Klakson samochodowy z kompresor

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Klakson samochodowy z kompresor

Postprzez witek220 » 14 wrz 2012, o 22:15

Witam !
Mam nietypowe pytanie poniewaz dotyczy ono kalksonu z kompresorem.

Znalazłem w garazu i postanowiłem zalozyc, tylko od razu mowie ze nie mam tego przekaźnika ktory jest w zestawie.

I problem polega na tym ze na krotkich kablach wszystko gra i trabi :) lecz czym dalej lacze to traci moc i kompresor dziala ale trabka nie trabi, probowalem juz na kablach laczacych głosnik z tuby do wzmacniacza i efekt ten sam. Jak mam zrobic zeby nie traciło mocy, jakie to musaz byc kable ? czy moze przez brak tego przekaźnika sie tak dzieje ?

Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 14 wrz 2012, o 23:42 przez witek220, łącznie edytowano 1 raz
Pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się rozsądek.
Avatar użytkownika
witek220
Gaduła
 
Posty: 447
Dołączył(a): 2 gru 2011, o 16:10
Lokalizacja: Zabrze

Klakson samochodowy z kompresor

 

Postprzez Zico63 » 14 wrz 2012, o 23:00

Link to Kolega dał od reflektorów - to raz.
Przewody powinny być o przekroju najlepiej 2,5mm ² a istniejącą instalację użyć tylko do sterowania przekaźnika - który naturalnie musi być użyty. Ten nawet istniejący w skrzynce nie spełnia tu swej roli, jest wbudowany w zbyt długi obwód, są straty napięcia.
Zasilanie poprzez bezpiecznik radzę pobrać wprost z akumulatora a masę z karoserii, jak najbliżej kompresorka.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez witek220 » 14 wrz 2012, o 23:44

Przepraszam za bład :) ogladalem dwie rzeczy na raz i mi sie pomylilo :P

Aha czyli tak :P ze mne słaby elektryk i to dlatego. A mogłbym Cie prosić o schemat jak to ma byc podłączone ? :D
Pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się rozsądek.
Avatar użytkownika
witek220
Gaduła
 
Posty: 447
Dołączył(a): 2 gru 2011, o 16:10
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Zico63 » 17 wrz 2012, o 22:16

Witam!
Do sterowania wykorzystujemy fabryczny przewód brązowo-czarny, odpięty od sygnału i dołączony do kupionego przekaźnika. Typ taki jak na schemacie, pełno tego na allegro czy w sklepach, np:
http://www.google.pl/search?q=przeka%C5 ... 80&bih=650
Czarno-żółty izolujemy i zostawiamy niepodpięty. Na zasilanie prosto z akumulatora wstawiamy oprawkę na bezpiecznik z bezpiecznikiem 20A lub więcej, zależy co podaje producent klaksonu.
Na przekaźniku:
30 Plus z aku i wyjście dalej do 85.
85 z 30.
86 z samochodu.
87 na plus kompresora.
87a pozostaje wolny.
Dodatkową zaletą jest tu to, że klakson działa też i bez kluczyka - inaczej jak w Volkswagenach; czasem się to przydaje, gdy baba cofa nam w auto na parkingu.
I to chyba tyle. Jeśli coś będzie niejasne – pisz. Pozdrowienia!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez witek220 » 18 wrz 2012, o 09:40

Dzieki bardzo ;D Jak sie z tym uporam to napisze jak mi poszlo ;)
Pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się rozsądek.
Avatar użytkownika
witek220
Gaduła
 
Posty: 447
Dołączył(a): 2 gru 2011, o 16:10
Lokalizacja: Zabrze


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 41 gości

cron