kontrolka ciśnienia oleju - piszczy przy niskich obrotach..

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

kontrolka ciśnienia oleju - piszczy przy niskich obrotach..

Postprzez sosenek1 » 2 lut 2010, o 14:46

Witam
Mam następujący problem, w ściśle określonych warunkach zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju i zaczyna piszczeć. Dzieje się tak gdy chcę przyspieszyć a w samochodzie jest 4-5 osób a obroty są na poziomie (1800 - 2400) przy 4 i 5 biegu. Gdy zredukuje problem znika...
Zastanawiałem się czy to nie czujka, ale by chyba piszczała cały czas a nie w ściśle określonych warunkach...
Nie chcę się ładować w zbędne koszty bo jeżdżę tak już około roku, ale czasami potrafi to nieźle wkurzyć..
Dodam że jeżdżę na oleju półsyntetycznym, ale nie wiem czy to ma znaczenie..
Ma ktoś jakiś pomysł bądź spotkał się z czymś podobnym?

Pozdrawiam
sosenek1
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 mar 2008, o 11:41
Lokalizacja: Sochaczew

kontrolka ciśnienia oleju - piszczy przy niskich obrotach..

 

Postprzez Pascal » 2 lut 2010, o 14:57

Sprawdź połączenia elektryczne przy czujnikach.Czujniki znajdują się nad filtrem oleju, na jego cokole. Jeden czujnik jest na ciśnienie niskie 0,03 MPa i ma kolor brązowy z kabelkiem niebiesko-czarnym a drugi jest na ciśnienie wysokie 0,18 MPa i ma kabelek żółty - silnik AAM/ABS.

Brak sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia oleju przy wysokich obrotach silnika - chyba powyżej 4 000 obrotów na minutę - powoduje miganie lampki oleju oraz załączenie sygnału dźwiękowego - bipera - w tablicy licznika

[ Dodano: 2010-02-02, 14:00 ]
Czujnik 0,3 bara powinien być zwarty - zamknięty - przy wyłączonym silniku i powinien się otworzyć po uruchomieniu silnika, przewód do niego niebiesko czarny.
Czujnik 1,8 bara powinien być rozwarty - rozłączony - przy wyłączonym silniku i powinien sie zamknąć przy ok 2000obr/min, przewód do niego żółty.
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez BORYSKA » 4 lut 2010, o 21:28

Pascal napisał(a):chyba powyżej 4 000 obrotów na minutę

Mała korekta: z tego co się orientuję, to próg przełączania między czujnikami wynosi 3000 obr/min

Pascal napisał(a):Czujnik 1,8 bara powinien być rozwarty - rozłączony - przy wyłączonym silniku i powinien sie zamknąć przy ok 2000obr/min

To chyba mam zbyt wysokie ciśnienie, bo u mnie zamyka się od razu po odpaleniu silnika... :goraco:
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez sosenek1 » 10 kwi 2010, o 17:04

Wymieniłem czujnik niskiego ciśnienia oleju i nadal to samo, około 2 tyś obrotów piszczy. Sprawdzę jeszcze przewody, ale nie wiem czy to jest to. Ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły?
sosenek1
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 mar 2008, o 11:41
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez BORYSKA » 10 kwi 2010, o 18:57

sosenek1 napisał(a):Ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły?

Tak.
Jedź na pomiar ciśnienia oleju i będziesz wiedział wszystko. Ja już się poddałem i nie przejmuję się mrugającą kontrolką. Z tego co wiem, to Golfiacze mają jakiś error w elektronice z zegarami i kontrolka oleju miga pomimo prawidłowego ciśnienia oleju. Nie można jednak tego bagatelizować. Pomiar ciśnienia wyjaśni wszystko

Pozdr
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez darkmen21 » 12 kwi 2010, o 13:04

BORYSKA napisał(a):Z tego co wiem, to Golfiacze mają jakiś error w elektronice z zegarami i kontrolka oleju miga pomimo prawidłowego ciśnienia oleju. Nie można jednak tego bagatelizować. Pomiar ciśnienia wyjaśni wszystko
dokładnie zgadzam się. Mi cisnienie wyszło ksiązkowo, a wymieniałem czujniki i mechanik naciagnal mnie na wymiane panewek i pomy cisnienia. Rezultat, piszczy dalej.

BORYSKA napisał(a):Ja już się poddałem i nie przejmuję się mrugającą kontrolką.
JA także ;-)

Ale zrób jak pisze przedmówca i bedziesz wiedział wszystko, tylko nie dawaj się naciągać na bezsensowane wymiany jak ja :oops:
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez sosenek1 » 15 kwi 2010, o 21:45

Tak więc będzie trzeba chyba zrobić i zmierzyć to ciśnienie na jakiejś stacji pomiarowej. Ja to myślę że jeśli faktycznie byłby jakiś problem ze smarowaniem to coś by się już stało bo jeżdżę tak ponad rok. Ale trzeba przyznać że dźwięk ostrzegawczy fachowcom z Vw wyszedł świetnie, martwego by obudził :) myślał ktoś może o wyjęciu chociaż tego głośniczka i gdzie on się znajduje?
sosenek1
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 mar 2008, o 11:41
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez darkmen21 » 16 kwi 2010, o 07:47

sosenek1 napisał(a):myślał ktoś może o wyjęciu chociaż tego głośniczka i gdzie on się znajduje?
głośniczek jest w liczniku, jak rozbierzesz licznik to na głównej płycie jest wlutowany, możesz próbować ;-) ale lepiej poprostu jak na badaniu bedzie ok, kabelek z czujnika podpiąć pod masę i nie będzie piskał także :cwaniak:
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez BORYSKA » 16 kwi 2010, o 13:03

darkmen21 napisał(a):kabelek z czujnika podpiąć pod masę i nie będzie piskał

Przerabiałem to. Nie pomogło. Okablowanie sprawne, sprawdzałem oba przewody i sygnały do tablicy z zegarami dochodzą prawidłowe. Jeżeli jest jakiś Zonk z licznikiem, to nie pomogą kombinacje z czujnikami
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez sosenek1 » 18 maja 2010, o 23:45

Panowie, na ten moment strawa wygląda tak. Wymieniłem na początku czujnik niskiego ciśnienia i nic nie pomogło, teraz wymieniłem wysokiego ciśnienia i jest o niebo lepiej (załącza się naprawdę rzadko w porównaniu z tym co bylo ostatnio). Gdzieś wyczytałem ze ma znaczenie z której strony jest poszczególny czujnik, jak jest u Was?
u mnie biały (wysokiego ciśnienia) jest od strony bloku silnika a niebieski (niskiego ciśnienia) jest od strony chłodnicy.
sosenek1
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 mar 2008, o 11:41
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez darkmen21 » 19 maja 2010, o 08:32

u mnie tez po wymianie obu czujników było lepiej i jest lepiej,ale piszczy dalej, ale tylko jak jade autobaną powyzej 100 i potem zjade do nizszych predkosci, natomiast cisnienie bylo mierzone i jest niby ok,ja to olewam szczerze mowiac, sprawdzales te cisnienie u siebie??
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez sosenek1 » 19 maja 2010, o 12:34

Trochę mnie rozśmieszyli na jednej stacji bo nie mieli czym zmierzyć, a ze nie miałem czasu żeby jeździć po wszystkich to na początek kupiłem czujnik wysokiego ciśnienia bo mieli na miejscu w sklepie. A u Ciebie z której strony jest poszczególny czujnik, tak jak u mnie?
sosenek1
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 28 mar 2008, o 11:41
Lokalizacja: Sochaczew

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości