ładowanie akumulatora

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez radomiak » 1 lip 2011, o 18:52

wszystkie styki do czyszczenia lacznie ze slupkami na aku i najlepiej posmarowac smarem miedzianym do polaczen elektrycznych :-)
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

 

Postprzez PabloSBT » 2 lip 2011, o 11:37

radomiak napisał(a):wszystkie styki do czyszczenia lacznie ze slupkami na aku i najlepiej posmarowac smarem miedzianym do polaczen elektrycznych :-)

przeczyściłem wszystkie styki oprócz tych przy rozruszniku bo u mnie nie ma tam dojścia jest pod kolektorem teraz na zimnym jak odpaliłem było ładowanie na aku 14.01V czyli już trochę lepiej :P a druga sprawa jest taka że jak mam naładowany aku 12.65V to następnego dnia mam już 12.35V a kilka dni później 11.90V czemu tak szybko rozładowuje ? akumulator ma pół roku Centra 55AH
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Zico63 » 2 lip 2011, o 15:31

Jeśli nie jest to uszkodzony egzemplarz akumulatora - do sprawdzenia prąd spoczynkowy. Metody opisane są pod tematami w rodzaju: "ucieka prąd", "rozładowuje coś akumulator", "nie trzyma prądu" i w tym stylu.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez PabloSBT » 2 lip 2011, o 16:13

Zico63 napisał(a):Jeśli nie jest to uszkodzony egzemplarz akumulatora - do sprawdzenia prąd spoczynkowy. Metody opisane są pod tematami w rodzaju: "ucieka prąd", "rozładowuje coś akumulator", "nie trzyma prądu" i w tym stylu.
no sprawdzałem tak że ustawiłem miernik na 10A i do odłączonej klemy i - na aku dotknąłem pokazało 0,14-0,13 czy to nie za dużo ?? już nie mam jak sprawdzić bo mi kabelki w mierniku się upaliły ;|
uszkodzony akumulator to nie jest bo był sprawdzany
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Zico63 » 2 lip 2011, o 16:24

Prawdopodobnie było znacznie więcej, jedynie taką wartość miernik zarejstrował przed wyzionięciem ducha: ja na swoim mierzyłem prądy do 8 amperów (8.0 A) i były tylko nieco ciepłe.
Prawidłowa wartość w Golfach 3 to ok. 0,02A czyli jeden rząd wartości mniej. Coś jest na rzeczy. A te kabelki można dokupić same, bez kupowania miernika. Bywają w elektronicznych sklepach.
Kielce - duże miasto, gdzieś będą :ok:
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez PabloSBT » 2 lip 2011, o 18:58

Zico63 napisał(a):Prawdopodobnie było znacznie więcej, jedynie taką wartość miernik zarejstrował przed wyzionięciem ducha: ja na swoim mierzyłem prądy do 8 amperów (8.0 A) i były tylko nieco ciepłe.
Prawidłowa wartość w Golfach 3 to ok. 0,02A czyli jeden rząd wartości mniej. Coś jest na rzeczy. A te kabelki można dokupić same, bez kupowania miernika. Bywają w elektronicznych sklepach.
Kielce - duże miasto, gdzieś będą :ok:

miernik przepalił kabelki przez moją głupotę bo zrobiłem zwarcie:P kabelki do miernika musze dokupić bo się ruszają i czasami nie łączą, teraz sprawdzałem i miernik działa tylko sie kabelki grzeją :) z trudnościami dotarłem do rozrusznika i przeczyściłem kabelki teraz przy odpalonym na aku mam 14.15V 14.00V przy włączonych światłach a na alternatorze 14.25V. jak zgasiłem było na aku 12.91V
No tak powinno być 0,02A ale co może pobierać prąd? ostatnio podłączałem wzmacniacz i skrzynie ale wzmacniacz podłączyłem pod remote i włącza sie razem z radiem jedyne co mi działa jak samochód jest zamknięty to dioda od alarmu no ale ona by czerpała tyle prądu ?
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Zico63 » 2 lip 2011, o 19:15

To jest ok. 2W mocy, może więc jakaś żaróweczka bo dioda tyle nie weźmie.
Ale sumując diodę, alarm, Audio (może jest jakieś "czuwanie"), radio (bywają chyba Pionnery co biorą sporo) to i może się zebrac.
Można odpinać chwilowo, dla testu podejrzane urządzenia i badać.
Natomiast docelowo to jest to za duży pobór i te o,15 nie moze pozostać - po kilku dniach, szczególnie zimą, może być kłopot.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez PabloSBT » 2 lip 2011, o 19:42

Zico63 napisał(a):To jest ok. 2W mocy, może więc jakaś żaróweczka bo dioda tyle nie weźmie.
Ale sumując diodę, alarm, Audio (może jest jakieś "czuwanie"), radio (bywają chyba Pionnery co biorą sporo) to i może się zebrac.
Można odpinać chwilowo, dla testu podejrzane urządzenia i badać.
Natomiast docelowo to jest to za duży pobór i te o,15 nie moze pozostać - po kilku dniach, szczególnie zimą, może być kłopot.

jak dokupie te kable to sprawdzę co to może być :) sprawdzałem w środku odpinając bezpiecznik od radia i tam mi pokazało 0.00V więc chyba nie ciągnie nic więc chyba radia pionnera nie pobierają dużo prądu :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez k-m-r1 » 2 lip 2011, o 21:05

akumulatory sprawdza sie na opornicy i tam okresla jego sprawnosc
ja miałem aku gdzie jedna cela robiła zwarcie aku trzymał tydzien i tak smigałem ale jak stał nieodpalany wiecej jak 7 dni to niestety ... na pych lub podładowac aku aż przyszła zima i powiedziałem dosc tego aku do sklepu tam sprawdzili kupiłem nowy i jest ok a ja na początku sprawdzałem to łądowanie to szczotki ...
aku sie rozłądowywuje bo cos ciągnie prąd radyjko jakaas żarówka sprawdz pobór prądu i nigdy wiecej nie podpinaj miernika do zrudłą prądu bez obciążenia bo jest po mierniku pali go lub zabezpieczenia w nim
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez PabloSBT » 2 lip 2011, o 21:52

k-m-r1 napisał(a):nigdy wiecej nie podpinaj miernika do zrudłą prądu bez obciążenia bo jest po mierniku pali go lub zabezpieczenia w nim

no to jak sprawdzić ile prądu pobiera samochód ?? bo ja zrobiłem tak przełożyłem kabel czerwony na 10A i zdjąłem kleme - i przyłożyłem do niej jeden kabel a drugi kabelek podłączyłem do aku :) od tego nie spaliło raczej miernika ;P zamówiłem już na allegro lepszy miernik do pomiaru prądu do 20A i zobacze co bierze prąd
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Zico63 » 2 lip 2011, o 22:12

Kolego PabloSBT, dobrze Kolega podpiął: kabelki jak na mej fotce, zakres 10A (a gdy przyjdzie nowy to 20A) i czarny do odkręconego z listwy przewodu a czerwony do listwy. Uważać należy tylko by nie było włączone nic, co "bierze" ponad zakresowe 10A czy 20A. W elektronicznym, to nawet przypadkowa zamiana biegunów miernika nie jest tragedią; na wyświetlaczu pojawia sie jedynie znak "-" przed wynikiem, czyli np. -4.8A. W wychyłowym może nawet wykrzywić wskazówkę.
Po prostu, na zakresie maksymalnym, elektronika bierze odczyt nie z faktycznego przepływu przez układ a niejako szacuje z odłożenia się spadku napięcia na boczniku. Na marginesie: mierząc kiedyś najpierw prąd jakiejś baterii, zapomniawszy przełożyć czerwony kabelek z gniazda 10A DC do V i podchodząc do mierzenia 230V w domu - wysadziłem cały pion w bloku, mieszkaniowe nie zadziałały :kwasny:
Kolega K-m-r1 może miał na myśli by nie sprawdzać wydajności akumulatora, czyli czy akumulator wyda nam powiedmy 540A rozruchowego, jak pisze na naklejce ;-)
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez Bradley » 3 lip 2011, o 18:45

PabloSBT, zieleninka na kabelkach zlikwidowana i juz wzrost ladowania o prawie 0,3V :)
A co do zlodzieja pradu. Chyba najprosciej choc to troche potrwa to pokolei wyciagac po bezpieczniku ze skrzynki bezpiecznikow w samochodzie i sprawdzanie jaki pobor. Po wyjeciu ktoregos powinien pobor spasc. Wtedy czytasz na klapce za co bezpiecznik odpowiedzialny i sprawdzasz te elementy.
Sprawdz lampke w bagazniku czy sie nie swieci to taki ciemny kradziej ;P
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 27 gości