Licznik, kontrolki, wskaźniki

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez k-m-r1 » 23 paź 2013, o 22:47

sprawdz połączenia
bo pewnie cos nie styka albo nie tam podpiete :D
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

 

Postprzez mkkay » 24 paź 2013, o 14:14

czyściłem już wszystkie styki, masy itp., dodatkowo dzisiaj przy okazji deszczu okazało się ze wycieraczki też jakoś tak ledwo ledwo działają :cry:
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez k-m-r1 » 24 paź 2013, o 22:33

bo kolega gdzieśnie ma masy albo coś pomieszane

pisząc poczytsc styki miałem na myśli zdjac wtyczke i sprubowac czyms ostrym przeszorowac pin

ewentualnie kilka razy wiąc i wypiąc wtyczke

sprawdz napięcie w układzie
sprawdz klemy i dalej przytwierdzenie masy
sprawdz ile amper miliamper pobiera auto na postoju bez silnika i czegokolwiek moze gdzieś zle wiete jest pomylone wtyczki bądz skrzynka bezpieczników zrobiła papa

nie bede gdybał bo przy zabawie z przewodami wszystko sie dzieje przewody zostają lub wpina sie nie w to miejsce ...

ja bym stawiałjakieś zwarcie przepięcie w układzie skoro wycieraczki ledwo ciągną a tu silnik potrzebuje mocy
przez to masz podobny efekt na innych elemętach a nieodpowiednie napięcie objawia sie wadliwym działąniem
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Licznik golf 3 1.9 TDI 110KM

Postprzez dudegolf » 27 paź 2013, o 13:42

Witam gorąco wszystkich forumowiczów :!:

Pisze do was z dość nietypowym problemem z którym nie mogę się uporać :-? Otóż moja dziewczyna niedawno kupiła białego golfika mk3 kombi :mrgreen: wersja Joker.
Od razu przy zakupie zauważyliśmy że nie działa prędkościomierz i nabijanie kilometrów. Facet zapewniał że to impulsator i zszedł z ceny.
Po powrocie zacząłem grzebać i odkryłem kilka njiuansów :-P
W dowodzie mam 90km a motor jest wsadzony od 110km
impulsator sprawny na 100% tylko nie wiem czy jest jakaś różnica co do typów silników
zegary były wsadzone od benzyniaka 2.0 gt i wnich nie działał prędkościomierz i nabijanie kilometrów oraz wskazówka od paliwa szalała raz dużo wskazywała a raz mało.

I teraz wymieniłem zegary od diesla i wszystko normalnie pokazuje tj. paliwo, temperaturę, kontrolki, obroty, tylko nadal nie działa prędkościomierz i kilometry.

Co może być przyczyną awarii proszę o jakieś podpowiedzi bo jazda na czuja to żadna przyjemność :cry:

Dodam że zegar kupiłem na szrocie i tylko motometer działa bez tej prędkości a vdo jak podłączałem to nic nie działało i wszystkie kontrolki mrugały

Pozdrawiam wszystkich gorąco i plis pomóżcie bo kobieta się na mnie już złości :-?
Avatar użytkownika
dudegolf
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 19:02
Lokalizacja: Świecie

Postprzez k-m-r1 » 27 paź 2013, o 21:11

jak poznałes że to 110 AFN ?
po obudowie silnika nie poznasz jeśli turbina ze zmienną geometrią to fajnie
może modzone 90 na 110
wlepka w bagażniku
potem podpiąc vag i zerknąc na kod sterownika

a najpewniej to sprawdzic jak? no nie będe pisał


co do zegarów to są piny uniwersalne i obojętnie czy bezynka czy dizel jeśli jest sprawne to będzie działac
sam sprawdzałem do 1.4 wsadziłem z AFN licznik i jedynie odległosc nieznacznie rużniła się
brak km szukaj po przewodach czprawdz czy działa podawanie impulsu są 4 na obrut kołem
w trybie testowym wyświetlacza można sprawdzi
czesto wtyczka nie łączy lub przewody pourywane
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez mkkay » 28 paź 2013, o 21:03

trochę temat opanowałem

kontrolka oleju wariowała bo oba czujniki były zwalone- wymieniłem na nowe i jest ok, przy okazji pomierzone ciśnienie

obrotomierz też już działa bo był uwalony jeden kabelek przy alternatorze

ale jeszcze został licznik prędkości, wskaźnik paliwa i migająca kontrolka świec

wydaje mi się ze gdzieś nie ma dobrego styku z masą ale brak mi pomysłów gdzie szukać

przy poprzednik silniku miałem pompę z immobilizerem,a teraz mam zwykła pompę,i kable które szły do tego immo przy pompie po prostu obciąłem, ma to jakiś wpływ teraz na instalacje np? dodam ze auto normalnie zapala
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez dudegolf » 29 paź 2013, o 18:33

motor jest od 110 KM widzę różnicę po zaworze EGR i całym tylnym osprzęcie.
Chodzi mi o to czy jak koleś wymienił silnik to czy ma to jakiś wpływ na niedziałanie prędkościomierza czy może komputer coś nie podaje no nie wiem.... może kabelki gdzieś pourywał tylko wyglądają na całe no nie wiem....
Avatar użytkownika
dudegolf
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 19:02
Lokalizacja: Świecie

Postprzez k-m-r1 » 29 paź 2013, o 20:05

sprawdz przewody bo pewnie łaczył je ..

poprostu jeśli licznik dostaje sygnał to pokazuje
jak wiesz żę cos było grzebane z przewodami to niestety sprawdzaj bo pewnie lutowane były na szybko i coś nie łaczy

idz po przewodach zdejmij podszybie i sprawdz co tam siedzi podobnie jak wymieniałes licznik to poprzeglądaj co jest pod deską

poszukaj bo jest rozpiska króre piny są gdzie wpięte w skrzynke bezpieczników wraz z opisem pompa paliwa grzanie świec .... tak łatwiej szukac jak wyjmiesz skrzynke bezpieczników

masa jest przy skrzynce bezpieczników
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez dudegolf » 2 lis 2013, o 15:36

witam poszperałem dalej na forum i jeden właściciel golfika miał ten sam problem co ja. Pisał on że wymienił kabel który idzie od kostki silnika do skrzynki G1 pin11. Jemu zadziałało a mi nie :-(
wszystkie kable powymieniałem i nic :-?
raz to golfik nie chciał nawet odpalić ale już działa :]
nadal nie mam pojęcia co jest nie tak.... ja wymieniłem ten kabel tak że przy kostce go uciąłem i dałem nowy nie wiem czy to dobra metoda.... nawet raz podłączyłem bezpośrednio z impulsatora do licznika i nic :cry:
może w tej skrzynce bezpieczników jest coś nie tak, te przekaźniki?
brak pomysłów już :zalamany:
Avatar użytkownika
dudegolf
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 19:02
Lokalizacja: Świecie

Postprzez pablomed » 2 lis 2013, o 18:02

sprawdziłeś kawałek kabla od strony silnika a jego ciągu dalszego od skrzynki do licznika już nie? Po prostu sprawdź przejście jakimś póbnikiem pomiędzy licznikiem a impulsatorem czy kabel ma ciągłość, a zacząć można było też od podmiany impulsatora na sprawny zamiast tak "od tyłu" jak to zrobiłeś, zaczyna się od rzeczy najprostszych.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dudegolf » 2 lis 2013, o 22:18

no sprawdzałem po kolei:
najpierw połączyłem zaraz za kostką od impulsatora do skrzynki bezpieczników i nic, potem zaraz za kostką w silniku do skrzynki bezpieczników i nic, a potem bezpośrednio z kostki impulsatora do licznika i też nic :-?
tylko że ja ucinałem zaraz przy kostce kable bo tych kostek nie idzie otworzyć a i impulsator sprawny bo podmieniałem z innego diesla i działał.
także już myślę że chyba nie dam rady tego naprawić :-(
a jak sprawdzić oporność kabla czy jest ta "ciągłość"?
Avatar użytkownika
dudegolf
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 19:02
Lokalizacja: Świecie

Postprzez k-m-r1 » 3 lis 2013, o 22:16

no dobra a licznik sprawny?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 9 gości