ładowanie akumulatora

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez k-m-r1 » 5 lip 2011, o 23:45

Zico63, w takim razie no niestety ale najlepiej wymiana całego wg wlepki
pozatym ja bym sie tak tym regulatorem nie przejmował

miałem troche stycznosci z altkami i regulatorami
ogulna zasada to jest taka regulator podaje napiecie do altka sterując nimczyli tym ile łąduje

alternatur z malucha i regulator od ciągnika ursus c-360 smigało i smiga do tej pory 5 lat a wiadomo jak ciągnik i praca w polu

sądze że nic sie nie stanie jak nawet do altka 70A wsadzimy regulator na 120A będzie chodził chyba że za długo będzie przeciążony
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

 

Postprzez Zico63 » 6 lip 2011, o 00:10

k-m-r1 napisał(a):Zico63, w takim razie no niestety ale najlepiej wymiana całego wg wlepki
pozatym ja bym sie tak tym regulatorem nie przejmował

miałem troche stycznosci z altkami i regulatorami
ogólna zasada to jest taka regulator podaje napiecie do altka sterując nim - czyli tym ile łąduje

alternatur z malucha i regulator od ciągnika ursus c-360 smigało i smiga do tej pory 5 lat a wiadomo jak ciągnik i praca w polu

sądze że nic sie nie stanie jak nawet do altka 70A wsadzimy regulator na 120A będzie chodził chyba że za długo będzie przeciążony


I tu się zgodzę; ileż to razy tak też robiłem w nietypowych altkach, gdy kiedyś problemem było przede wszystkim zdobycie części właściwych.
Samo sterowanie altera jest o tyle łatwe, że reguluje się tylko niewielki prąd, w stosunku do mocy oddanej.
Jest jedna tylko sprawa: alternatory (i tym samym regulatory) firmy Bosch a Valeo mają ten sam system działania ale inną budowę i nie da się je zamiennie wkręcić - najzwyczajniej.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez PabloSBT » 16 lip 2011, o 11:21

już jest wszystko ok dostałem się do kabli od rozrusznika przeczyściłem i mierzyłem napięcie na nowym mierniku i wyszło 14.25 na aku i 14.45 na alternatorze jak włączone światła długie radio dmuchawa ogrzewanie tylniej szyby i awaryjne na aku jest 13.99V
co ciekawe podłączyłem stary miernik i pokazuje 14.00 na aku i 14.20 na alternatorze więc o 20 zaniża wartość :P
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez danny.tcz » 5 sie 2011, o 12:17

pytanie moje czy podlaczajac kleme + do aku powinno iskrzyc ??? bo jak mi auto postoi kilka dni mam problemy z odpaleniem :(
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Postprzez mroova » 5 sie 2011, o 13:27

Iskrzy, bo coś pobiera prąd zaraz po podłączeniu klemy do aku. Kiedy klema nie ma dobrego styku (np. podczas podłączania) i chce płynąć jakiś prąd (czyli jest włączony jakiś odbiornik/zwarcie itd) to iskrzy.
Pomierz prąd płynący w obwodzie przy spoczynku auta (silnik wyłączony, teoretycznie wszystkie odbiorniki też) i przekonasz się czy coś pobiera prąd bez twojej zgody. Później już tylko szukać cóż to jest...
Avatar użytkownika
mroova
Czytacz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:22
Lokalizacja: Pszów
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Konrad162 » 19 mar 2013, o 18:21

Witam nie chcę zaczynać następnego takiego samego tematu ponieważ mam podobny problem.
Prąd spoczynkowy (gdy nic nie jest włączone a kluczyki nie są w stacyjce) mam na poziomie 0,160 A (mierzone na zakresie 10A) Zacząłem wyjmować kolejne bezpieczniki. Wartość mierzonego natężenia prądu spadła praktycznie do zera po wyjęciu 21 bezpiecznika (przed ostatni) z opisów w internecie wychodzi na to że jest on odpowiedzialny za Oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA

Nie mam w swoim Golfie pomiarów temp. itp. (brak tego przełącznika na manetce) więc zakładam że to nie MFA. Ale tak czy siak zostaje jeszcze trochę rzeczy.

Dodam jeszcze jedną rzecz wyświetlacze LED te od przejechanej ilości km jak i czasu cały czas pokazują wartości tzn. nawet jak wyjmę kluczyki ze stacyjki to są włączone, pokazują te wartości 24h/dobę czy tak powinno być? Czy to może brać tyle prądu?

Czy macie pomysł jak w prosty sposób można wykluczyć pozostałe i zostawić tylko tę jedną jedyną.

Pozdrawiam Konrad.


PS dodatkowo zmierzyłem prąd ładowania akumulatora jest to wartość około 14.5V biorąc pod uwagę błąd miernika to chyba całkiem przyzwoicie?

PS2 ostatnio montowany był w samochodzie sterownik do centralnego zamka, ale przed wyjmowaniem bezpieczników z panela samochodu najpierw wyjąłem bezpiecznik na kablu zasilającym od sterownika i zmiany w wartości natężenia prądu nie było.
Konrad162
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 sty 2013, o 08:38
Lokalizacja: Pcim

Postprzez Paweu » 19 mar 2013, o 20:10

Konrad162 napisał(a):pokazują te wartości 24h/dobę czy tak powinno być?


Tak powinno tak być.

Sprawdź czy prądu nie ciągnie ci lampka w bagażniku... Może być tak że pomimo zamknięcia klapy lampka dalej się świeci.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Konrad162 » 20 mar 2013, o 06:20

Paweu_mk3 napisał(a):Sprawdź czy prądu nie ciągnie ci lampka w bagażniku... Może być tak że pomimo zamknięcia klapy lampka dalej się świeci.


Była włączona ale wtedy na mierniku było około 0,5A
Konrad162
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 sty 2013, o 08:38
Lokalizacja: Pcim

Postprzez slawek5t » 20 mar 2013, o 06:37

Masz 4 razy wiekszy pobór niż u mnie. (mam 0.04A)
Odłącz jeszcze lampke podsufitki a potem radio.
Hmmm zapalniczka też czasami szwankuje

Ładowanie masz bardzo dobre.
Wyswietlany przebieg pobiera tak znikome ilości energii że jest to nie istotne .

Powodzenia. Masz miernik więc spoko dasz rade :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez radomiak » 20 mar 2013, o 10:34

slawek5t napisał(a):Masz 4 razy wiekszy pobór niż u mnie. (mam 0.04A)


wytlumacz mi prosze(jak najdokladniej) jak dokonac pomiaru poboru pradu

[ Dodano: 2013-03-20, 10:08 ]
już wiem znalazłem jak to się robi tylko mam dylemat bo piszą różnię 1 za na klemie - 2 ze na+.
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez Konrad162 » 20 mar 2013, o 20:01

radomiak napisał(a):
slawek5t napisał(a):Masz 4 razy wiekszy pobór niż u mnie. (mam 0.04A)


wytlumacz mi prosze(jak najdokladniej) jak dokonac pomiaru poboru pradu

[ Dodano: 2013-03-20, 10:08 ]
już wiem znalazłem jak to się robi tylko mam dylemat bo piszą różnię 1 za na klemie - 2 ze na+.


generalnie nie powinno to mieć większego znaczenia. Ja mierzę na klemie minusowej z pewnych jeszcze starych względów bezpieczeństwa.

PS. najlepiej to kupić miernik cęgowy do pomiaru prądu stałego i nic nie rozkręcać - ja taki kupuje w najbliższej przyszłości bo ten mój coś już zaczyna szwankować na mniejszych zakresach prądowych.


slawek5t napisał(a):Masz 4 razy wiekszy pobór niż u mnie. (mam 0.04A)
Odłącz jeszcze lampke podsufitki a potem radio.
Hmmm zapalniczka też czasami szwankuje

Ładowanie masz bardzo dobre.
Wyswietlany przebieg pobiera tak znikome ilości energii że jest to nie istotne .

Powodzenia. Masz miernik więc spoko dasz rade :)


no trzeba będzie ogarnąć każdy obwód po kolei. Co do radia to włącza się zaraz po włożeniu kluczyków do stacyjki więc chyba odpada. Ale sprawdzić nie zawadzi.

Ok dzięki za rady kupie ten miernik to zrobię dodatkowe pomiary bo obawiam się że ten może być sfałszowany. Myślałem że może macie jakiś szybszy sposób na eliminację obwodów ale widać trzeba działać po kolei.
Konrad162
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 sty 2013, o 08:38
Lokalizacja: Pcim

Postprzez slawek5t » 20 mar 2013, o 21:12

No odłączyłeś linie 21 a na niej jest kilka rzeczy. Musisz sprawdzić wszystkie po kolei. Nie zajmie to dużo czasu..
Ja sprawdzałem na klemie plusowej. Miernik musi być miedzy Aku a klemą.
do około 0.05 jeszcze jest okej....
Podczas tej operacji należy przepiąć przewody w odpowiednie miejsca w mierniku.
Zakres ustawiamy 10A lub 20A.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości