ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez Tygrys » 1 kwi 2013, o 21:25

Wczoraj golfik chodził na postoju i w pewnym momencie zaświeciła się kontrolka ładowania. Gasła ona gdy było ponad 3tys obrotów. Spowodowało to całkowite rozładowanie akumulatora i trzeba było wziąć golfika na hol. W czym może tkwić problem?

[ Dodano: 2013-04-03, 11:30 ]
Lokoko napisał(a):A tak ta część na której ślizgają się sczotki(na tej dalszej widać duże wgłębienie) :
[url=http://img69.imageshack.us/img69/3756/dsc4849g.jpg]Obrazek[/URL]

Tak to wygląda na całym alternatorze :
[url=http://img715.imageshack.us/img715/8641/dsc4854w.jpg]Obrazek[/URL]


I tu rodzi się moje pytanie. Słyszałem, że trzeba toczyć tą część na której się ślizgają szotki. Mam je oddać do tokarza czy może bez obaw załadować nowe szczotki ? Prosze o szybką pomoc bo nie lubię chodzić z buta.. :)


Mam dokładnie ten sam problem co kolega z tym że ubytek jest troszkę większy. Orientuje się może ktoś czy po zmianie samego regulatora będzie dobrze??
Avatar użytkownika
Tygrys
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 sty 2013, o 09:50
Lokalizacja: WPN

 

Postprzez kuba000 » 6 kwi 2013, o 19:18

Witam.SORY Ze sie wtrace.Doradzi mi ktos jakie lozyska se w altku bosch 70A.Czy jest roznica w 70 90 120a czy wszystkie bosche maja takie same.dzieki z gory
kuba000
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 mar 2013, o 18:25
Lokalizacja: LUBUSKIE

Postprzez dbarwicki » 11 maja 2013, o 21:00

Witam volkswagenowiczów :) Mój problem polega na tym ,że w zime akumulator zaczął padać coraz częściej aż padł całkowicie więc został wymieniony ale to nic nie dało nadal sam sie rozładowywał.. Wymieniłem więc rozrusznik ( gdyż zeby odpalił trzeba troche nakręcić ) ale to tez nic nie dało.. Ostatnio oddałem do elektryka gdzie okazało się ,że alternator jest w rozsypce.. Zregenerowali mi go całkowicie. Dziś rano usłyszałem z silnika taki odgłos jakby pasek sie ślizgał , ale tylko na niskich obrotach.. A teraz zaczeły dziać się cuda.. Kierunki strasznie szybko i słabo świecą , km/h skaczą strasznie , światła mrzą.. Pali tylko na popych aczkolwiek teraz juz wcale.. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręcennia go do zaplonu kontrolki się świecą ( radio , cb radio , światelka w samochodzie dziala ) a gdy chce odpalić to kontrolki gasną a z silnika zero odezwu.. Czy to mozliwe ze to tylko alternator ?
dbarwicki
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11 maja 2013, o 20:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez hellaflush » 11 maja 2013, o 22:11

A kto montował alternator? Objawy braku masy, sprawdź przy rozruszniku i altku czy wszystkie przewody są podpięte.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez RuLLeZ » 6 sie 2013, o 15:09

Mam ten sam problem co kolega Tygrys. Zmieniłem właśnie regulator i kicha. Nic to nie dało. I co to dalej może być? Wie ktoś? :-D
Z góry dzięki :ok:
JEŚĆ MOŻNA WSZYSTKO, SPAĆ MOŻNA WSZĘDZIE ALE JEŹDZIĆ TO TYLKO VW!

Ex Variant 1.9 TD AAZ : http://www.golf3.pl/topics2/wysluzony-v ... t38583.htm
New Variant 1.9 TDI: http://www.golf3.pl/topics2/golf-iii-va ... htm#383008
Avatar użytkownika
RuLLeZ
Badacz tematu
 
Posty: 392
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 21:34
Lokalizacja: Pyrzyce [ZPY]

Postprzez kebs » 7 sie 2013, o 17:42

Jakies 'diody' w alternatorze są. Może byc któraś przepalona.
Znajomy miał taki problem w audi 80. Gdzie wymiana regulatora tez nie pomogła.
U mechanika Ci to prze lutują.

Ja miałem tylko regulator do wymiany, bo szczotki padły.
Jak coś, mam ten właśnie alternator na sprzedaż, na nowych szczotkach przejechane może 500 km. :) Chętni - pisać pw.
Avatar użytkownika
kebs
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 lip 2012, o 19:07
Lokalizacja: Andrychów

Postprzez RuLLeZ » 7 sie 2013, o 21:19

Alternator niby już zrobiony. Poszło jakieś sprzęgiełko czy coś bo strasznie hałasował (coś stukało i jak by szurało czy coś) Ale nie wiem czy jestem zadowolony z tej naprawy ponieważ dokładnie nie wiem jak to mi tłumaczył ten cały mechanik ale spróbuję to wytłumaczyć własnymi słowami :-P Przy tym kółeczku od alternatora co się na nim pasek kręci posmarkał mi coś tam spawarką no i niby ładowanie jest ale cały czas nawet jak aku naładowany (miej więcej tak mi tłumaczył ten typo) I tutaj jest moje pytanie. Może to tak być nic się nie stanie z akumulatorem czy coś :?:
Z góry dzięki! :ok:

[ Dodano: 2013-08-13, 20:23 ]
Widzę że panowie nie zrozumieli mojego pytania :-D W sumie się nie dziwie :lol: Zrobię foto jak to wygląda to może wtedy ktoś się zorientuje o co mi kaman :-D
JEŚĆ MOŻNA WSZYSTKO, SPAĆ MOŻNA WSZĘDZIE ALE JEŹDZIĆ TO TYLKO VW!

Ex Variant 1.9 TD AAZ : http://www.golf3.pl/topics2/wysluzony-v ... t38583.htm
New Variant 1.9 TDI: http://www.golf3.pl/topics2/golf-iii-va ... htm#383008
Avatar użytkownika
RuLLeZ
Badacz tematu
 
Posty: 392
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 21:34
Lokalizacja: Pyrzyce [ZPY]

Kontrolka ładowania ( pomocy)

Postprzez orbit1995 » 25 wrz 2013, o 17:13

Witam, mam problem z moim MK3 1.6 aft. Mianowicie chodzi o to, że po przekręceniu stacyjki na liczniku świecą mi się 4 diody ( woda, olej, ładowanie, noi ręczny) kontrolki od wody, oleju i ręcznego świecą normalnie, jasny czerwony kolor, a kontrolka ładowania świeci bardzo słabo, po odpaleniu kontrolka oleju wody i ręcznego gasną a kontrolka ładowania zostaje taka jak była ( bardzo ciemna, słabo świeci). Po czym jak dodam gazu i oboty wzrosną do około 5Tyś kontrolka gasnie, obroty spadają dalej swieci słabo. Nie raz jest tak że po dodaniu gazu i obrotach 5 tyś kontrolka gaśnie i po jakimś czasie zaświeci, i tak w kółko. Nie jestem elektronikiem, nie bardzo się na tym znam. Użyłem jakiegoś tam miernika, Sprawdzałem napięcie na zgaszonym silniku jest na alt jest takie samo jak na aku. Na odpalonym gdy kontrolka świeci też jest takie samo na aku i altku, gdy kontrolka nie sieci też jest takie samo jak na aku i altku ( miernik ze wskaźnikiem, gdybym miał z wyświetlaczem było by mi łatwiej opisać gdzie jakie napięcie.). Przewody czyściłem, po wypięciu niebieskiego przewodu z altka kontrolka gaśnie. Alternatora jeszcze nie rozkręcałem, co to może być? regulator napięcia szczotki diody? Jakieś porady?. Pozdrawiam
orbit1995
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 18:47
Lokalizacja: VVGOLF.PL

Postprzez hellaflush » 25 wrz 2013, o 17:37

Regulator napięcia raczej. Sprawdź napięcie na aku pod obciążeniem.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez hanawald » 25 wrz 2013, o 20:06

sprawdz ładowanie na obciożonym włocz radio ogrzewanie tylnej szyby.i powiedz jakie masz ładowanie ;-)
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Zico63 » 26 wrz 2013, o 10:30

orbit1995 napisał(a):jest takie samo na aku i altku

Ale JAKIE???
A regulator napięcia najprawdopodobniej tak. Na nieuruchomionym silniku odepnij cieniutki przewód z alternatora i połącz go z dowolną masą; włącz kluczyk ALE NIE SILNIK. Gdy kontrolka rozbłyśnie pełnym światłem - autko i jego przewody jest (są) w porządku, a zająć się trzeba alternatorem/regulatorem.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez pablomed » 26 wrz 2013, o 12:38

orbit1995, jak koledzy wyżej piszą ale nie na pewno, jakikolwiek problem z alternatorem powodujący że słabo ładuje może dać taki objaw, ja np miałem wirnik uszkodzony i to samo. Ponieważ jednak wydaje mi sie że gdyby był problem z ładowaniem to już byś to wyczuł bo źle by zapalał , wolno chodziły wycierazcki its - to nie wykluczałbym awarii licznika, ale po kolei, najpierw alternator pod lupę.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości