Licznik do TDi

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Licznik do TDi

Postprzez euphonic » 17 mar 2015, o 08:28

Witam,
mam silnik 1Z, czy licznik z 1.9 TDi AAZ będzie pasował do mnie,
w ogóle....jak sprawdzić czy dany licznik będzie kompatybilny z moim?
Avatar użytkownika
euphonic
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14 lut 2015, o 08:50
Lokalizacja: K-P

Licznik do TDi

 

Postprzez Thorsten » 17 mar 2015, o 09:51

Część pt" LICZNIK "
http://www.golf3.pl/topics28/sztuczki-t ... t24879.htm


w sprawdzasz wartość WGSZ, oba liczniki muszą mieć identyczną wartość by działało poprawnie.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 17 mar 2015, o 11:04

euphonic napisał(a):mam silnik 1Z, czy licznik z 1.9 TDi AAZ


Masz silnik TDI, chcesz zakładać licznik z TD gdzie obroty są brane z alternatora.

Nie będzie to działało poprawnie - pokaże 10 razy mniejsze obroty.

WGSZ/DPN tyczy się tylko wskazywania prędkości i pokonanego dystansu, czyli jak numer WGSZ/DPN będzie się zgadzał to prędkość i dystans będzie pokazywana prawidłowo ale jeżeli to będzie licznik z TD w TDI pokazywane obroty bedą 10 razy mniejsze.
Dla zobrazowania licznik TD w TDI:
https://www.youtube.com/watch?v=vb8OQuqSXHI
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez euphonic » 17 mar 2015, o 15:46

Thorsten napisał(a):w sprawdzasz wartość WGSZ, oba liczniki muszą mieć identyczną wartość by działało poprawnie.

A co to jest i gdzie tego szukac??
ps...
a czy jeśli zmienie licznika na inny o takim samym WGSZ, to jaki dystans "total" mi pokaże z mojego licznika, czy z tego nowego, gdzie jest zapisana pamięć, w liczniku czy komputerze auta??
Avatar użytkownika
euphonic
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14 lut 2015, o 08:50
Lokalizacja: K-P

Postprzez Thorsten » 17 mar 2015, o 18:00

Oto cytat z linku który Ci podesłałem w pierwszym poście:

"Tryb serwisowy licznika.

- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj

- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon

- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra “1″.

- przyciskaj przycisk do kasowania kilometrów, pomiędzy liczbami "1" - "8"

Oznaczenia poszczególnych numerów

1. Distanse impulse number. - liczba impulsow na 1km.
2. Opcja wyswietlania czasu. 1 lub 3
3. Funkcja nalicznia licznika / nr. WGSZ (potrzebne tylko do produkcji).
4. Liczba cylindrow.
5. Test segmentow wyswietlacza.
6. Nalicznia impulsow podczas jazdy. Max 9999.
7. Cyfrowy obrotomierz. (wybrać opcję 7 i uruchomić silnik)
8. Wersja oprogramowania (potrzebne tylko do produkcji). "
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez euphonic » 17 mar 2015, o 20:33

euphonic napisał(a):a czy jeśli zmienie licznika na inny o takim samym WGSZ, to jaki dystans "total" mi pokaże z mojego licznika, czy z tego nowego, gdzie jest zapisana pamięć, w liczniku czy komputerze auta??
Avatar użytkownika
euphonic
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14 lut 2015, o 08:50
Lokalizacja: K-P

Postprzez Thorsten » 17 mar 2015, o 20:35

euphonic, w liczniku. musiał byś przeszczepić pamięć eeprom.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez euphonic » 18 mar 2015, o 00:06

Czy w MKIII / vento idzie zrobić test licznika?

wszedłem sobie w tryb serwisowy licznika i:

3. 22255

gdzie przy silniku 1Z powinno być:
1Z | 3795 (Schalt. & Autom.) lub 1Z | 3819 (Schalt. & Autom.)
nie wiem, coś mi tu zaczyna nie grać :(
Avatar użytkownika
euphonic
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14 lut 2015, o 08:50
Lokalizacja: K-P

Postprzez klaudek669 » 18 mar 2015, o 10:10

Włączyłeś 3 pozycje która mówi o skalowaniu licznika, masz licznik do 220 kmh i 5500 obrotów. (3 22 55). Na pewno tam jest 22255 ?

Wgsz/DPN masz na pierwszej pozycji.

Czytaj ze zrozumieniem i mój poprzedni post też przeczytaj, nic Ci to nie da jezeli będzie się zgadzał wgsz a licznik bedzie pochodził z td. Obrotomierz nie będzie działał.

Licznik masz od 0 skalowany czy od 20?
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez Thorsten » 18 mar 2015, o 10:28

klaudek669,

I tutaj jest dobra okazja by poruszyć ważną kwestię. Otóż na forum dostępny jest poradnik pod tym linkiem:

http://www.golf3.pl/topics28/sztuczki-t ... t24879.htm

według którego rozpiska trybu serwisowego wygląda następująco:
Oznaczenia poszczególnych numerów

1. Distanse impulse number. - liczba impulsow na 1km.
2. Opcja wyswietlania czasu. 1 lub 3

3. Funkcja nalicznia licznika / nr. WGSZ (potrzebne tylko do produkcji).

4. Liczba cylindrow.
5. Test segmentow wyswietlacza.
6. Nalicznia impulsow podczas jazdy. Max 9999.
7. Cyfrowy obrotomierz. (wybrać opcję 7 i uruchomić silnik)
8. Wersja oprogramowania (potrzebne tylko do produkcji).

Pogrubiłem opis punktu 3 który jak widać według opisu jest wgsz. Jednak wgsz jest pod punktem 1 a nie 3. Co prowadza ludzi w błąd. Tworząc chaos zawsze mający miejsce jak tylko pada temat wgsz- jak na przykład w tym wątku.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 18 mar 2015, o 10:47

Thorsten, Na pierwszej pozycji jest ten numer.

Zresztą sprawdź sam jak kiedy będziesz włączał co jest na 3 pozycji. Pisałem o ty kiedyś, ten opis ktoś źle po prostu przetłumaczył lub tam gdzie był zamieszczony w orginale tego nie wiedzieli. Popatrz na tarcze i sprawdź. Kiedyś już o tym pisałem.

Tu mała ciekawostka dla posiadaczy liczników bez tarcz...

Pozycja 3 - zapisana informacja o skalowaniu tarcz
np.32055

3 - jakaś wersja systemu(najmniej ważne - prawie zawsze jest 3 w golfie 3)
20 - licznik skalowany do 200 km/h
55 - tarcza obrotów do 5500obr

32255 - licznik do 220 km/h i 5500 obr
32075 - licznik do 200 km/h - 7500 obr
32000 - licznik do 200 km/h i wielki zegar zamiast obrotomierza
32475 - licznik do 240 km/h - 7500 obr
32265 - licznik do 220 km/h - 6500 obr
ect.

Może się komuś przyda....
Oczywiście żeby prawidłowo pokazywało ważny jest numer na pozycji 1 w menu serwisowym. :mrgreen:


Jeszcze mogę dodać że pierwsza liczba z tych pięciu na 3 pozycji oznacza:
1 - starsze liczniki skalowane od 20
3 - nowsze skalowane od zera.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez Thorsten » 18 mar 2015, o 11:25

klaudek669, Zgodzę się z Tobą bo sam sprawdzałem u siebie i w pełni rozumiem i zgadzam się z tym co mówisz.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości