komputer MFA w TDI???

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez Staury » 21 lis 2011, o 13:32

O kurcze, to dużo roboty, tych wiązek pewnie kupić nie idzie bym musiał gdzieś znaleźć rozbitka i sam sobie wymontować...
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

 

Postprzez Bradley » 21 lis 2011, o 14:28

Czasem ludzie sprzedaja wiazki.
Ja akurat wiazke licznika mialem juz pod MFA a brakowalo mi tylko wiazki z manetki ale ta dostalem razem z manetka.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Staury » 21 lis 2011, o 18:09

Muszę poszukać gdzieś ale czarno to widzę, a jakie to wiązki podprowadzony prąd czy jak? Samemu da się zrobić??
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Bradley » 22 lis 2011, o 13:49

Tez sie da dorobic.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Staury » 22 lis 2011, o 21:50

1. Jak rozpoznać wiązki MFA, czym one się różnią od zwykłych.
2. Czy wiązki MFA (licznika) są inne w sensie czy od licznika z benzyny pasują do licznika z diesla
3. Mam silnik 1Z 90KM moja skala na liczniku kończy się na 200, mogę kupić licznik taki jak na tym foto o takim numerze ale jest on chyba od silnika 110KM. Czy będzie on u mnie działał sprawnie i nie okłamywał ?
4. Zależy mi głównie na spalaniu, czy jak nie podłącze od razu czujnika temperatury zewnętrznej i czujnika oleju to będzie coś się działo ? Czy tylko będzie mi pokazywało zera.

Czy w ogóle ktoś kiedyś zakładał MFA do 1z ?
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Snejk18 » 22 lis 2011, o 23:01

Staury napisał(a):Czy w ogóle ktoś kiedyś zakładał MFA do 1z ?

Tak, ja :) i to całkiem niedawno

Staury napisał(a):1. Jak rozpoznać wiązki MFA, czym one się różnią od zwykłych.

Jeżeli już takiej nie masz (ja taką miałem już zamontowaną fabrycznie) to wiązka od MFA będzie miała o kilka przewodów więcej niż twoja. Same wtyczki są identyko, tylko jest w nich po prostu więcej pinów.

Staury napisał(a):2. Czy wiązki MFA (licznika) są inne w sensie czy od licznika z benzyny pasują do licznika z diesla

J.w., wtyczki są takie same, ale od benzyny nie będzie miała przewodu od kontrolki podgrzewania świec. Ale spokojnie można ten przewodzik przełożyć ze starej wiązki :)

Staury napisał(a):3. Mam silnik 1Z 90KM moja skala na liczniku kończy się na 200, mogę kupić licznik taki jak na tym foto o takim numerze ale jest on chyba od silnika 110KM. Czy będzie on u mnie działał sprawnie i nie okłamywał ?


Tak naprawdę, to musisz szukać licznika z takim samym numerem WGSZ (tryb serwisowy, pozycja 1) jeżeli on będzie taki sam jak w twoim aktualnym liczniku, to wszystko będzie chodzić prawidłowo, niezależnie od tego jak będą wyskalowane wskaźniki.
Tu masz listę numerów montowanych do konkretnych silników
http://theresias.com/tutorials/1h_ki.htm

Staury napisał(a):4. Zależy mi głównie na spalaniu, czy jak nie podłącze od razu czujnika temperatury zewnętrznej i czujnika oleju to będzie coś się działo ? Czy tylko będzie mi pokazywało zera.


Te funkcje które są niepodłączone, będą po prostu niewyświetlane (będą widoczne trzy kreski) Ja mam tak aktualnie przy temperaturze oleju, bo nie mam jeszcze podłączonego czujnika.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Staury » 23 lis 2011, o 00:10

Ten licznik mam do kupienia na szrocie jak sprawdzić ten numer wgsz.
Jaki licznik ty zastosowałeś, miał taką samą skalę jak oryginalny ? Czy tez kończył się na 220?

[ Dodano: 2011-11-22, 23:14 ]
porównując tę tabelkę ab Modelljahr 95 (Tacho ab 0 Km/h) to 1z ma ten sam numer WGSZ co afn, bo podejrzewam ze ten licznik jest właśnie z AFN, no to chyba w weekend zajmę się komputerkiem w mojej golfinie ;)

[ Dodano: 2011-11-23, 13:35 ]
Czy te kable mi wystarczą ? Czy czegoś jeszcze brakuje oprócz licznika ?
I jeśli one są do benzyny to dokładam jeszcze tylko jeden kabel świec i będzie git ?

<
2.jpg

<
3.jpg

<
4.jpg
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Snejk18 » 23 lis 2011, o 22:03

Staury napisał(a):Ten licznik mam do kupienia na szrocie jak sprawdzić ten numer wgsz.

Bez podłączenia do samochodu, nie sprawdzisz. Pogadaj z gościem na tym szrocie, może pozwoli Ci podłączyć na miejscu, to jest chwila roboty :p
Jak nie wiesz jak wywołać ten numer, to to powinno pomóc:
haasiu@o2.pl napisał(a):CYFROWY OBROTOMIERZ
Wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj. Następnie włącz,
wyłącz i ponownie włącz zapłon. Teraz zwolnij przycisk do kasowania
kilometrów. Pojawi się cyfra "1". Przyciskaj przycisk do kasowania
kilometrów aż pojawi się cyfra "7". Uruchom silnik.

DOKŁADNY PRZEBIEG
Wszystko jak wyżej, ale wybierz cyfrę "5" lub "6" (zależnie od producenta
licznika).

KASOWANIE INSPEKCJI OLEJOWYCH
Wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj. Następnie włącz i
wyłącz zapłon. Zwolnij przycisk. Wciskając przycisk do kasowania kilometrów
wybierz inspekcję, który plus minus; chcesz skasować. Wciśnij i przytrzymaj przycisk do
ustawiania zegara aż do momentu pojawienia się "----".

Tryb wywoływany na lewym wyświetlaczu przebiegu:
1. Distance Pulse Number - 3735 wszystkie kraje z wyjątkiem USA i GB
2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB
3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki
4. Liczba cylindrów
5. Test segmentów wyświetlacza
6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła
7. Obroty silnika/min.
8. Wersja programu - opis jak dla pozycji 3


1. Distance Pulse Number - 3735 wszystkie kraje z wyjątkiem USA i GB
To jest właśnie ten numer WGSZ
Robisz tak jak na początku, przy wywołaniu cyfrowego obrotomierza, ale nie przechodzisz do pozycji 7 tylko zostawiasz na 1 i nie odpalasz silnika.

Staury napisał(a):Jaki licznik ty zastosowałeś, miał taką samą skalę jak oryginalny ? Czy tez kończył się na 220?

Ja dorwałem licznik od Seata Ibizy ze skalą 0-220 i 5,5k obr. Ale ja miałem takie wartości fabrycznie, więc mi podpasowało. (licznik ma fabrycznie czerwone podświetlenie i trzeba było uziemić jeden przewód, żeby kontrolka od ręcznego się nie świeciła bo Seat ma czujniki zużycia okładzin)

porównując tę tabelkę ab Modelljahr 95 (Tacho ab 0 Km/h) to 1z ma ten sam numer WGSZ co afn, bo podejrzewam ze ten licznik jest właśnie z AFN, no to chyba w weekend zajmę się komputerkiem w mojej golfinie ;)


Jak się dobrze przyjrzeć, to kilka benzyniaków też ma ten sam numer :p

Staury napisał(a):Czy te kable mi wystarczą ?


Nawet za dużo :p Potrzebujesz tylko samą manetkę wycieraczek i wiązkę która z niej wychodzi (ta która jest "przymocowana" na stałe, nieodpinalna), oraz jej przedłużenie do samej skrzynki bezpieczników, reszta przewodów i manetka kierunków zostaje stare.

Staury napisał(a):Czy czegoś jeszcze brakuje oprócz licznika ?

Czujników temp. powietrza i oleju :) (wiem, że narazie nie będziesz ich zakładał, ale jak byś je kiedyś dokupywał, to do czujnika powierza weź też wtyczkę z kawałkami przewodów, jest wtedy miej roboty :))

Staury napisał(a):I jeśli one są do benzyny to dokładam jeszcze tylko jeden kabel świec i będzie git ?

Tak, jeżeli to jest do benzyny, to wystarczy przełożyć przewód ze starej wiązki. (tylko zanim zaczniesz rozwalać starą wiązkę, policz ile ma przewodów twoja i ta co kupiłeś. Jeżeli twoja ma o 1 więcej to może zostać i wszystko będzie działać. Jeżeli twoja ma kilka mniej, to do tej nowej będziesz musiał jeden dołożyć)

Aha, nie wiem czy już to widziałeś. Ja jak montowałem u siebie to korzystałem z tej porady:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nta%BF+mfa
Jedyna różnica jest taka, że u nas w TDI-kach spalanie, podłącza się pod 9 pin we wtyczce komputera.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Staury » 23 lis 2011, o 22:51

Ok, no to narazie wszystko wiem, ja przyjdą mi te przewody to porobie zdjęcia i poopisuje czy dobrze rozumiem co gdzie podłączać.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Poprzednia strona

- - - najdokładniejszy speed test w Polsce TestujPredkosc.pl dostępny za darmo online



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

cron