kontrolka ciśnienia oleju

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

kontrolka ciśnienia oleju

Postprzez 4thelement » 24 sty 2015, o 13:51

Przeszukałem forum i nie znalazłem nic na temat więc może ktoś, coś...

zatem

kontrolka ciśnienia oleju nie świeci - wogóle, ani na zapłonie ani po odpięciu wtyczki z czujnika oleju...licznik na diodach, bezpieczniki sprawdzone
sprawdziłem piny na liczniku i na pinie 8 i 9 brak jest napięcia...

gdzie szukać problemu?
ktoś coś podpowie?
4thelement
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7 lut 2014, o 13:09
Lokalizacja: BB

kontrolka ciśnienia oleju

 

Postprzez Thorsten » 24 sty 2015, o 13:56

4thelement napisał(a):sprawdziłem piny na liczniku i na pinie 8 i 9 brak jest napięcia...


tam ma być masa i to na jednym jest a potem znika i odwrotnie. Odepnij kable od czujników ciśnienia oleju w głowicy i odpal auto, dodaj gazu do max, jeśli kontrolka nie za reaguje to wadliwy masz licznik.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Denio » 24 sty 2015, o 14:21

Sprawdź, czy przypadkiem dioda nie jest odwrotnie włożona. Kiedyś miałem taki przypadek, że kabelek przy czujniku ciśnienia się urwał i poprzedni właściciel ominął problem świecenia lampki przez odwrotne włożenie, zamiast poszukać właściwej przyczyny.

Thorsten
W takim razie przepraszam, chciałem tylko pomóc. Najwyraźniej miałem przerobione lampki na diody.
Ostatnio edytowano 24 sty 2015, o 14:34 przez Denio, łącznie edytowano 1 raz
Denio
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 sty 2015, o 14:56
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Thorsten » 24 sty 2015, o 14:23

Denio, kolego... na początek, są dwa rodzaje liczników. jeden jest na diodach wlutowanych w płytę a drugi z żarówkami ze specjalnymi mocowaniami. W przypadku żarówki to nie istotne polaryzacja ona i tak zaświeci. A w przypadku diody JEST ONA NA STAŁE WLUTOWANA W PŁYTĘ PCB WIĘC NIE MA OPCJI JEJ ODWROTNEGO WŁOŻENIA BO SIĘ JEJ NIE WYCIĄGA.

Sprawdź kolego jak mówiłem, bo w tym przypadku powinien pojawić się też sygnał dźwiękowy informujący o za niskim ciśnieniu oleju.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez 4thelement » 24 sty 2015, o 22:31

tam ma być masa i to na jednym jest a potem znika i odwrotnie. Odepnij kable od czujników ciśnienia oleju w głowicy i odpal auto, dodaj gazu do max, jeśli kontrolka nie za reaguje to wadliwy masz licznik.[/quote]


piszesz czuników....jeden widzę że jest w głowicy, drugi - szukałem i nie ma....zatem do tego czujnika w głowicy idzie 1 kabel, co to da że go odepnę i przegazuję auto...

skoro 1 kabel to będzie masa - jutro odepnę i podepnę pod masę - zobaczymy czy wtedy kontrolka ożyje
4thelement
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7 lut 2014, o 13:09
Lokalizacja: BB

Postprzez Thorsten » 24 sty 2015, o 22:53

4thelement,

nie wspomniałem że zależne od auta ale zdarza się jeden. Co ci da przygazaowanie?
A no licznik jest sam w sobie kontrolką, przy obrotach bodajrze 2 tysi. pobiera sygnał od czujnika i jeśli w tedy jest nie pamiętam ale chyba 1.5 bara to jest ok, potem na 4k obrotów jest kolejny pomiar ale wymagane to już np. 2.5 bara. (dane przypadkowe)
Jak go odepniesz i przygazujesz to licznik na pewno wykona sprawdzenie sygnału od czujnika i jeśli nie otrzyma sygnału to odbierze to jako za niskie ciśnienie oleju czyli jego brak. W tedy w ruch idzie kontrolka i sygnał dźwiękowy. Gdy odepniesz i przytrzymasz auto kolejno na obrotach, 1k 2k 3k i tak do max to jeśli odezwie się dźwięk to znaczy że licznik sprawdza ciśnienie oleju tylko padła kontrolka led ale licznik stale mierzy poprawnie. Trzeba wyeliminować czy wadliwy jest cały licznik czy poszczególny element.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez 4thelement » 25 sty 2015, o 17:07

Thorsten napisał(a):4thelement,

nie wspomniałem że zależne od auta ale zdarza się jeden. Co ci da przygazaowanie?
A no licznik jest sam w sobie kontrolką, przy obrotach bodajrze 2 tysi. pobiera sygnał od czujnika i jeśli w tedy jest nie pamiętam ale chyba 1.5 bara to jest ok, potem na 4k obrotów jest kolejny pomiar ale wymagane to już np. 2.5 bara. (dane przypadkowe)
Jak go odepniesz i przygazujesz to licznik na pewno wykona sprawdzenie sygnału od czujnika i jeśli nie otrzyma sygnału to odbierze to jako za niskie ciśnienie oleju czyli jego brak. W tedy w ruch idzie kontrolka i sygnał dźwiękowy. Gdy odepniesz i przytrzymasz auto kolejno na obrotach, 1k 2k 3k i tak do max to jeśli odezwie się dźwięk to znaczy że licznik sprawdza ciśnienie oleju tylko padła kontrolka led ale licznik stale mierzy poprawnie. Trzeba wyeliminować czy wadliwy jest cały licznik czy poszczególny element.



nie wiem co bierzesz ale - bierz tego o połowę mniej

temat rozwiązałem samodzielnie dziś....otóż wystarczyło na krótko spiąć przewód z masą i okazało się że kontrolka żyje i ma się dobrze - czego nie można powiedzieć o czujniku.
tak więc zabawy z przegazowywaniem pozostaw dla siebie.

Thx
4thelement
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7 lut 2014, o 13:09
Lokalizacja: BB

Postprzez Thorsten » 25 sty 2015, o 17:34

4thelement napisał(a):
Thorsten napisał(a):4thelement,

nie wspomniałem że zależne od auta ale zdarza się jeden. Co ci da przygazaowanie?
A no licznik jest sam w sobie kontrolką, przy obrotach bodajrze 2 tysi. pobiera sygnał od czujnika i jeśli w tedy jest nie pamiętam ale chyba 1.5 bara to jest ok, potem na 4k obrotów jest kolejny pomiar ale wymagane to już np. 2.5 bara. (dane przypadkowe)
Jak go odepniesz i przygazujesz to licznik na pewno wykona sprawdzenie sygnału od czujnika i jeśli nie otrzyma sygnału to odbierze to jako za niskie ciśnienie oleju czyli jego brak. W tedy w ruch idzie kontrolka i sygnał dźwiękowy. Gdy odepniesz i przytrzymasz auto kolejno na obrotach, 1k 2k 3k i tak do max to jeśli odezwie się dźwięk to znaczy że licznik sprawdza ciśnienie oleju tylko padła kontrolka led ale licznik stale mierzy poprawnie. Trzeba wyeliminować czy wadliwy jest cały licznik czy poszczególny element.



nie wiem co bierzesz ale - bierz tego o połowę mniej

temat rozwiązałem samodzielnie dziś....otóż wystarczyło na krótko spiąć przewód z masą i okazało się że kontrolka żyje i ma się dobrze - czego nie można powiedzieć o czujniku.
tak więc zabawy z przegazowywaniem pozostaw dla siebie.

Thx


to co biorę to moja sprawa i nic komu do tego. Skoro ktoś z byle problemem leci na fora niech nie oczekuje że każdy będzie się zabijał by mu pomóc, niestety elementy auta zużywają się i trzeba sypnąć kase a nie lecieć z płaczem na forum.

Poczytaj sobie info na temat wogóle gofla, proponuję zacząć od rozpoznania biegunów na akumulatorze.

fragment rozpiski licznika
"8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara
9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara"

Głupi się domyśli że jak odepnie czujnik ciśnienia to auto odbierze to jako brak oleju i będzie informować kierowce o tym kontrolką na liczniku. A drogi kolego golf III (słuchaj uważnie - nauczysz się czegoś nowego) ma także sygnał dźwiękowy. I gdybyś grzecznie odpiął czujnik i rozkręcił auto do obrotów bodajże 2k licznik (teraz będzie trudne słowo więc uwaga) " AUTOMATYCZNIE" sprawdza sygnał od czujnika oleju i a czujnik daje go jak otrzyma ciśnienie np. 1bar, w tedy wszystko jest ok, jednak gdy ciśnienie jest niźsze sygnału od czujnika nie ma i licznik zaczyna beczeć bo coś jest nie tak skoro ciśnienie za małe.
Teraz sedno. Gdybyś odpił licznik i przekręcił auto do max to licznik wykonał by dwa pomiary ciśnienia oleju i na pewno odłączony czujnik odebrał by jako za niskie ciśnienie i zapaliła by się kontrolka oleju( która jak wspomniałeś jest wadliwa) oraz sygnał dźwiękowy. Co w tedy? Byłą by pewność że licznik jest sprawny tylko kontrolka nie łączy... proste... w sumie to nie dla każdego widze
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 25 sty 2015, o 17:39

Temat rozwiązany? Zamykam.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron