi 2012, o 18:54

bialy 97 napisał(a):A kontrolka tez się świeci jak wyje alarm? Możliwe ze pompa olejowa siadła jak przejedziesz te 10 km olej robi się gorący co równa się z rzadki i pompa nie pompuje go pod odpowiednim ciśnieniem. chyba ze ruszałeś wcześniej coś w kostce przy silniku i piny pozamieniałeś .

Stary, ja szukałem na tym forum podobnych tematów i wiem, że powodów może myć tysiąc :) Ja nie chcę z nimi walczyć i naprawiać bo się na tym zupełnie nie znam, ja po prostu chcę wyłączyć ten wkurzający dźwięk :)
analord
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 16:21
Lokalizacja: alabama

Postprzez damzat79 » 18 kwi 2012, o 18:55

jak idzie do złomowania to najprościej odpiąć licznik,jak chcesz to zrobić prościej to kup czujnik ciśnienia oleju 10zł,brązowy 0,9 bara i wymień go ( czujnik w obudowie filtra ) niewielka kasa jak za ciszę przez 300 km :-)

[ Dodano: 2012-04-18, 17:57 ]
a wymiana to klucz 24 i dosłownie 20 sekund roboty
damzat79
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 gru 2011, o 22:37
Lokalizacja: Katowice

Postprzez analord » 18 kwi 2012, o 19:09

damzat79 napisał(a):jak idzie do złomowania to najprościej odpiąć licznik,jak chcesz to zrobić prościej to kup czujnik ciśnienia oleju 10zł,brązowy 0,9 bara i wymień go ( czujnik w obudowie filtra ) niewielka kasa jak za ciszę przez 300 km :-)

[ Dodano: 2012-04-18, 17:57 ]
a wymiana to klucz 24 i dosłownie 20 sekund roboty


sęk w tym, że jestem w delegacji bez jakichkolwiek narzędzi :/


czy mógłbyś mi zaznaczyć gdzie ten czujnik się znajduje? dzięki za odpowiedź i dzięki za wskazanie miejsca tego czujnika
analord
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 16:21
Lokalizacja: alabama

Postprzez damzat79 » 18 kwi 2012, o 19:29

<
6.jpg


tu masz kolego, jeszcze wrzucę Ci za parę chwil wyciąg z etki, jaki na 100 % musisz mieć czujnik, ile bar ,nie doczytałem że masz benzynę
damzat79
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 gru 2011, o 22:37
Lokalizacja: Katowice

Postprzez analord » 18 kwi 2012, o 19:32

dzięki śliczne dobry człowieku!
analord
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 16:21
Lokalizacja: alabama

Postprzez damzat79 » 18 kwi 2012, o 19:43

<
7.jpg


tu masz dokładnie zaznaczone gdzie jest ten czujnik żółte kółko,zdjęcie z komórki i dlatego trochę lipa z poprzednim

Z etki:

nr kat. 068 919 081 A
0,9 bar M 10 x 1
1 styk
szary kolor ( w moim przypadku brązowy) ważne aby na nim pisało 0,9 bar
mam nadzieję że to Ci pomoże

jeżeli nie to musi to trzeba popatrzeć czy nie ma gdzieś poprzecieranych kabli itp.ale o tym to juz wiesz .Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-04-18, 19:00 ]
jeszcze jedna uwaga,jeżeli jesteś daleko od domu i pewnie nie masz manometru do pomiaru ciśnienia oleju,a chcesz być pewien czy jednak jakieś ciśnienie oleju jest to zrób tak:

wykręć czujnik ciśnienia oleju z głowicy (TO DRUGI CZUJNIK NIE TEN ,O KTÓRYM TERAZ PISALIŚMY) koloru niebieskiego 0,25 bara znajduje się tu :

<
8.jpg


włącz silnik ale tylko na !!!!!!!! 1 SEKUNDĘ I ZARAZ GO WYŁĄCZ !!!!!!
sprawdz jak wygląda komora silnika jak jest zarzygana olejem to ok.znaczy się że jest ciśnienie oleju w najwyższym punkcie czyli głowicy a usterka ma charakter elektryczny notabene częsta w 3-kach.sprawdz poziom oleju.masz wtedy jakotaką pewność że jednak pompa działa
damzat79
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 gru 2011, o 22:37
Lokalizacja: Katowice

Postprzez analord » 18 kwi 2012, o 20:17

Poszedłem do samochodu i dla pewności cyknąłem zdjęcia:

<
1.jpg

<
2.jpg


nad tą czarną tubą zaznaczoną na żółto są dwa czujniki, no nie? ten który trzeba wymienić to jest po prawej, tak?
analord
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 16:21
Lokalizacja: alabama

Postprzez damzat79 » 18 kwi 2012, o 20:43

hehe, dokładnie ta czarna tuba to właśnie filtr oleju,wymień ten z prawej (od strony kierowcy) to właśnie on odpowiada za buzer czyli brzęczek w zegarach , (ten z lewej od strony pasażera) to czujnik temperatury oleju powinien być koloru białego

[ Dodano: 2012-04-18, 19:57 ]
przy kupnie tego czujnika nie zapomnij powiedziec że ma być 0,9 bara kolor szary wg.etki i tym się sugeruj lub brązowy jak w moim przypadku ale też 0,9 bara duża ilość sprzedawców sugeruje się tym że przecież w obudowie filtra jest biały czujnik i zamiast tego dają biały czujnik ciśnienia oleju 1,8-2,0 bara.,
damzat79
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 gru 2011, o 22:37
Lokalizacja: Katowice

Postprzez analord » 19 kwi 2012, o 22:31

Sytuacja wygląda tak:

<
3.jpg


Kupiłem czujnik który mi kazałeś: biały z tymi wartościami.
Czujnik 1 miałem koloru niebieskiego, a czujnik 2 szarego.

Jak podmieniłem nowy czujnik na pozycji 1 ( za niebieski ) to od razu po odpaleniu silnika migała kontrolka oleju ( bez sygnału dźwiękowego )

Jak podmieniłem czujnik ten z pozycji 2 to ikonka nie migała, ale nie miałem możliwości sprawdzić czy nie zacznie się alarm drzeć po nagrzaniu.
Jutro powrót do domu i wszystko się okaże :)
analord
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 16:21
Lokalizacja: alabama

Postprzez damzat79 » 20 kwi 2012, o 16:29

Kurcze szkoda że na początku nie zrobiłeś tego zdjęcia,widzę że masz silnik z drugiej połowy 92roku

najprawdopodobniej w dowodzie nr vin zaczyna się WVWZZZ1HN a nie WVWZZZ1GN
w sumie nie szkodzi :-)

jeżeli jest tak jak piszę to w głowicy nie powinieneś mieć czujnika ciśnienia oleju,ponieważ znajduje się on w obudowie filtra oleju z lewej strony od pasażera ma być niebieski 0.25 bara
w tym miejscu w starym silniku był czujnik temperatury oleju,

wkręć z powrotem ten czujnik chyba że masz nowy niebieski 0,25bara.

ten 0,9 bara wkręc od strony kierowcy i powinno być już wszystko ok

zawsze najlepiej podać kod silnika to wtedy znaleźć rozwiązanie

[ Dodano: 2012-04-20, 15:32 ]
REASUMUJĄC

czujnik 1 niebieski(pasażer),czujnik 2- 0,9 bara (kierowca)
damzat79
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 gru 2011, o 22:37
Lokalizacja: Katowice

Następna strona

- - - www.uslugikafarem.pl



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości