Licznik, kontrolki, wskaźniki

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez mkkay » 3 lis 2013, o 22:41

ja też mam taki problem , nie działa licznik i wskaźnik paliwa wariuje a do tego miga mi kontrolka ładowania świec i już dwa tygodnie walczę z tym,
jak ktoś poda rozwiązanie i to zadziała to stawiam dobrą flachę wody ognistej bo brak mi już pomysłów :-?
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

 

Postprzez k-m-r1 » 4 lis 2013, o 09:09

1. Czujnik temperatury zewnetrznej – przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.

3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel

4. Reset wskazan MFA – prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)

5. Masa – jak w pinie 3

6. Reset wskazan MFA – prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)

7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow – wyjscie (brak jesli jest linka)

8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara

9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara

10.Syngal obrotomierza – z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)

11.+12V – zacisk 30 – plus z akumulatora.

12.+12V – zacisk 58b z wylacznika swiatel – do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.

13.+12V – zacisk 15 – plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.

14. pusty

15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)

16.Lampka kontrolna ladowania alternatora – zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.

17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)

18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)

19.Czujnik temperatury zewnetrznej – przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)

21.Wskaznik poziomu paliwa w baku

22.Kierunkowskaz lewy

23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej

24.Kierunkowskaz prawy

25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)

26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)

27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow – wejscie (brak jesli jest linka)

28.pusty



teraz pozprawdzajcie gdzie czego nie ma
najszybciej do sprawdzenia zasilanie
masa i sygnały
Czesto są sygnały łączone co by poduszki lub uszkodzone świece nie mrugały przy sprzedaży auta

ale to wszystko jeśli licznik jest sprawny
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez mkkay » 4 lis 2013, o 15:48

a jeszcze powiedz jak to posprawdzać teraz bo nie mam pojęcia jak sie za to zabrać :-?
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez k-m-r1 » 5 lis 2013, o 11:37

Dałęm rozpiske pinów teraz miernik multimetr i sprawdzac któe sygnały są

jak masz miejsce to przód auta do góry odpalc bieg i sprawdzaj implsator i inne bajery

ja bym podpioł jakikolwiek inny licznik i najpierw sprawdził czy licnik jest sprawny potem przewody i skrzynke bezpieczników


będziesz sprawdzał to sprawdzaj na tej białęj kostce za licznikiem
nie będzie sygnału to do skrzynki bezpieczników
dalej nie będzie to po przewodzie
i znajdziesz albo coś uwalone albo zaśniedziałę styki urwany przewód

czasem skrzynka bezpieczników wypada i coś wypina sie urywa ....
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez BartheZz_3 » 5 lis 2013, o 12:37

dudegolf napisał(a):witam poszperałem dalej na forum i jeden właściciel golfika miał ten sam problem co ja. Pisał on że wymienił kabel który idzie od kostki silnika do skrzynki G1 pin11. Jemu zadziałało a mi nie :-(

Chyba o mnie chodzi :D wymieniłem ta część, bo tam mi miernik nie wyłapał ciągłości przewodu :)
mam odpowiedni schemat, dzięki któremu znalazłem usterkę, piszesz trochę chaotycznie, ale ze sprawa dosyć świeża to jeszcze co nieco pamiętam :)
Podstawa to podłączyć auto pod kompa! mi wywalało błąd impulsatora, dlatego wiedziałem gdzie szukać.
A jeśli to nic nie da/nie ma możliwości to tak jak k-m-r1 napisał:
k-m-r1 napisał(a):ja bym podpioł jakikolwiek inny licznik i najpierw sprawdził czy licznik jest sprawny

ponieważ, skoro piszesz, ze:
dudegolf napisał(a):bezpośrednio z kostki impulsatora do licznika i też nic :-?

to licznik może być kopnięty, o ile dobry przewód podłączyłeś :]
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dudegolf » 9 lis 2013, o 10:57

BartheZz_3 czy mógłbyś mi ten schemat wysłać?
może coś mi pomoże jak na razie czekam na nowy miernik bo mój stary chyba już zaniemógł :-?
Avatar użytkownika
dudegolf
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 19:02
Lokalizacja: Świecie

Postprzez BartheZz_3 » 9 lis 2013, o 12:06

Cholera, mialem wydrukowany i oznaczony :D podaj mi maila, żebym plik z kompa mógł Ci przesłać...
W tym moim temacie tez masz wiela opisane co tam jest i jak bylo to zrobione :]
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Tykające kontrolki

Postprzez mateusz_kd » 9 lis 2013, o 14:28

Witam. Otóż mam problem ze swoim Golfem III 1,9 TDI. Nie mam zielonego pojęcia od czego to może być. Otóż dzisiaj w nocy ładowałem swój akumulator. Rano go podłączyłem i próbowałem odpalić swojego Golfa i kontrolki mi zaświeciły żeby po pewnym momencie przygasnąć i zaczęły tykać. Nie dzieje się to pierwszy raz. Akumulator jest na pewno naładowany, bo ładowałem go przez całą noc i do tego radio itp działają. Dodam jeszcze, że jedna klamra jest luźna jednak wsadziłem tam bodajże 10-groszówkę żeby klamra była mocno umocowana i się trzyma, jednak problem występuje dalej. Kiedy samochód odpalę na kable to normalnie odpala mi przez 3-4 dni, potem zdarzenie się powtarza i kontrolki znowu zaczynają tykać. Wiecie co na to poradzić ? Czy wystarczy wymiana klamry, czy będzie trzeba kupić nowy akumulator. Proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję za wszystkie porady.
mateusz_kd
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 lis 2013, o 14:26
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Postprzez adams » 9 lis 2013, o 15:04

mateusz_kd napisał(a):Dodam jeszcze, że jedna klamra jest luźna jednak wsadziłem tam bodajże 10-groszówkę żeby klamra była mocno umocowana i się trzyma

OPATENTUJ TO :-o

Wymień klemę nie będziesz musiał ładować akumulatora. Chciałbym widzieć ładowanie alternatora przy takim połączeniu :D Dobry styk podstawa jak to wymienisz i objawy nie ustąpią będziemy myśleć dalej. Oczywiście oczyść też elektrody od akumulatora i tą klemę która nie wymaga 10 groszówki. Potem oczyść masę między przewodem masowym a karoserią (taki krótki gruby przewód w okolicach zbiorniczka wyrównawczego przykręcony do karoserii.
mateusz_kd napisał(a):radio itp działają

Akurat do działania radia wystarczy Ci nawet bateria na 9V taka za pare złotych z kiosku ruchu (nie mówię o odtwarzaniu płyt SiDi ;-) ) a spróbuj odpalić samochód z takiej baterii :) POZDRO :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mkkay » 9 lis 2013, o 15:59

licznik jest dobry, dzisiaj kupiłem na złomie nowy stary impulsator, wymieniłem i nagle licznik zaczął działać i paliwo też pokazuje stan,
została tylko migająca kontrolka świec ale to tez już wiem o co chodzi :-D
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez dudegolf » 10 lis 2013, o 11:31

licznik sprawdzałem w innym golfie i działa, impulsator też w innym golfie i też działa także mój problem leży gdzieś indziej :niepewny:
Avatar użytkownika
dudegolf
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 19:02
Lokalizacja: Świecie

Postprzez BartheZz_3 » 12 lis 2013, o 15:52

dudegolf napisał(a):licznik sprawdzałem w innym golfie i działa, impulsator też w innym golfie i też działa także mój problem leży gdzieś indziej :niepewny:

W takim razie zrób to co ja! każde połączenie sprawdź, jak w moim temacie!
http://www.golf3.pl/topics4/licznik-imp ... t60967.htm
Ostatni post, ale chyba znasz ten temat...
Dzisiaj po 18 ci wyślę schemat na maila którego mi podałeś, pzdr
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości