Klapa się nie zamyka

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Klapa się nie zamyka

Postprzez matteusz » 19 lis 2011, o 22:34

Witam, mam problem gdyż z nudów chciałem zobaczyć czy mój stary wzmacniacz nadal działa i nie myśląc wcale podłączyłem + pod światełko w bagażniku, wzmacniacz oczywiście ruszył i chwilę działał, ale za ok 30 sekund poczyłem spalenizne, zajrzałem do bezpieczników i oczywiście jeden był zjarany jak nastolatek na szkolnej przerwie...

Ale problem mam teraz taki że zamykając auto z pilota drzwi normalnie sie zamykają, a klapa oczywiście ani w tą, ani w drugą... Z kluczyka również nie da rady go zamknąć, w prawo się nie kręci kluczyk a w lewo lekko się kręci i koniec...


Co mam zrobić??



P.S Mam alarm w samochodzie, bardzo głośny, a panel od radia biore do domu... :hyhy:
Ostatnio edytowano 21 lis 2011, o 21:40 przez matteusz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
matteusz
Gaduła
 
Posty: 525
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 20:17
Lokalizacja: Gostynin k. Płocka

Klapa się nie zamyka

 

Postprzez Lobus » 19 lis 2011, o 23:04

Skoro drzwi się otwierają, to wejdź, złóż tylną kanapę i od środka spróbuj otworzyć klapę, ściągając wcześniej z klapy bagażnika tą plastikową osłonę od środka.
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez adams » 20 lis 2011, o 13:32

Piszesz, że masz alarm, ok, ale jaki masz zamek ? oryginał centralny od golfa 3ki ? No bo jeśli jest oryginał pneumatyczny (jakby ktoś nie był zorientowany tzn, że na powietrze :) ) to co ma piernik do wiatraka ? Skoro drzwi Ci sie zamykają, tzn. że pompka działa... Chyba że masz coś nieoryginalnego tam wpakowane, jakiś elektryczny siłownik, to zmienia postać rzeczy.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez matteusz » 20 lis 2011, o 14:53

nie mam pojecia, jest tam jakas rurka ktora wyglada jak na powietrze, rozebralem tapicerke, ale zamek nawet nie drgnie, nie slychac pracy niczego...
VW GOLF MK4 Candy White
Obrazek
Avatar użytkownika
matteusz
Gaduła
 
Posty: 525
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 20:17
Lokalizacja: Gostynin k. Płocka

Postprzez adams » 20 lis 2011, o 15:43

Pompka od której ta rurka biegnie znajduje się w bagażniku, a konkretniej w takiej steropianowej obudowie przyczepiona pod prawa tylną lampą. A więc musisz ją słyszeć podczas zamykania i otwierania auta. Jeśli jej nie słyszysz to nie wierze że Ci się zamki w drzwiach zamykają ? No bo w jaki sposób by się tak miało dziać no nie ? Ale na wszelki wypadek sprawdź sobie bezpiecznik z numerem 21. Wiem że pisałeś że jeden bezpiecznik miałeś spalony, ale może to nieten, albo drugi az ci się schajcował (tyle mi tylko przychodzi do głowy na chwile obecną bez spojrzenia na żywo).

Tutaj masz link do bezpieczników jakbyś chciał jeszcze sobie coś posprawdzać z ciekawości

http://www.golf3.pl/topics28/bezpieczni ... vt4560.htm

Powodzenia
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez matteusz » 20 lis 2011, o 15:51

a mozliwe ze silniczek mi padl od centralnego zamka w klapie??
VW GOLF MK4 Candy White
Obrazek
Avatar użytkownika
matteusz
Gaduła
 
Posty: 525
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 20:17
Lokalizacja: Gostynin k. Płocka

Postprzez adams » 20 lis 2011, o 15:58

Nie możliwe. Tam nie ma silniczka :) to działa na podcisnienie :)
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez matteusz » 20 lis 2011, o 16:15

no to juz nie wiem, sprawdzilem dzisiaj wszystkie bezpieczniki, i jest OK wczoraj przeciazenie bylo takie ze jeden bezpiecznik sie nie spalil a stopil...

drzwi sie zamykaja normalnie. nie wiem juz sam co mam robic, auto nie moze stac z otwarta klapa...

Moze mam nie oryginalny centralny zamek ...
Avatar użytkownika
matteusz
Gaduła
 
Posty: 525
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 20:17
Lokalizacja: Gostynin k. Płocka

Postprzez adams » 20 lis 2011, o 16:21

a nie masz tak że w drzwiach masz elektryczne siłowniki (czyli tzw silniczki) ? Nie wiem tylko kto by podpinał dwa centralne (jeden od drzwi elektryczny a drugi od pneumatyka oryginalnego) pod jednego pilota, ale ile ludzi tyle pomysłów :) Bo jeżeli podłączyłes sobie wzmak pod obwód od centralnego zamka to przypuszczam ze mogles sobie rozpierdzielic pompke ktora jest jednoczesnie centralka) od centralnego zamka (zanim przepaliles bezpiecznik zbyt duzy prad poplynal przez uklad w pompce - stąd smród spalenizny o którym napisales wczesniej ). Stąd efekt taki ze smiga Ci zamek w drzwiach a nie smiga w bagazniku. Ale to jest tak pozbawione sensu ze az sam nie wierze ze to napisalem :)
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez matteusz » 20 lis 2011, o 16:47

ech... kurde, sam nie moge sie polapac o co chodzi, ale dzieki za ogolna pomoc...

wzmak niby podlaczylem pod zarowke w bagazniku...
a ta pompka to ja ja zauwazylem w klapie bagaznika, a dokladniej ta rurke, do tego jeszcze widzialem cos w rodzaju silniczka zaraz obok tej niby pompki... jutro zrobie zdjecie i ci pokaze bo juz sam sie gubie w zeznaniach. :wstyd:


chwilaa.... przypomnialo mi sie cos....
Bezpiecznik(nr 3.) się zjarał tzn. Oświetlenie zestawu wskaźników i tablicy rejestracyjnej. 10A a 2 dni wcześniej podłączałem LEDY... także kolejna dziwna sytuacja...
Avatar użytkownika
matteusz
Gaduła
 
Posty: 525
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 20:17
Lokalizacja: Gostynin k. Płocka

Postprzez adams » 20 lis 2011, o 16:58

Nie ma za co jak narazie :mrgreen: weź sobei poszukaj na forum tutaj albo w googlach albo na allegro, zdjecie jak wyglada pompka do golfa 3 do centralnego i zobaczysz czy to co masz to jest to samo. Pod żarówkę podłączałeś wzmak, ale zobacz na ten opis bezpieczników co Ci podalem, tam jest jeden i ten sam bezpiecznik od pompki centralnego i oc podswietlenia bagaznika, co oznacza ze to ma wspolne zasilanie, jakby nie patrzec, bezpiecznik nei zjaral nie dlatego ze zrobiles zwarcie ale dlatego ze pobral zbyt duza moc i sie stopil. Niestety podejrzewam ze ta sama moc przeszla przez elektronike centralnego. Tylko dla mnie znakiem zapytania jest czemu Ci drzwi dzialaja.... coraz mocniej podejrzewam ze w drzwiach masz inne silowniki. Zreszta to nawet da sie zauwazyc i uslyszec. Jak masz takie charakterystyczne buczenie podczas zamykania i zamyka sie jakies 1-1,5 sekundy to jest to powietrze, a jesli rygielki Ci tak chodza jak np w astrze 1ce, czyli w ciagu pol sekundy Ci sie zamykaja i otwieraja i masz takie charakterystyczne pukniecie to masz elektryczny. Inaczej nei potrafie tego wyjasnic :P
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez matteusz » 20 lis 2011, o 17:02

to ja teraz juz tez wiem ze mam elektryczny, bo jezdzilem wczesniej astra 1'ką i dźwięk przy otwieraniu drzwi jest taki sam...
VW GOLF MK4 Candy White
Obrazek
Avatar użytkownika
matteusz
Gaduła
 
Posty: 525
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 20:17
Lokalizacja: Gostynin k. Płocka

Następna strona

- - - www.apart-center.pl/



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 45 gości