ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez Zico63 » 7 kwi 2012, o 19:29

Polecam szybkie rozebranie alternatora i zlutowanie tego gniazda, bowiem teraz jest tak:
boss1986 napisał(a):tylko po odpaleniu i podkręceniu go do 1500 obrotów wszystko zaczyna świecić jaśniej nadmuch pracuje szybciej i tak już zostaje do następnego odpalenia. Czy to jest normalne czy wina tego własnie kabelka?

To objaw braku wzbudzenia i dopiero od tych 1500 obrotów ma Kolega jako takie ładowanie (to "rozjaśnienie"), co szczególnie w niskoobrotowym przecież dieslu jest niekorzystne dla akumulatora.
Stojąc w korku czy na skrzyżowaniach, wszystko idzie z akumulatora! A w TDI ma co iść, jeśli chodzi o pobór prądu.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

 

alternator

Postprzez artur23 » 11 kwi 2012, o 10:51

czy do mojego golfa3 1.8i 66kw moge zamontowac inny alternator np pochodzacy z silnika 1.6?[/b]
artur23
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 7 kwi 2012, o 22:38
Lokalizacja: malmo

Postprzez prezesik » 11 kwi 2012, o 10:57

1.6 jest dużo różnych modeli silników, nie wiem jaki Ty masz.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez artur23 » 11 kwi 2012, o 12:13

wiesz nie ma to trzymac dlugi czas tylko około 1000kilometrów na zjazd do pl bo tu kasuja takie siano ze drugiego za te pieniądze można kupic... a mi go żal tu troche podratowac i w pl naprawić jak należy :) no wiem jest dużo modeli ja mam silnik 1.8 wiem ten alternator z mniejszego motoru pewnie bedzie słabszy ale chodzi mi tylko o to by jakoś sie przeturlac te pare kilometrów:)
artur23
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 7 kwi 2012, o 22:38
Lokalizacja: malmo

Postprzez buri2604 » 11 kwi 2012, o 13:56

No według mnie powinno cykać, co innego gdyby był za mocny, to może coś by mogło nie wytrzymać, a przy mniejszym natęrzeniu ładowania powinno być ok. Nie wiem czy to coś da, ale poszukaj na allegro albo gdzieś jakie parametry ma ten od 1.6 i ten od 1.8, bo moze to ten sam alternator, tyle że rożnica mocy. Pozdrawiam i szerokości :)
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez artur23 » 11 kwi 2012, o 17:58

no już cyka Pany zrobione kuźwa i tyle zachodu z taką pierdoła i czasu zeby coś znaleźć w ludzkich pieniądzach dziex :)
artur23
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 7 kwi 2012, o 22:38
Lokalizacja: malmo

Postprzez boss1986 » 14 kwi 2012, o 10:48

było tak jak pisałeś. problem rozwiązany. dzięki wielkie
boss1986
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 kwi 2012, o 13:10
Lokalizacja: starachowice

Postprzez ben_hil » 24 maja 2012, o 16:16

"Alternator ani drgnął, macałem, szukałem na czym się trzyma, zdejmowałem pokrywę rozrządu, cuda wianki i niestety nie doszedłem do tego jak wyjąć go z auta, musiałem wszystko złożyć z powrotem i Golf nadal piszczy :/ Co jeszcze muszę odkręcić żeby altek wyszedł?" Trzeba wykrecic troche te 2 sruby trzymajace altek i belikatnie postukac w nie młoteczkiem, aby tulejki sie cofneły. Jak tego nie zroibisz bedziesz miał problem zeby go pozniej załozyc. Pozdro
Avatar użytkownika
ben_hil
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 18:36
Lokalizacja: B-stok

Spalony alternator

Postprzez AndrzejCBR » 22 sie 2012, o 23:52

Witam Panowie mam problem z golfikiem silnik 1.8 benzynka, rano podchodze odpalam i po chwili dym spod maski otwieram a tu dym z alternatora wylaczylem silnik odpiolem kleme od akumulatora. Auto ma klime podgrzewane fotele i pelna elektryke alternator ktory sie spalil ma oznaczenia BOSCH 120A 0123510065 037903025D i tutaj pytanie bo chce kupic uzywke mam na oku taka ktora ma 120A tyle ze inne oznaczenie i na aukcji jest napisane ze jest do TDI ma takie oznaczenia 0123505011 028903025S http://allegro.pl/1-9tdi-alternator-120 ... 14768.html powiedzcie mi czy u mnie w silniku benzynowym bedzie chodzil? Lub znalazlem taki o identycznych oznaczeniach ale napisane jest ze to do golfa 4 http://moto.allegro.pl/audi-a3-golf-iv- ... tabsAnchor
Avatar użytkownika
AndrzejCBR
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 18 sie 2012, o 21:11
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez pablomed » 23 sie 2012, o 12:04

Alternator do diesla w mk3 jest wewnętrznie taki sam (ma ta samą wtyczkę) poza tym że moga różnić się kształty otworów mocowania zależnie czy alternator sam jest napinaczem paska (podłużny półkolisty otwór na śrube blokującą go w pozycji napietej) czy napinacz jest osobny, zwróć więc tylko uwage na kształt tych mocowań - elektrycznie niema różnicy. Poza tym niepotrzeba jest taka moc, mozesz kupić 90 A a nawet 70 wystarczy, w końcu grzania foteli się wiele nie używa. Co do altka z mk4 nie wiem.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez AndrzejCBR » 24 sie 2012, o 06:48

Problem sie rozwiazal kupilem identyczny altek jak byl pasuje od mk4 oraz a3 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
AndrzejCBR
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 18 sie 2012, o 21:11
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

ładowanie, alternator

Postprzez tad » 18 paź 2012, o 18:25

Witam,
Parę miesięcy temu wymieniłem regulator napięcia bo było dużo za duże i często padały żarówki. Po wymianie było 14,1V (czyli tyle co na opisie regulatora). Ostatnio zauważyłem, że napięcie w instalacji przy pracującym silniku wynosi 13,6V.

Mam pytanie - czy to może być objaw zużytego alternatora ? Co może w nim wymagać wymiany?

Golf 3 Silnik 1.6AEE, alternator Bosch.
Ostatnio edytowano 8 lut 2013, o 21:39 przez tad, łącznie edytowano 1 raz
tad
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2 maja 2011, o 11:26
Lokalizacja: Miasteczko

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 28 gości