pablomed napisał(a):Podsumowując alternator nie ładuje ale kupowanie regulatora w ciemno niema sensu ponieważ kilka innych rzeczy może się zepsuć. Ponadto nie napisałeś jaki to alternator, jeśli Valeo będzie problem z regulatorem, trudno dostać i założyć również jest trochę więcej pracy, z Boschem jest znacznie taniej i łatwiej . Ale dla mnie kupno w ciemno w ciemną nie ma sensu, jeśli nie masz od kogo pożyczyć regulatora "na próbę" to oddaj może do fachowca. Natomiast można spojrzeć na szczotki które są z regulatorem, jeśli są z użyte to można je przelutować bo sa tanie
Altek to Valeo, z racjii braku czasu dopiero dzis miałem chwilke żeby przyjrzec sie dokładnie sprawie przy świetle dziennym i doszedłem do problemu. powodem braku ładowania był zaśniedziały kabel + przy alternatorze, przeczyściłem śrubke na altku i tuleje kabla w rezultacie ładowanie teraz mam w granicach 13,8-14,2v.
W planie mam jeszcze wymiane tego własnie kabla na nowy ponieważ sam przewód przy tulejce tez był dość mocno pokryty nalotemi, myśle ze wtedy bedzie ładowanie cały czas na poziomie 14v.
Dzięki wszystkim za cenne rady oraz zainteresowanie tematem!
Oraz życze zaje****ej imprezy Sylwestrowej i grubych modów w waszych Golfach roku 2013!!