ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 5 gru 2012, o 23:34

Sądzę tak samo. 12.7 - bez szoku. Podładuj - zobaczysz. Altek jest ok
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez slawek5t » 7 gru 2012, o 20:18

pablomed napisał(a):Sądzę tak samo. 12.7 - bez szoku.

Mój aku ma 12.3v i spokojnie obraca DIESLEM przy mrozie minus 20 stopni

[ Dodano: 2012-12-07, 19:27 ]
killah, napisz czy grzebałeś coś w elektryce.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez pablomed » 8 gru 2012, o 19:01

OK, ja mam w dwuletnim aku po nocy 12.8 ale fakt, drzewiej bywało gorzej :)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez killah » 17 gru 2012, o 09:08

hej

dzisiaj sprawdziłem po półgodzinnej jeździe napięcie alternatora i na włączonych światłach + radio było 14.1 V. Na wszystkim możliwym było 13.79 V.

Czy ten spadek to przez to, że rozgrzany silnik czy jednak altek niedomaga?:d temat nie daje mi spokoju i teraz mimo że altek działa to mam wrażenie że światła mi słabo świecą a mam przecież nowe osramy night breakery :D
killah
 

Postprzez k0nr4d » 21 gru 2012, o 16:12

killah napisał(a):mam wrażenie że światła mi słabo świecą a mam przecież nowe osramy night breakery :D


A masz przekaźniki?

Sprawdź jakie masz napięcie ładowania przy 2k rpm.
Avatar użytkownika
k0nr4d
Gaduła
 
Posty: 424
Dołączył(a): 1 cze 2009, o 21:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez slawek5t » 21 gru 2012, o 20:28

killah napisał(a):na włączonych światłach + radio było 14.1 V.

Czyli jest okej. Normalnym jest ze przy obciazeniu nie bedzie tych 14,4....

killah napisał(a):światła mi słabo świecą a mam przecież nowe osramy night breakery

One nie bedą świecić dopuki nie dasz im pożądnego napięcia.

Daj przekaźniki to nawet śmiecie z CPNu za 8 zł zaświecą że hej.
Lepsze żarówki to dopieszczenie tematu.

Miernik w ręke po raz kolejny i mierz napiecie zaraz przy żarówkach.

A z tym aku to jak wygląda obecnie sprawa ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez killah » 22 gru 2012, o 11:17

slawek5t napisał(a):
killah napisał(a):na włączonych światłach + radio było 14.1 V.

Czyli jest okej. Normalnym jest ze przy obciazeniu nie bedzie tych 14,4....

killah napisał(a):światła mi słabo świecą a mam przecież nowe osramy night breakery

One nie bedą świecić dopuki nie dasz im pożądnego napięcia.

Daj przekaźniki to nawet śmiecie z CPNu za 8 zł zaświecą że hej.
Lepsze żarówki to dopieszczenie tematu.

Miernik w ręke po raz kolejny i mierz napiecie zaraz przy żarówkach.

A z tym aku to jak wygląda obecnie sprawa ?


co do żarówek to może moja subiektywna opinia. Wczoraj miałem wrażenie że jest ok jak przeczyściłem światła ze syfu :D

Co do aku to lekko mówiąc jestem na to głupi. Wczoraj po pracy ledwo kręcił rozrusznik że bałem się że już nie odpali. Ale udało się. Przyjechałem do domu i podłaczyłem go pod prostownik i ku mojemu zdziwieniu zaczął ładować go od 1 a nie od początku. Nie wiem ocb już. Jakby aku był pusty to by go ładowało ze wskazówką wychyloną na maxa w prawo.

Sprawdzę kable przy rozruszniku i przy klemach. Nie wiem czy rozrusznik może powodować takie rzeczy skoro odpalanie przypomina kręcenie silnika przy rozładowanym aku. Kontrolki przygasają i wgl.. aczkolwiek nie wyzerowało licznika więc nie odcieło całkowicie prądu.

A jakby mi rozrusznik padał to jakie by były objawy?
killah
 

Postprzez Opik » 22 gru 2012, o 12:52

nie chciałby odpalić, zgrzytałby, miałbyś takie dziwne "wziuuu" i martwa cisza bez próby kręcenia, dopiero po którymś przekręceniu kluczyka by łapał, wyzerowanie zegarów

Napięcia masz wzorowe, więc o to bym się nie martwił. Nie napisałeś nigdzie - jaki to akumulator? Obsługowy, bezobslugowy? Jak obsługowy to sprawdź poziom elektrolitu, może odparował i jest go za mało
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez killah » 22 gru 2012, o 13:58

Opik napisał(a):nie chciałby odpalić, zgrzytałby, miałbyś takie dziwne "wziuuu" i martwa cisza bez próby kręcenia, dopiero po którymś przekręceniu kluczyka by łapał, wyzerowanie zegarów

Napięcia masz wzorowe, więc o to bym się nie martwił. Nie napisałeś nigdzie - jaki to akumulator? Obsługowy, bezobslugowy? Jak obsługowy to sprawdź poziom elektrolitu, może odparował i jest go za mało


bezobsługowy centry. nie chcę odklejać naklejek by sprawdzać ile jest elektrolitu bo planuję jechać sprawdzić go u producenta po nowym roku
killah
 

Postprzez Opik » 22 gru 2012, o 14:13

jak Centra to nawet jak jest naklejka to możesz się nie dostać do cel w niektórych modelach. Pojedź do sklepu gdzie brałeś, masz 3 lata gwarancji, od tego w końcu jest.

Moja z moją Vartą jak zdychała miałem takie jazdy, że akumulator naładowany, 13V, cacy pacy, postał 4 godziny W DOMU i spadło do 11,8
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 23 gru 2012, o 17:53

killah, jak naładujesz to i tak słabo kreci ?


Daj komuś swój aku lub weź od kogoś do siebie. Wtedy bedziesz wiedział co jest nie tak.
Watpie żeby to była wina Aku. I to jeszcze w benzynie. No ale sprawdź dla pewności.

Sprawdź jeszcze pobór prądu na postoju.
Sprawdź też jakie jest napięcie zaraz po zgaszeniu, potem po 5 godz. i potem po nastepnych 5 godz i potem znowu po 5 godz.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Zmiana alternatora 70A napinanego sprężyną na mocniejszy

Postprzez gawior » 28 gru 2012, o 09:26

Witam. Poszukuję mocniejszego alternatora do mojego Golf-a III ( bez klimy ).
Obecnie jest Valeo 70A napinany sprężyną i powiedzmy, że jeszcze przed zimą wystarczał ( słabszy był jeden wzmacniacz ). Jednakże jako, że w aucie jest trochę rozbudowane audio, a i na wiosnę dalsza kontynuacja, to ta biedna siedemdziesiątka padnie. Obecnie w aucie są dwa wzmacniacza, a na wiosnę w planach bi-amp zestawu przedniego ( trzeci wzmacniacz, ale niedużej mocy 2x30-40W ). Obecnie audio może oddać moc rzędu 800W ( zakładając 80% sprawności wzmacniaczy, to maksymalny pobór prądu to 1000W ), no i do tego światła, dmuchawa itp.

Tak więc poszukuję alternatora 120A najlepiej, albo chociaż minimum 90A, który był by napinany sprężyną ( pod pasował mi w miejsce obecnego ).
I tu dochodzimy do sedna mojego pytania: od jakich modeli szukać alternatora, żeby pasowały.
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 29 gości