ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez pietrasiak2 » 25 sty 2013, o 12:38

Sprawdź tak jak Sławek napisał zespół prostowniczy stan diód i mocowań , stan ślizgów na wirniku,oraz jakie napięcie ma aku po nocy bez rozruchu :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

 

Większy alternator

Postprzez Dargas » 27 sty 2013, o 13:26

Witam, Przygotowuje swojego golfa III 1.6AEA bo mocne CarAudio.
Na początek chciałem wstawić większy alternator, Myślałem nad alternatorem z VW Touareg.
http://allegro.pl/alternator-valeo-220a ... 27655.html
Zapytam na tym forum, może ktoś mi pomoże.
Czy tak duży alternator 220A może mocno dusić silnik? Czy krokowiec w miare możliwości ustawi obroty jałowe?
Jaki akumulator musiał by być pod ten akumulator? (akumulator będzie w bagażniku) Chce mieć wzmacniacze blisko akumulatora.
Kolejny problem, czy ciężko będzie go podłączyć aby ładował? To znaczy czy wystarczy po przez diode go podłączyć że by ładował? Czy długie kable z akumulatora w bagażnika mogą mi uniemożliwić odpalenie auta?
W golfie pasek liniowy ma 5 rowków a ten alternator ma 6 rowków, czy pasek może się ślizgać?
Dargas
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 19 cze 2012, o 17:20
Lokalizacja: Kuj-Pom

Postprzez Schurxix » 27 sty 2013, o 14:23

pyt 1 jak duze chcesz dac wzmacniacze i jaki masz akumulator teraz?
Schurxix
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 23:14
Lokalizacja: Dziergowice

Postprzez Dargas » 27 sty 2013, o 17:14

Schurxix napisał(a):pyt 1 jak duze chcesz dac wzmacniacze i jaki masz akumulator teraz?


Ogólnie chciałem zrobić dobre zasilanie, a później pod to zasilanie wylicze sobie audio. Chce jak najwięcej energii. Teraz mam 70ah. Oczywiście do nowego alternatora kupie nowy akumulator myślę że może 110ah tak jak jest w tym VW tou....
Dargas
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 19 cze 2012, o 17:20
Lokalizacja: Kuj-Pom

Postprzez k-m-r1 » 27 sty 2013, o 19:55

ja bym nie kombinował tylko alternator 120A takie najwiekse były

ale wracając do tematu problem z paskiem nie powinno byc zle może przeskakiwac na boki
dlaczego bdzie przesakkiwac? bo pasek napedzający drga mniej lub bardziej

alternatory majątak że podpinasz wzbudzenie i działa ładuje
gruby przewód wiesz do czego
niebiezki to wzbudzenie sterowanie

Dla mnie to najlepiej gdybyś określił sobie ile potrzebujesz na audio
do tego dobrac reszte
audio użycac bedziesz na postoju?
bo jest taka sprawa że inaczej altek ładuje gdy ma obroty 900 inaczej gdy 2000
u mnie jest tak że na wolnych łąduje bo łąduje i daje 13V
ale jak obroty dam na 2000 to łąduje 14,5V czyli ksiażkowo

długie kable nie są nigdzie wskazane spadki napiecia opory itp ...
ale przy takim akumulatorze chyba tego nie bedziesz dostrzegał o ile dobrze zrobisz przejscia

jescze kwestia krokowca
obroty napewno spadną od obciażenie silnik nie zgasnie ale obroty spadną o 50 w duł
wienc nie ma potrzeby tego ruszac ale to zweryfikujesz gdy właczysz audio swiatła wentylator ... i altek bedzie ładował
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez killah » 27 sty 2013, o 20:04

te 120 od vr chyba nie podejdą do innych silników?
killah
 

Postprzez Dargas » 27 sty 2013, o 20:50

Jeden z kolegów na forum, poradził mi zamontować tylko altek 120 amper z silnika 1.9 tdi i do tego akumulator 100Ah. Właśnie mam taki problem że nie wiem dokładnie jakie mocne audio zamontuje. Ale tak czy siak chciałbym mieć pewność ze mi nie braknie tej energii. Bardzo mnie też martwi jak to by było z obrotami jałowymi na alternatorze 220A czy by czasem mi silnik nie gasł. I czy pasek by się nie ślizgał. I czy dużo było by przeróbek.
Dargas
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 19 cze 2012, o 17:20
Lokalizacja: Kuj-Pom

Postprzez Paweu » 27 sty 2013, o 21:00

Dargas, najpierw skompletuj audio, pociągnij kable aku do bagażnika , wygłusz auto itp.. a dopiero potem działaj z altkiem jeśli będzie to konieczne,,,
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez pablomed » 28 sty 2013, o 14:09

Dargas napisał(a):jak to by było z obrotami jałowymi na alternatorze 220A
to że altek bedzie mocny spowoduje większe obciążenie silnika tylko wtedy jeśli będzie jego moc całkowicie wykorzystana. Układ sterowania silnikiem powinien sobie dać z tym radę, ale gwarnacji ci nikt na to nie da z uwagi choćby na to że specyfika AEA jest taka że sam z siebie często dostaje kłopotow z wolnymi.
A tego altka zdaje się bez przeróbek nie zqałożysz bo niema nacięcia na śrubę napinajacą. A AEA ma chyba alternator jako napinacz paska, jesli się myle to sorki.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez siti07 » 30 sty 2013, o 09:57

Dziś rano sprawdziłem jakie jest napięcie po nocy i wynosi ono 12,2V. Następnie odpaliłem samochód grzejąc świece 3 razy i od razu sprawdziłem ładowanie wynosi ono 14,2V po dodaniu gazu tak jak opisywałem wynosi 14,4V, podjechałem do sklepu około 300 metrów i już ładowanie było 14,4V bez gazowania. Alternator jest na 100% sprawny bo ostatnio wymieniałem w nim łożyska to przy okazji go posprawdzałem i wyczyściłem i założyłem nowe szczotki. Jeszcze wyczaiłem, że przekaźnik klika przy gazowaniu i zmianie napięcia, potem podam jego numer. A nie jest tak czasem, że po odpaleniu silnika świece żarowe jeszcze podgrzewają parę początkowych dawek??
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez pietrasiak2 » 30 sty 2013, o 10:07

Tak jest kontrolka gaśnie jak termometr wyłączy . 14,2 po włączeniu silnika to norma będzie i jest ok. Aku przy grzaniu i rozruchu trochę traci potencjał i altek ładuje go całą mocą stąd ten spadek.Tak czy tak jak robisz krótkie odcinki , to odpalanie , jazda na światłach powoduje osłabienie potencjału aku (po prostu jest niedoładowany) , altek musi to nadrobić i przy dużym obiążeni ma ten spadek nawet do 13,5 V. To jedyne wytłumaczenie , że po przejechaniu 3 km masz już pełne ładowanie 14,4V :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez siti07 » 30 sty 2013, o 13:50

Czyli wszystko git i nie ma co szukać dziury w całym :D Dzięki za odpowiedzi :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
siti07
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 23:20
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości