ładowanie akumulatora

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez k-m-r1 » 4 lip 2011, o 11:49

dziwnie jakos napisałes albo ja zle zrozumiałem myslałem że mierzyłęs miedzy biegunami na ku bo kabelki poszły i miernik w pi....
jesli masz radyjko to wyciągnij bezpiecznik chyba ostatni z zapalniczki też wyjmij jak masz CB czy cos innego

ja mam miernik cęgowy :P
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

 

Postprzez czaro » 4 lip 2011, o 12:17

Podepnę się pod temat. Panowie a jak rozróżnić jaki się ma alternator?? Bo z tego co widzę to są różne te regulatory napięcia i nie wiem jaki by trzeba kupić. A mam podobne problemy- już dwa razy aku reklamowałem i wraca z nieprzyjętą reklamacją jako że był rozładowany.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 4 lip 2011, o 12:47

Jeszcze nikomu chyba na świecie nie udało się zareklamować skutecznie "dziadowskiego" akumulatora. Jeśli nie ma kompletnej przerwy na połączeniach wewnętrznych - zawsze wracają z taką jak u Kolegi adnotacją! Kupno akumulatora jest większą loterią jak małżeństwo :zdegustowany:
A co do typu: naturalnie, najpierw naklejka a gdy jest już starta, pozostaje porównanie wyglądu z tymi w sklepie, na allegro itd. Ostatnim ratunkiem jest wymontowanie regulatora i z nim wędrówka do sklepu - tam dadzą taki sam lub jego odpowiednik.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez czaro » 4 lip 2011, o 12:50

Zico63 napisał(a):Kupno akumulatora jest większą loterią jak małżeństwo :zdegustowany:

:lol: :lol:
Zico63 napisał(a):A co do typu: naturalnie, najpierw naklejka a gdy jest już starta, pozostaje porównanie wyglądu z tymi w sklepie, na allegro itd. Ostatnim ratunkiem jest wymontowanie regulatora i z nim wędrówka do sklepu - tam dadzą taki sam lub jego odpowiednik.

No to dzisiaj będę kombinował, żeby ogarnąć jaki to jest. W sumie silnik mam taki sam jak PabloSBT, ale chyba to nie znaczy że altek musi być taki sam? Czy może tak musi być??
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez uzbek » 4 lip 2011, o 12:53

@PabloSBT
Miałem swego czasu bardzo podobny problem, ładowanie 14,5 prawie czyli super a rano akumulator (od diesla!) był całkiem rozładowany. Sprawdź czy przy muskaniu klemą + akumulatora nie iskrzy. U mnie winowajcą było radio, czyli podpięcie pamięci od radia i plusa pod jeden przewód robiło zwarcie, odłączyłem radyjko i wszystko OK.
Ostatnio edytowano 4 lip 2011, o 12:55 przez uzbek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez Zico63 » 4 lip 2011, o 12:55

Nic praktycznie to nie znaczy, bo nie tylko że różnić się może amperażem (70, 90 czy 120A i nie ma reguły, wkładali różne do różnych wersji), to jeszcze różni byli producenci: Bosch (najczęściej) i Valeo.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez czaro » 4 lip 2011, o 12:56

Zico63, czyli ogólnie szukać producenta i amperażu czy jeszcze coś będzie miało znaczenie??
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 4 lip 2011, o 13:11

No, ogólnie także budowa: Golfy 2 na przykład miały inne mocowania a przede wszystkim inne kółka pasowe. W skrócie: ma być też do Golfa 3 ;-)
Najlepiej gdy zachował się na alternatorze numer VW: np. 028 903 025S - coś takiego wystarczy sprzedawcy.
Móc odczytać coś takiego to ideał:

Obrazek
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez michaal » 4 lip 2011, o 15:31

Co do kupna używanego trzeba zwrócić uwagę aby w nowym był taki sam rozstaw śrub mocujących, na taki sam pasek napędowy (były na pasek klinowy i wielorowkowy), taka sama wtyczka do regulatora napięcia ( nowszy typ ma inną). Najlepiej ten sam producent i amperaż (chociaż żeby nowy nie miał mniejszego amperażu).
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez czaro » 4 lip 2011, o 22:09

Mam Boscha 70A 037 903 052L.
Zamówiłem regulator również boscha. Jak będzie i zmontuje to zobaczymy czy pomogło. Dzięki za pomoc!!
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 4 lip 2011, o 22:59

NA wlepce jest napisane jaki altek w aucie !!!!!!

wlepka w bagażniku gdzies poło zapasóki
tam są kody poszukaj na forum było przerabiane setki razy
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Zico63 » 4 lip 2011, o 23:13

k-m-r1 napisał(a):NA wlepce jest napisane jaki altek w aucie !!!!!!

wlepka w bagażniku gdzies poło zapasóki

To jest OK, ale co, gdy altek był już zmieniany? Jednak warto spojrzeć w realu na altek...
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości