Kontrolka oleju

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Kontrolka oleju

Postprzez tarwat » 8 lut 2012, o 11:04

Posiadam golfa 3 z silnikiem 1.4, wszystko było ok, aż nagle zaczęła się świecić kontrolka oleju, ale najgorszy problem to piszczenie tej kontrolki przy obrotach około 2200, z tym że później nie przestaje wcale piszczeć aż do zgaszenia silnika. Moje pytanie to takie ile mam tych czujników i gdzie się znajduje ten drugi, bo wiem że jeden jest u góry. Będę też wymieniał filtr oleju i olej tylko pytanie to gdzie jest ten drugi czujnik? Dzięki i pozdrawiam. :-D :-D :-D
tarwat
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 10:52
Lokalizacja: Pruszków

Kontrolka oleju

 

Postprzez pietrasiak2 » 8 lut 2012, o 11:31

dawno wymieniałeś filtr i olej ? Może wkład się oberwał lub olej jest rzadki
sprawdź jeszcze odmę .
Co do czujników

Czujniki są 2 w głowicy i w podstawie filtra

czujniki oleju sa oznaczone kolorami niebieski to 0,025MPa ;brazowy 0,03MPa ;szary 0,9 MPa;czarny 0,14MPa; biały 0,18MPa;niewiem jaki jest u ciebie i jaki wstawiles.
układ zawiera zawór przelewowy polaczony z pompa oleju ,dwa elektryczne czujniki cisnienia. Cisnienie oleju (o temp. 80'C) przy 2000obr/min:0,2MPa
Cisnienie otwarcia zaworu przelewowego :0,4 do 0,5 MPa

Na twoim miejscu najpierw bym sprawdził ciśnienie w układzie manometrem
a dopiero potem wymieniał czujniki z 3 lata temu wyczytałem , że gościowi walnął jakiś układ w tablicy rozdzielczej .Ale to już ewenement :ok:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez prezesik » 8 lut 2012, o 12:18

Kolego wymien czujnik na nowy i bedzie po sprawie. Do wymiany bedzie ten blizej paska rozrzadu nad swiecami.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Basior1997 » 8 lut 2012, o 13:20

pietrasiak2 napisał(a):Na twoim miejscu najpierw bym sprawdził ciśnienie w układzie manometrem
a dopiero potem wymieniał czujnik
musisz to zrobić,inaczej sie nie dowiesz czy to czujnik czy cos innego
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez tarwat » 9 lut 2012, o 11:57

dzisiaj zauważyłem że mam dwa czujniki na górze jeden przy drugim czarny i niebieski, więc który to który? Od czarnego czujnika odchodzi żółty przewód więc jest czarny czy żółty? a od niebieskiego niebieski więc tutaj chyba jasne że niebieski.
tarwat
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 10:52
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez pietrasiak2 » 9 lut 2012, o 12:04

pietrasiak2 napisał(a):niebieski to 0,025MPa
pietrasiak2 napisał(a):czarny 0,14MPa;
:ok:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez tarwat » 9 lut 2012, o 12:11

pietrasiak2 napisał(a):
pietrasiak2 napisał(a):niebieski to 0,025MPa
pietrasiak2 napisał(a):czarny 0,14MPa;
:ok:


Czyli dobrze są umiejscowione, kolory takie właśnie mają być czarny i niebieski??, jestem troszkę zły bo nie wiem teraz co wymienić czy wszystko na raz, czy czujniki:D
tarwat
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 10:52
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez pietrasiak2 » 9 lut 2012, o 12:22

Jeżeli niebieski jest bliżej paska on jest w/g specyfikacji od niskiego ciśnienia
to wymień ten . Ale na twoim miejscu dla pewności sprawdził to manometrem
jest to najpewniejszy odczyt jakie masz realne ciśnienie . Jak masz czas to poczytaj zdarza się że nowe części są wadliwe . A tak to spać będziesz mógł spokojnie że nic ci się nie dzieje z ciśnieniem w Twoim Goferku
Pozdrawiam :super:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez jezyk » 9 lut 2012, o 12:27

Jak ma komputer to nie lepiej usunąć błędy ?
Avatar użytkownika
jezyk
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:35
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez tarwat » 12 lut 2012, o 12:48

Witam, opiszę sytuacje bo te zajście było trochę dziwne, okazało się że był uszkodzony czarny czujnik (to ten bliżej paska rozrządu 1.2 , 1.6 bar), po jego wymianie kontrolka oleju zapala się, po przekręceniu kluczyka, ale nie mruga i nie piszczy. Odpalam silnik, kontrolka zaczyna mrugać, dochodzę do 2500 obrotów, zaczyna piszczeć od nowa :/ Olej został wymieniony wraz z filtrem oleju, patrzyłem na odmę, była czyściutka, więc długo się nie zastanawiając tak jak kolega pietrasiak mi napisał, że niebieski ( 0.24 , 0.26 bar ) czujnik powinien być bliżej paska rozrządu, i tak też zrobiłem, zamieniłem czarny czujnik na miejsce niebieskiego, a niebieski na miejsce czarnego. Po zamianie, przekręcam kluczyk, kontrolka mruga, czyli jest na odwrót w porównaniu do wcześniejszej kombinacji. Odpalam silnik, nic nie świeci, nic nie pika. I teraz mam pytanie, kupując czujnik nie było żadnego znaku firmy na nim, prócz pomiarów, a w silniku miałem oryginalne WV, czy ktoś się pomylił przy instalacji tych czujników , a jeżeli tak to czemu po tygodniu dopiero to wyszło? Czy to ja teraz sam siebie oszukuje? Ciśnienie mam, zrobiłem już prawie 200 km do wczoraj do wymiany oleju i filtru i silnik, nadal chodzi jak chodził. Nie wiem na razie jeździ dobrze. Czy ktoś miał podobną sytuację?
tarwat
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 10:52
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez pietrasiak2 » 12 lut 2012, o 14:51

Niebieski powinien być w głowicy , a czarny przy filtrze pewnie ktoś to przekręcił
poczytaj :http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1525762.html#7453817
:-D
Pozdrawiam :super: :-D
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 25 gości