KONTROLKA OLEJU POMOCY !!

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

KONTROLKA OLEJU POMOCY !!

Postprzez Szczyrpus » 20 sty 2013, o 12:01

Witam mam następujący problem, włacza mi się non stop po przekroczeniu 2 tys obrotów kontrolka od oleju i strasznie piszczy olej jest w normie i świeżo po wymianie jest olej zmieniłem z 10w40 bp visco 3000 na olej LOTOS 15W40 myślałem że gęstszy olej coś pomoże ale nic to nie dało zmierzyłem na zimny silniku ciśnienie oleju wskazywało 1.9/ 1.8 bara czujnik również wymieniłem i nadal nic włacza się na zimny i na ciepłym silniku po przekroczeniu 2 tys obrotów wiec moje pytanie jest następujace co zrobic zeby przestał się włączać bo brak mi juz pomysłów proszę o pomoc ! z góry dzięki pozdrawiam
Szczyrpus
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18 lut 2012, o 21:45
Lokalizacja: Krosno

KONTROLKA OLEJU POMOCY !!

 

Postprzez dawi19 » 20 sty 2013, o 13:00

a ktory czujnik wymieniles? i kupiles za ile zl?
dawi19
Badacz tematu
 
Posty: 374
Dołączył(a): 22 cze 2010, o 23:43
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez pietrasiak2 » 20 sty 2013, o 13:04

Zmierz ciśnienie na ciepłym silniku w pełnym zakresie obrotów to raz.
Sprawdź też jakie powinieneś mieć ciśnienie bo moim zdaniem masz za niskie w benzynie pry 80st oleju przy 2000 obrotów powinno być 0,4 Mpa :-)
A chyba biały czujnik zaczyna działać przy 1.8 bara (0.18Mpa) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Szczyrpus » 20 sty 2013, o 13:14

dawi19 napisał(a):a ktory czujnik wymieniles? i kupiles za ile zl?


wymieniłem czujnik od oleju nad filtrem oleju był szary więc kupiłem szary i kosztował nie całe 20 zł

[ Dodano: 2013-01-20, 12:14 ]
silnik mam 1.9 TDI 90 konny nie benzyne
Szczyrpus
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18 lut 2012, o 21:45
Lokalizacja: Krosno

Postprzez pietrasiak2 » 20 sty 2013, o 13:30

Rozumiem podałem przykład z benzyny , a do diesla nie mam książki, poza tym na bank nie będzie miał niższego ciśnienia oleju niż benzyna.
po za tym masz je 2 jeden niskiego drugi wysokiego i piszczy Tobie ten wysokiego jak podałem przy 2000 rpm powinno być 0,4
Napisałeś że masz 0.18-019 to dlatego ten wysokiego piszczy bo ma za niskie ciśnienie.
Co zrobić? zmierzyć ciśnienie sprawdź jaki filtr kupiłeś może blokować ciśnienie,ewentualnie dostać się do pompy , ale chronologicznie jak napisałem
1 sprawdzenie ciśnienia
2.Sprawdzenie czujników
3 ,rodzaj filtru
4. Sprawdzenie smoka pompy i naciągu łańcuszka napędzającego pompę
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez toszek » 20 sty 2013, o 13:31

Możesz podać oznaczenie filtra oleju ?
Filtr z zaworkiem czy bez ?
toszek
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 sty 2013, o 01:48
Lokalizacja: SR

Postprzez dawi19 » 20 sty 2013, o 14:27

wystarczy ze podmienisz tn czujnik na jakis uzywany ori wtey niebd piszczec? a tam masz 2 czujniki szary i brazowy
dawi19
Badacz tematu
 
Posty: 374
Dołączył(a): 22 cze 2010, o 23:43
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Szczyrpus » 28 sty 2013, o 10:48

zmierzyłem ciśnienie na ciepłym silniku pokazało 1.5 bara i wymieniłem czujnik na nowy z szarego na Czarny ostatnio próbowałem czy to coś dało i gdy go trzymałem ponad 2tyś obrotów i prędkości 100km/h czujnik się włączył temp silnika miała koło 80 stopni C , w ten sam dzień przegazowałem go na kolejnej prostej i czujnik się nie włączył póki co problem został rozwiązany tylko zastanawia mnie dlaczego po odpaleniu silnika miga tak długo kontrolka od oleju ? :-/
Szczyrpus
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18 lut 2012, o 21:45
Lokalizacja: Krosno

Postprzez pietrasiak2 » 28 sty 2013, o 10:55

Zawór kierunkowy w pompie może nie trzymać i schodzi olej z pompy. Po włączeniu silnika ona dobija ciśnienie. Jednak zastanowił bym się nad wymianą pompy za małe ciśnienie daje i jeszcze puszcza olej :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablomed » 28 sty 2013, o 13:50

Szczyrpus, czujnik masz ok. a ciśnienie oleju sprawdziłeś jest niskie więc musi piszczeć.
Masz do wyjaśnienia stan pompy oleju i jej smoka, a jeśli jest ok to silnik do remontu albo jeździsz nim do upadłego odpinając kabel czujnika wysokociśnieniowego i stykając jego kabel do masy coby licznik nie piszczał. Lejąc taki olej nic nie zrobiłeś korzystnego, on jest gęstszy tylko na zimno a po rozgrzaniu rzadki, więc nic to nie dało. Możesz zalać jakiś olej do silników o duzym zużyciu - ale to półśrodek.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 52 gości

cron