Kontrolka oleju i buzer włącza się mimo że oleju nie brakuje

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Kontrolka oleju i buzer włącza się mimo że oleju nie brakuje

Postprzez spaceman » 29 kwi 2012, o 16:47

Witam

Podczas jazdy zapala się kontrolka oleju wraz z buzerem. Poziom oleju jest jak najbardziej prawidłowy. Silnik jest 500 km po remoncie.Raz włączy się na kilka sekund i się sama wyłączy a raz trzeba wyłączyć silnik by buzer przestał wyć. Olej sprawdzany kilka razy i jest jak najbardziej w normie. Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem ? Co może być przyczyną ?

Pozdrawiam
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kontrolka oleju i buzer włącza się mimo że oleju nie brakuje

 

Postprzez michaal » 29 kwi 2012, o 17:10

Opcja szukaj się kłania na forum jest bardzo dużo tematów na ten temat począwszy od działu elektronika a kończąc na silniki benzynowe.
Ogólnie do sprawdzenia: czujnik, pompa oleju. Poszukaj tamtych tematów a więcej się dowiesz
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez spaceman » 29 kwi 2012, o 18:27

michaal napisał(a):Opcja szukaj się kłania na forum jest bardzo dużo tematów na ten temat począwszy od działu elektronika a kończąc na silniki benzynowe.
Ogólnie do sprawdzenia: czujnik, pompa oleju. Poszukaj tamtych tematów a więcej się dowiesz


Szukałem i pod czujnik oleju tylko mój temat jest więc jakbyś mógł to podaj mi nazwy.

Co do samego czujnika to słyszałem że w mk3 są dwa ale nie jestem pewien. Pompę oleju nie miałem wymienianej i jeśli to ona to znowu będą znaczne koszta ehh... a 1 maja miałem jechać pfff...
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rafal9119 » 29 kwi 2012, o 20:05

na przyszłość oznaczenia silnika podaj. bo byc może czujnik ci padł.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez michaal » 29 kwi 2012, o 20:12

Pierwszy znaleziony co może coś ci dać http://www.golf3.pl/topics4/jak-wylaczy ... t43873.htm

Ogólnie to napisz jaki masz typ silnika ( 1 punkt czy wielo w dziale porady masz zdjęcia wszystkich silników z g3 wraz z oznaczeniami).
W tym silniku masz 1 czujnik w głowicy bodajże posiada niebieski kolor.
Co do pompy to często w nowszych silnikach np 1.6 AEE wycierają się pompa paliwa i przez to ciśnienie jest niskie. Z tego powodu musiałbyś zmierzyć ciśnienie oleju. Dzięki temu będziesz wiedział co szwankuje.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez spaceman » 29 kwi 2012, o 21:52

1.6 benzyna 95r. AUA bodajże ale pewien nie jestem bo mam go od niedawna. Miał remont ale pompa oleju nie była wymieniana, mechanik mówił że sprawna, że da radę jeszcze pochodzić. Mam nadzieję że to tylko czujniki - doczytałem w necie że to albo jakaś wiązka elektryczne od góry od pokrywy zaworów wychodzące albo czujniki oleju które są dwa - niebieski 0,25 bara i 0,9 bara brązowy - które to są w filtrze oleju albo obok. Co do objawów z innych postów że powyżej 2,5 tyś obrotów się włącza to nie potwierdzę bo wczoraj mi normalnie działało a dzisiaj dopiero się uaktywniło.Jedyna różnica to że dzisiaj byłem w trasie i po ok 1,5h jazdy włączył się alarm. Doczytałem też że możliwe że mechanik pomylił te dwa czujniki i wkręcił je odwrotnie - całkiem możliwe bo jak już pisałem silnik był kompletnie rozbierany. Jutro będę kombinował, podaję do mechanika może on coś wymyśli. Najgorsze że pojutrze mam daleką wyprawę i jeśli nie naprawię golfa to jadę pociągiem ;-( Masakra jakaś, a tak się cieszyłem że tyle miejsca mam w golfie ehh

[ Dodano: 2012-04-30, 09:34 ]
Jakie czujniki powinny być w silniku 1.6 benzyna 95r 55kw aua ? Mam niebieski od strony bagnetu i biały od strony kierowcy . ? ? ?

Obrazek

[ Dodano: 2012-04-30, 15:05 ]
Niebieski czujnik mam prawidłowy ale zamiast białego powinien być szary. Tak znalazłem o ile się nie mylę. Różnica między nimi to że biały jest na 1.8 bar a szary na 0,9 bar. Czy to może powodować włączenie buzera i kontrolki oleju ?

[ Dodano: 2012-04-30, 18:04 ]
Czujniki wymienione na zamienniki firmy ESP. Wykręcone czujniki miały wygrawerowany napis made in germany więc pewnie oryginalne. Pośmigam i mam nadzieję że już po problemie.Specyfikacje org.wpiszę później gdyż je zachowałem. Na pierwszy rzut oka mają inną specyfikację niż zamienniki.

[ Dodano: 2012-04-30, 18:07 ]
Zamienniki są włoskie.
Golf CL 1.6 AEA 95r.
spaceman
Czytacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości