ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez Golf_GL » 6 lut 2013, o 11:29

Opik,
wczoraj np.zapaliła się po ~10 godz.,akumulator- 64 Ah, wiek to dokładnie Ci nie powiem,bo był on odkupiony jako używany(wg.odczytania to ma ~12 lat ale nie wiem czy to możliwa).A prąd ładowania jest zależny od trybu:
1.do skuterów-6 V(7.3 V/0.8 A)
2.symbol motoru-12 V(14,4 V/0,8 A)
3.samochód-12 V(14,4 V/3,8 A)
4.śnieżynka(do ładowania w niskich temp.)- 12 V(14,7 V/3,8 A)
Co mnie bardzo zadziwiło,gdy były te mrozy,rano był tak rozładowany że nie chciał odpalić.Jak go podłączyłem na tryb śnieżynki,to zielona dioda zapaliła się po godzinie:D
Golf_GL
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 09:28
Lokalizacja: Polska
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 90 KM ABS
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Alternator. Toczyć czy nie?

Postprzez Lokoko » 15 lut 2013, o 18:40

Witam.
Kilka dni temu podczas codziennego POM(powolny objazd miasta) goferek zapłakał, że nie ma ładowania aku. Zgasiłem, zapaliłem x2 przeszło. Po 20 KM znowu brak ładowania. Pod domem sprawdziłem miernikiem, że jak nie ma kontrolki to przy zapalonym jest 14-15v a na zgaszonym 11.60-12v. Zapali się kotrolka 11.60 i spada. Z tym, że jeśli nie ma ładowania a aku ma 11.60v nawet nie zakręci rozrusznikem. Słychać 'CYK' i reset godziny i 'własnego' przebiegu.

Właśnie wyjąłem alternator z samochodu i..

Tak wyglądają szczotki(prawdopodobnie ta mniejsza już od dłuższego czasu nie pracuje) :
Obrazek

Obrazek

A tak ta część na której ślizgają się sczotki(na tej dalszej widać duże wgłębienie) :
Obrazek

Tak to wygląda na całym alternatorze :
Obrazek


I tu rodzi się moje pytanie. Słyszałem, że trzeba toczyć tą część na której się ślizgają szotki. Mam je oddać do tokarza czy może bez obaw załadować nowe szczotki ? Prosze o szybką pomoc bo nie lubię chodzić z buta.. :)
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Postprzez slawek5t » 15 lut 2013, o 19:29

Możesz dotoczyć. - wtedy bedzie okej.
Stare szczotki są dotarte do wałka i na nowych może byc nie do końca dobrze.
Stocz, daj nowy dobry regulator, do tego łożyska jesli juz altek na stole - i masz praktycznie nówke altek na lata... I jeździsz bez obaw w długie trasy i nie groźne ci poranne zimowe rozruchy

[ Dodano: 2013-02-15, 18:32 ]
przenosze temat
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Lokoko » 15 lut 2013, o 19:53

slawek5t napisał(a):Stocz, daj nowy dobry regulator, do tego łożyska jesli juz altek na stole - i masz praktycznie


Ale czy można toczyć ten komutator po prawej? ten po lewej jest jeszcze w miare ale ten z prawej nie wygląda najlepiej.

Dzięki za przenosiny, nie wiedziałem gdzie dodać.
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Postprzez slawek5t » 15 lut 2013, o 20:07

Jesli zostanie go, to mozesz toczyć.
U mnie jest nawet gorzej i działa juz 15 tys km. Na wiosne tez bede robił.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Lokoko » 15 lut 2013, o 20:11

Jeszcze jedno zdjęcie ukazujące ubytek w prawym komutatorze Obrazek

Zostanie go? Ktoś się na tym zna i powie mi czy jest sens to toczyć?
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Postprzez slawek5t » 15 lut 2013, o 20:17

Jesli materiału nie wyda to kup drugi altek i poskładaj jeden z dwóch, dając ewentualnie nowe szczotki czy łożyska ;)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez romano » 19 lut 2013, o 21:12

Mam kilka pytań:
1. Czy w dieslach jest inna średnica koła pasowego przy alt. niż w silnikach benzynowych
2. Na boku altka mam 27/00 czy to znaczy że altek wyprodukowano w 2000 roku?
romano
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 14:25
Lokalizacja: góry świętokrzyskie

Postprzez Lokoko » 23 lut 2013, o 18:51

No i zrobiłem. Zadzowniłem do serwisu alternatorów w Warszawie na ul Prymasa 1000-lecia. Przez telefon informacja, że daję 250zł + oddaje swój altek i od ręki dostaje regenerowany. Na miejscu okazało się, że facet ma 2 tony takich alternatorów i kazał mi go zabierać. :)


Na alternator dostajemy 6 miesięczną gwarancje.. ALE : jednym z warunków gwarancji jest potwierdzony montarz alternatora w ZAKŁADZIE ELEKTROMECHANIKI SAMOCHODOWEJ. Z pieczątką, datą i podpisem osoby montującej. :-)
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Postprzez pablomed » 24 lut 2013, o 00:43

Bardzo drogo i nie opłaca się. To w Kraku który też nie jest najtańszym miejscem na ziemi połowa z tego. Na szrocie dostaniesz z gwarancją rozruchową za mniejsze pieniądze
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez slawek5t » 24 lut 2013, o 05:09

ja tam nie bede pisał czy to tanio czy też drogo - klient zadowolony, i to sie liczy. Po regeneracji więc powinien ładnych pare lat pośmigać. Chociaz nie musi zamawiac części i grzebać. Zaklada i jedzie do przodu.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Lokoko » 24 lut 2013, o 13:01

pablomed napisał(a):Bardzo drogo i nie opłaca się. To w Kraku który też nie jest najtańszym miejscem na ziemi połowa z tego. Na szrocie dostaniesz z gwarancją rozruchową za mniejsze pieniądze


A myślałem, że to tanio.. Dostałem propozycję 490zł za regenerowany na Boschowskich częściach.. Do tego 190zł kaucji jeśli nie odda się statrego alternatora..

Dzwoniłem jeszcze do Błonia. 200zł za naprawę, w ciągu godziny, półtorej Pan miał mi naprawić alternator który przywiozłem.. Wolałem wydać 50zł więcej, oszczędzić paliwo i czas. :)
92' MK3 AAM LA3G
Avatar użytkownika
Lokoko
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 21:55
Lokalizacja: WPR

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 21 gości