ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez uzbek » 16 sty 2012, o 22:34

Pawel85man napisał(a):jakiej firmy alternator?


Nie jestem w stanie tego określić bo Golf jest 350km ode mnie w tej chwili :/ Może ktoś z 1Z'em z 1994 się wypowie?

prezesik25, standardowy znaczy jaki? Przepraszam za niewiedzę ale google milczą na ten temat a jak tylko wrócę do domu to mam zamiar jak najszybciej się za to wziąć.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

 

Postprzez prezesik » 16 sty 2012, o 22:38

uzbek napisał(a):standardowy znaczy jaki?
4-cyfrowy numer - oznaczenie łozyska. Wyjmij stare, jedź do sklepu i kup nowe. Tare będą miały numer na osłonce koronki.

Kojarzę coś 6201 i 6203.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=293332
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Pawel85man » 16 sty 2012, o 22:52

Ostatnio edytowano 16 sty 2012, o 22:59 przez Pawel85man, łącznie edytowano 1 raz
Pawel85man
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15 paź 2011, o 01:42
Lokalizacja: Bdg

Postprzez Radekb351 » 16 sty 2012, o 22:57

prezesik25 napisał(a):gorzej jest z Valeo


Z tym się zgodzę bo trzeba kombinować z końcówkami uzwojeń.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez radomiak » 16 sty 2012, o 23:19

VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez uzbek » 19 sty 2012, o 18:14

Witam już z domu.

Szczęśliwie okazało się że alternator w moim Golfie to Bosch, jutro pojadę po łożyska, jak wynika z artykułu zapodanego przez radomiaka, są to
Rear-small: 6203 RS or 6203 2RS (rubber seal) 17mm ID x 40mm OD x 12mm W
Front-large: 6303 RS or 6303 2RS (rubber seal) 17mm ID x 47mm OD x 14mm W


Dzięki za pomoc i proszę o ew. sprostowanie jeżeli coś jest nie tak.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez radomiak » 19 sty 2012, o 22:44

Przetlumaczone kawalek tekstu




Stary Łożyska
Tyłu mały: 6203 RS lub 6203 2RS ​​(uszczelka gumowa) 17mm x 40mm ID OD x 12mm W
Front-duży: 6303 RS lub 6303 2RS ​​(uszczelka gumowa) 17mm x 47mm ID OD x 14mm W
Uszczelki: System zamknięcia Labirynt, który utrzymuje brud i tłuszcz w

UWAGA
Nie należy używać 6203 lub 6303 ZZ łożysk ZZ, są ekranowane metalowe łożyska, ale nie są zamknięte.
Grease szybko wylecieć z niej i będziesz miał głośny alternator w żadnym momencie.
Bosch 120A





nie kupuj ZZ tylko RS bo te pierwsze sypia opilkami i wszystko leci do srodka(ZZ sa zabezpieczone metalowa oslona a nie gumowa)
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez prezesik » 19 sty 2012, o 22:48

radomiak napisał(a):UWAGA
Nie należy używać 6203 lub 6303 ZZ łożysk ZZ, są ekranowane metalowe łożyska, ale nie są zamknięte.
Grease szybko wylecieć z niej i będziesz miał głośny alternator w żadnym momencie.
No ja takie założyłem i jednak mi altek szumi ... :kwasny:
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez radomiak » 19 sty 2012, o 22:56

prezesik25 napisał(a):radomiak napisał/a:
UWAGA
Nie należy używać 6203 lub 6303 ZZ łożysk ZZ, są ekranowane metalowe łożyska, ale nie są zamknięte.
Grease szybko wylecieć z niej i będziesz miał głośny alternator w żadnym momencie.
No ja takie założyłem i jednak mi altek szumi ... :kwasny:


ja uniknolem tego bledu bo teść pracuje w lozyskach i od razu mowil ze nie zadnego rodzaju ZZ no i puzniej doczytalem.
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez uzbek » 21 sty 2012, o 18:44

Dostałem odpowiedź z hurtowni:

Witam serdecznie,
na stanie posiadamy wyspecyfikowane przez Pana łożyska w podanych cenach :

- 6203.2RS - marka PPL - 9,06 ZŁ + VAT
- 6203.C2HRS - marka FAG - 12,00 ZŁ + VAT

- 6303.2RS - marka PPL - 9,30 ZŁ + VAT


Przetłumaczyłem sobie od razu, tak się składa że angielskim władam sprawnie :) Dzisiaj pojadę i wezmę te dwa PPL'e, 6203 2RS i 6303 2RS i zabiorę się za wymianę jak tylko znajdę czas. Dzięki za pomoc :)

[ Dodano: 2012-01-21, 17:43 ]
Zabrałem się do roboty, i od razu napotkałem przeszkodę nie do przejścia bez wiedzy :/

Obrazek

Alternaor to Bosch 120A, silnik to 1Z. Udało mi się odgiąć napinacz i zdjąć pasek, następnie odkręciłem 2 śrubki zaznaczone na czerwono. Alternator ani drgnął, macałem, szukałem na czym się trzyma, zdejmowałem pokrywę rozrządu, cuda wianki i niestety nie doszedłem do tego jak wyjąć go z auta, musiałem wszystko złożyć z powrotem i Golf nadal piszczy :/ Co jeszcze muszę odkręcić żeby altek wyszedł?

Pozdr.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez Radekb351 » 21 sty 2012, o 19:17

Jak zdjąłeś pasek i odkręciłeś te 2 śrubki to wystarczyło wziąść większy śrubokręt i podważyć. Alternator jest dobrze spasowany z obudową.
;-)
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez radomiak » 22 sty 2012, o 00:43

jeszcze podpowiedz odemnie jak nie masz dobrego sciagacza do lozysk i imadla to sie nie bierz za altek lepiej daj mechaniorowi niech ci zrobi.
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości