ładowanie akumulatora

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

ładowanie akumulatora

Postprzez PabloSBT » 29 cze 2011, o 22:31

Mam pytanie jak samochód jest odpalony to na aku powinno być ładowanie ponad 14 V a u mnie jest 13,70 jak włącze światła jest 13,50V a jak włącze dmuchawę radio i długie to spada ładowanie do 13.20V wydaje mi się że czym więcej urzadzen włącze tym bardziej aku powinien być ładowany powinno być nawet napięcie 14,4V a nie w drugą stronę :roll:
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

ładowanie akumulatora

 

Postprzez radomiak » 29 cze 2011, o 22:38

podobnie bylo u mnie po zmianie szczotek z rgulatorem napiecia jest ok.
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez Piaggio » 29 cze 2011, o 22:51

jak odpalasz auto ładowanie powinno byc w okolicach 14,7, im więcej włączonych odbiorników prądu tym pobór prądu większy i mniejsze ładowanie, wymieniając szczotki Twój problem zniknie.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez PabloSBT » 29 cze 2011, o 23:41

radomiak napisał(a):podobnie bylo u mnie po zmianie szczotek z rgulatorem napiecia jest ok.

aha czyli jak kupie regulator napięcia to będą w nim szczotki ?? czy szczotki się osobno dokupuje ??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez radomiak » 29 cze 2011, o 23:54

wszystko razem

tak to mnij wiecej wyglada

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194246

tu masz porade naszego kol

http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-re ... t24095.htm

a tak wyglada mój

Obrazek
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez PabloSBT » 30 cze 2011, o 22:11

wymieniłem ten regulator u starego jeden bolec był starty prawie całkowicie a drugiego było ok 0,5 cm ale na odpalonym jest to samo ładowanie 13,80-13,90V jak włącze dmuchawe i światła to jest 13,50 V wcześniej miałem Boscha El 14V i zamieniłem na toprana 14V coś jeszcze może być nie sprawne czy tak ma być ??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez radomiak » 30 cze 2011, o 22:14

a sprawdz innym miernikiem bo z nimi ruznie bywa najlepiej na 3 szt wtedy masz wiarygodny pomiar moze miernik oszukuje ja mialem taki za 20 zeta i walil mnie po rogach az milo :-D alo nie tak bo z kad wezmiesz 3 mierniki chyba ze kumple to elektronicy. podjedz do el samochodowego i niech ci sprawdzi :-)

a czy to miejsce tam gdzie tra szczotki jest ok tz zadnych pekniec rys ulaman?? jesli tak to ratuje cie gosc od alternatorow.


Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano 30 cze 2011, o 22:27 przez radomiak, łącznie edytowano 1 raz
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez Bradley » 30 cze 2011, o 22:27

PabloSBT, gdzie sprawdzasz ladowanie? Na biegunach akumulatora czy bezposrednio przy wyjsciu + alternatora? Bo jesli na biegunach to sprawdz przy wyjsciu alternatora. Byc moze nazbierala sie juz zieleninka na kabelkach i masz dosc pokazny spadek napiecia na odcinku raptem 0,5m.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Piaggio » 1 lip 2011, o 01:02

Hymmm? Sprawdź na innym mierniku, bo może o jedną jednostkę miernik oszukuje? Tak to by się wszyskó zgadzało, szczotki Topraną moim zdaniem są ok sam takie założyłem 2 lata temu przejechały prawie 95 tysi i nadal lądują.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez PabloSBT » 1 lip 2011, o 09:19

radomiak napisał(a):a sprawdz innym miernikiem bo z nimi ruznie bywa najlepiej na 3 szt wtedy masz wiarygodny pomiar moze miernik oszukuje ja mialem taki za 20 zeta i walil mnie po rogach az milo :-D alo nie tak bo z kad wezmiesz 3 mierniki chyba ze kumple to elektronicy. podjedz do el samochodowego i niech ci sprawdzi :-)

a czy to miejsce tam gdzie tra szczotki jest ok tz zadnych pekniec rys ulaman?? jesli tak to ratuje cie gosc od alternatorow.


[url=http://images39.fotosik.pl/933/c3719ba4715e9885med.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images41.fotosik.pl/933/d73d7550503dfcf1med.jpg]Obrazek[/URL]


nie w tym miejscu nie miałem żadnych rys i załamań :) miałem wcześniej 2 mierniki ale 1 mi się zepsuł i pokazywały obydwa tak samo słuchajcie a gdzie jest wyjście + z alternatora ?? :oops: to jest tam gdzie jest przykręcony na śrubę 13 taki gruby kabel??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Bradley » 1 lip 2011, o 10:04

Tak, to tam. Nie da sie go pomylic ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez PabloSBT » 1 lip 2011, o 17:06

na alternatorze mam 14.25V na aku 13.85V gdzie może być aż taka strata napięcia ??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Następna strona

- - - uprawnienia elektryczne



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości