Klapa z przycisku

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Klapa z przycisku

Postprzez MarcinVW » 30 paź 2013, o 19:57

Witam, szukam jakiegoś schematu co odpalił by mi siłownik save w tylnej klapie z przycisku w samochodzie i pilocie. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=233807 po tym schemacie jak podłacze to i tak nie podepne centralki pilota tylko guzik w samochodzie. Może ktoś pomoże jak to podłaczyć na przekazniku a może trzeba zastosować dwa przekazniki, sterownik centralki to stx.
MarcinVW
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 09:08
Lokalizacja: z tad

Klapa z przycisku

 

Postprzez pablomed » 31 paź 2013, o 10:38

MarcinVW, daj pełną nazwę tego sterownika albo zapodaj link do jego schematu. Chodzi o to czy masz tam jakiś kanał wolny żeby otwierac klapę osobnym przyciskiem czy chcesz otwierać klapę łącznie z resztą drzwi oraz napisz czy siłownik to zwykły slave do otwarcia samego zamka czy jakiś inny mocny o dużym poborze prądu odchylający klapę.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez MarcinVW » 31 paź 2013, o 20:01

Obrazek
Schemacik mojej centralki i chce podpiąć pod niego siłownik sterując z pilota lub przycisku w kabinie.
MarcinVW
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 09:08
Lokalizacja: z tad

Postprzez adams » 1 lis 2013, o 01:44

Tam gdzie masz napisane w instrukcji opcjonalny siłownik (czerwono/czarny) podpinasz pod siłownik w klapie drugi przewód od siłownika podpinasz do masy. Montujesz sobie przycisk w środku auta (jak znam życie gdzieś w okolicach wyłącznika ogrzewania tylnej szyby pewnie :) łapiesz sobie plus od zapalniczki pod jeden styk wyłącznika a drugi prowadzisz do przewodu czerwono/czarnego. Ja mam odchył :P na punkcie zabezpieczania urządzeń diodami więc ja bym zapodał jeszcze diodę prostowniczą po drodze przewodu czerwono/czarnego ze sterownika do drugiego pinu przełącznika, Nie potrzebujesz zakładać żadnych przekaźników w takim przypadku. Chyba że byś chciał montować jakieś siłowniki dużej mocy wtedy przekaźnik po to żeby zabezpieczyć wyłącznik i Twoją centralkę przed przeciążeniem. Jeżeli chcesz taki zwykły slave żeby tylko odciągnął cięgno i odskoczył zamek w klapie to bez przekaźnika spoko pociągnie.

Podsumujmy :

Czerwono/czarny -> dioda -> rozgałęzienie na dwa przewody

-> jeden przewód do jednego z pinów wyłącznika w kabinie (drugi np pod plus od zapalniczki)

-> drugi przewód leci do siłownika w klapie bagażnika

-> Masa siłownika pod masę w klapie.

FiNITO :) POWODZENIA :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez MarcinVW » 1 lis 2013, o 09:32

i rozumiem że przekaznik już jest niepotrzebny?
A jak juz jesteśmy przy sterowniku to domyk szyb pomaranczowy kabel gdzie wpiac w samochodzi szukajac kabla przy pompce.
MarcinVW
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 09:08
Lokalizacja: z tad

Postprzez pablomed » 2 lis 2013, o 01:03

do szarego,
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości