ładowanie, alternator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 13 lis 2012, o 01:31

Na forum w dziale "Dane techniczne i porady" jest fotoporada "Wymiana regulatora napięcia silnik 1.6 AEE", powinno być identycznie jak w ABD.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez pablomed » 13 lis 2012, o 13:33

lookasgolf33 po pierwsze szczoptki można wymienić osobno ale często wymienia się je raze z całym regulatorem napięcia bo to jest jeden element. A ty nie piszaesz jak to masz zamiar zrobić. Pio drugie procedura nie zalezy od typu silnika tylko od marki alternatora. W Boschu sprawa prosta niema o czym pisać, w Valeo trochę gorzej trzeba rozbierać. Szczotki mają druciki w obudowie mocowane, trzeba je wzdłużnie nawiercić i po zmianie nowe jakoś trwale umocować. Twardy lut lub zaciskanie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez michaal » 13 lis 2012, o 14:49

W regulatorze od Valeo też da się wymienić same szczotki. Tylko trochę trzeba go rozebrać. Gorszą sprawą jest stan komutatora, gdyż zbyt duże wgłębienia powodują że należy go wymienić. A to już nie jest łatwa sprawa bo trzeba mieć odpowiedni ściągacz.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez pablomed » 13 lis 2012, o 15:33

Tak ale praktycznie to chyba po co najmniej pół milionie km przebiegu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Npięcie z altelnatora

Postprzez kamilkol20 » 30 lis 2012, o 15:39

Hej :)W związku z tym ze idzie zima podładowałem sobie akumulator ale jeszcze sobie sprawdziłem jakie napięcie idzie z altelnatora i jest 13,87 więdz chyba troszkę za mało.Co o tym sądzicie ??
Avatar użytkownika
kamilkol20
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 gru 2010, o 14:32
Lokalizacja: Zamość (LZA .....)

Postprzez AdiK__ » 30 lis 2012, o 16:22

Na jakich obrotach sprawdzałeś ładowanie?
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kamilkol20 » 30 lis 2012, o 16:32

pierwsze do 2 tys pozniej powyzej 3 i było tak samo
Avatar użytkownika
kamilkol20
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 gru 2010, o 14:32
Lokalizacja: Zamość (LZA .....)

Postprzez pempuch » 30 lis 2012, o 17:05

Takie małe info co do sprawdzania napiecia ladowania akumulatora.WIELKIM BŁĘDEM jest sprawdzanie napiecia alternatora przy podwyzszonych obrotach. Wynika to z zasady dzialania alternatora- ma ladowac caly czas tym samym napieciem, niezaleznie od obrotow, ale roznym pradem w zaleznosci od rozladaowania odbiornika. Czyli po chlopsku: Uruchamiasz samochod, wlaczasz wszystkie odbiorniki pradu (czytaj: swiatla, awaryjne, dmuchawe (ogrzewanie), ogrzewanie tylniej szyby, radio, itp) i teraz mierzysz napiecie ladowania NIE DODAJĄC GAZU!. Jeśli przy takim tescie wyjdzie Ci w granicach 13,8-14,5 V wszystko jest ok. Jesli mniej (albo więcej) cos jest nie tak- moze pasek za luzny a moze ogolnie altek nadaje sie do naprawy. Alternator ma dawac minimum 13,8 V przy pelnym maksymalnym obciazeniu juz na obrotach jałowych silnika a nie przy dodawaniu gazu. Alternator to nie prądnica w maluchu :)
pempuch
pempuch
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 21 sie 2011, o 02:03
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piaggio » 30 lis 2012, o 17:23

Dokładnei jak kolega wyżej napisal jeżeli ladowanie nie jest mniejsze niż 13,8 a większe jak 14.3- 14,5 to wszystko jest ok, i mozesz spac spokojnie:-) ;-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez pablomed » 30 lis 2012, o 20:41

pempuch napisał(a):WIELKIM BŁĘDEM
e tam kolego, zdarzają się takie usterki że na wolnych obrotach ładuje dobrze a na wyższych za mało, choćby od zawieszonych szczotek w zaśniedziałych prowadnicach, sam to przebiałem. Z kolei przy uszkodzonym regulatorze bywa prawidłowe na wolnych a za wysokie na podwyższonych. Mierzymy na wolnych i podwyższonych i na róznych obciążeniach odbiornikami i wówczas mamy pełniejszy obraz jak alternator działa. Błędem byłoby mierzenie wyłącznie na podwyższonych - z tym się zgadzam.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

pomiary napięć alternatora do interpretacji

Postprzez killah » 5 gru 2012, o 21:16

elo

ostatnio rozładował się aku po tygodniowym majsterkowaniu w garażu. Aku ma 10 miesięcy. W pon rano ledwo odpalił. Potem powrót do domu i wtorek rano odpalał bez problemu. Wtorek po południu powtórka z rozrywki. Podłączyłem aku pod prostownik - kreska na maxa w prawo podczas ładowania - czyli prawie że pusty

żeby wykluczyć alternator zrobiłem pomiary.

wyłączony silnik - napięcie aku 12.7 V
włączony silnik / reszta odbiorników wyłączona - 14.3 V (po odpaleniu - 14.4 V)
włączony silnik / włączone to co zwykle czyli światła + radio - 14.2 V
włączony silnik / włączone WSZYSTKO prócz klimy (dmuchawa na 4, ogrzewanie szyb, all światła + podsufitka, radio - 13.95 - 14 V

napięcia przy altku i na akumulatorze takie same więc masa nie jest jakaś trefna przy alternatorze.

Altek sprawny? Czy aku mógł po prostu paść przez to że majsterkowałem i teraz po prostu go pod prostownik podłączyć i będzie OK? czy jednak na gwarancji go oddać?
killah
 

Postprzez Andrew » 5 gru 2012, o 21:30

majsterkowales i pewnie sobie muza grala :lol:
jak dla mnie wszystkie pomiary sa dobre wystarczy aku podladowac...
jeszcze mozesz zmiezyc napiecie na aku z rana przed odpaleniem
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości