Licznik, kontrolki, wskaźniki

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 23 sie 2013, o 08:18

Problem nie będzie się tyczył samego impulsatora skoro jeszcze co innego świruje. Raczej jakiś brak kontaktu na okablowaniu ale ciężko powiedzieć gdzie, wtyczkę sprawdziłeś ale wiązka ma drugi koniec tam też może niekontaktować. Najprościej zeby wyjasnić to byłoby pożyczyć na próbę inny licznik żeby wykluczyć awarię samego licznika, bo inaczej czas naprawy się wydłuży jeśli licznik jest winien a ty będziesz niepotrzebnie grzebał w okablowaniu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

kontrolki przygasają

Postprzez janeknoviak » 25 sie 2013, o 18:05

Witam, jak przekręcę kluczyk na zapłon, to kontrolki wszystkie bardzo mocno świecą, lecz gdy odpalę silnik i jak zaciągnęłem ręczny to ledwo co było widać kontrolkę, tak samo było jak musiałem dolać płyn chłodniczy i migała kontrolka to ledwo co ją było widać. Na zgaszonym silniku wszystko świeci mocno. Do tego podświetlenie licznika jak jadę to mam wrażenie że jakby przygasało i świeciło mocniej na zmianę.

Klemy od aku wyczyszczone, masa pod podstawą aku też wyczyszczona, napięcie na aku na włączonym silniku 14v.
Aku nie ma nawet roku.

Co może być przyczyną
janeknoviak
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 11:39
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez pablomed » 26 sie 2013, o 12:11

Dociśnij wtyczkę licznika, sprawdź w niej czy napięcie w kablu z plusem stałym jest takie jak na aku. I czy masa jest pewna - rozpsikę styków łatwo znajdziesz. Podejrzewam że padł układ stabilizujący napięcie na liczniku. Można się bawić w naprawę albo zmienić licznik.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez janeknoviak » 26 sie 2013, o 19:11

dzięki, a jakbyś podał linka do rozpiski styków to by było zajebiście, i jak można się pobawić w naprawę??
janeknoviak
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 11:39
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez pablomed » 27 sie 2013, o 10:57

Hasło do googli pinout licznika golf III http://www.vwgolf.pl/porady/pinout-licz ... po-89roku/
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcinkoz2910 » 27 sie 2013, o 13:20

skoro coś jeszcze szwankuje to ja bym sprawdził przewody masowe co są w okolicach skrzynki bezpiecznikowej, taki "jeż" na słupku kierowcy po lewej stronie.

Ewentualnie sprawdził bym czy na wtyczce od licznika z tyłu nie ma "zimnych" lutów na płycie głównej.
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez deusiwo » 27 sie 2013, o 21:31

Będę sie przyglądał, póki co działa więc z tym nie grzebie bo nie mam czasu.

marcinkoz2910, widze że Ty z pogórza, wbijasz w sobote na zlot do cieszyna? :P
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pozor » 27 sie 2013, o 22:04

tak jak kolega wspominał ja bym sprawdził czy nie ma jakiś zimnych lutów na liczniku czy czasem na płytce nic się nie dzieje, a tak zobaczyć czy nie jest zaśniedziałą masa ale najlepiej zobaczyć na 2 liczniku. Zawsze jest jakiś + i można się pokuśić o MFA :hyhy:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez gizu69 » 3 paź 2013, o 21:25

Witam mam taki otóż licznik przestał mi działać nie pokazuje prędkości i obrotów. Wskaźniki od temperatury i paliwa działają normalnie. Nie pokazuje także przebiegu wyświetla się tylko napis ERROR.
http://www.youtube.com/watch?v=asEq-wAw ... e=youtu.be
Avatar użytkownika
gizu69
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 8 maja 2011, o 19:03
Lokalizacja: Radomsko

Problem z licznikiem po swapie.

Postprzez zb46 » 10 paź 2013, o 21:04

Witam.
Zrobiłem swap silnika na ABF i mam problem z licznikiem. Ponieważ dawcą był seat z licznikiem na linkę gość od swapa wstawił mi ten licznik bo nie wiedział pewno co ma zrobić, żeby działał mój stary licznik. Zostałem teraz z problemem co z tym fantem zrobić. I teraz czy wystarczy z tego ślimaka wykręcić końcówkę z linką i wkręcić impulsator czy muszę wymienić cały.
Jak to teraz podłączyć żeby mój licznik zaczął działać.
Drugie wstawiłem swój stary licznik i nie działają kierunki a prędkościomierz po odpaleniu silnika na postoju wskazówka podnosi się na 20 i tak stoi. Stojąc w miejscu i dodając gazu jak obroty rosną wskazówka się od licznika podnosi , obroty spadają wskazówka też opada. Oczywiście podczas jazdy dzieje się to samo a przecież impulsator nie jest podłączony.
Pozdro.
zb46
Czytacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 10:19
Lokalizacja: miasto

Postprzez BartheZz_3 » 19 paź 2013, o 20:05

Temat po czasie kontynuowany :P
mam wolne to chcę sobie posprawdzać co nieco :)
Jak wiadomo z impulsatora wychodzą trzy piny, jak te piny się przekładają na kostkę przy liczniku ??
Tutaj mam pinout licznika:
Obrazek
Zrobiłem diagnozę miernikiem, solidną tym razem!!
Brązowo zielony przewód z kostki impulsatora reaguje na 3pin, jest ciągłość przewodu, oporność powyżej 400omów - czyli wszystko ok!
Czarny nie powinien reagować na nic w kostce licznika, bo wg schematu w ogóle nie idzie w tę stronę :P - przypuszczalnie - ok
Biało - niebieski przewód jest przerwany ;)
Oto jak do tego doszedłem i jak biegnie trasa owego przewodu:
(1) G22 (impulsator) -----> (2) kostka na 24 piny przy silniku ----> (3) skrzynka bezpieczników; kostka G1; pin11 ----> (4) skrzynka bezpieczników, kostka U1; pin11 ----> (5) kostka licznika; pin27
A teraz poszczególne oporności tych połączeń:
1-2: 002(om)
2-3: brak reakcji miernika!! (w kostce jest tylko jeden biało-niebieski przewód)
3-4: 002
4-5: 001

Sprawdziłem każde połączenie, wszystko wg schematu, najwyraźniej jest przerwa w okablowaniu...
Jakieś pomysły jak to najprościej podłączyć/sprawdzić/wymienić ??

Żeby nie było kolorowo, coś zepsułem :(
Podłączyłem wszystko tak jak trzeba, ale auto nie chce rozmawiać, kręci tylko rozrusznikiem...
Zegar - Voltomierz pokazuje mi 11V na blacie, jak zakładałem klemy na aku (najpierw plus, potem minus) to minus zaiskrzył, dodatkowo, włączając i wyłączając zapłon żarzy mi się piktogram zaciągniętego hamulca ręcznego...
Jakieś pomysły co zepsułem ??

[ Dodano: 2013-10-20, 17:51 ]
Temat można zamknąć, poprowadziłem nowy przewód i wszystko działa jak należy.
pozdro
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

migające kontrolki i inne cuda

Postprzez mkkay » 23 paź 2013, o 20:30

witam jestem po wymianie silnika w golfie, jak silnik już wytargałem to całą komorę silnika umyłem karcherem, zapakowałem nowy (stary) silnik i niby jest ok jeździ , działa , ale jest ale....................... :-o

zaczęło się od padniętego obrotomierza, migającej kontrolki świec, i po przekroczeniu 70km/h zaczyna świecić i przeraźliwie piszczeć kontrolka oleju.
po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika przestaje migać kontrolka oleju dopóki znowu nie przekroczę magicznej prędkości 70km/h. :mrgreen:
dzisiaj sprawdziłem kabelki do alternatora i jeden był uwalony no to go polutowałem i ...............................obrotomierz działa ale.............................nie działa licznik prędkości, kontrolka paliwa pokazuje zależnie od zakrętu albo ful albo nic :-o , no i standardowo miga kontrolka świec i po wyżej 70km/h zaczyna piskać i migać olej ,
ma ktoś jakieś pomysły jak to rozgryźć? ktoś miał podobny przypadek?,
to zwykły diesel AAZ TD 1.9
pewnie gdzieś jest zwarcie ale gdzie tego szukać?
jeszcze trochę i zwariuje od tego piszczenia oleju a jak emeryt to nie umie jeździć :mrgreen:
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 15 gości

cron