Licznik, kontrolki, wskaźniki

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez delsol11 » 8 lut 2015, o 17:27

Panowie mam problem z moim licznikiem w ibizie tdi silnik AHU. Mianowicie od pewnego czasu zegary raz działają raz nie. Zawsze jest tak że nie działają razem obrotomierz i prędkościomierz. Wskazówka od prędkościmierza zaczyna drgać i nie działaja podstawowe zegary stoją w miejscu na zero. Wszystko inne działa czyli od temp i paliwa jak również nabijanie kilometrów i inne kontrolki. Co może być przyczyną zimne luty gdzieś na płytce czy silniczki od wskazówek, domyślam się że musi być zależność między obrotomierzem a prędkościomierzem bo albo oba działaja albo nie działaja razem. Auto to Ibiza II 99 ostatni wypust przed FL. Nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania tego problemu, nie chciałbym wymieniać licznika tylko naprawić ten bo ma fabryczne MFA i wszystko oprócz tego defektu działa normalnie.
delsol11
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8 lut 2015, o 17:15
Lokalizacja: Miłomłyn

 

Postprzez klaudek669 » 8 lut 2015, o 17:38

Odpowiedź już była udzielana i to nawet w tym temacie, mogłeś przeczytać cały temat, ale najpierw wypadało by się przywitać.

delsol11 napisał(a):nie chciałbym wymieniać licznika tylko naprawić ten bo ma fabryczne MFA i wszystko oprócz tego defektu działa normalnie.


A co to za problem kupić taki sam ? :hyhy:
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez delsol11 » 8 lut 2015, o 18:12

Przejrzałem z 20 stron od końca i nic nie znalazłem jak rozwiązać ten problem a kupić bym musiał taki sam z seata bo z tego co doczytałem to wskazówka od paliwa nie będzie wskazywać prawidłowo, poza tym na portalach ten licznik to nie wiadomo jaki rarytas z MFA i krzyczą ponad 200 zł dlatego chce naprawić ten, może sam bo jakieś tam pojęcie o elektronice mam :-D
delsol11
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8 lut 2015, o 17:15
Lokalizacja: Miłomłyn

Postprzez klaudek669 » 8 lut 2015, o 19:00

Coś słabo przeglądałeś 4 strony wcześniej był poruszany temat tego problemu:
Problem rozwiązany.
Z elementami elektronicznymi nic wspólnego to nie miało.
Zrobiłem tak.
Rozebrałem moje stare silniczki, bo i tak nie miałem nic do stracenia.
Jest tam zestaw trybików bardzo malutkich i pył lub kurz z cewek
dałem 2 krople oleju 10w40 Smile i po złożeniu okazało sie, ze wszystko płynnie działa bez zaciec (drgania prawdopodobnie robią zie z luzów w mechanizmie)
wszysko poskłądane i działa na starych silniczkach.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez jarek1125 » 11 lut 2015, o 22:55

Nie wiem już co mam robić. Kontrolka cieczy mruga po odpaleniu auta. Oleju po przekroczeniu 2 tys. Obrotow plus bzyczek. Wskazówka temp. Leży i czasem się podniesie zrobi rundę honorową tzn. Dobije do 90 lub 110 i opada. Dodam że te podnoszenie następuje po krotkiej chwili od odpalenia silnika. Licznik podpinalem inny i to samo się dzieje. Czujniki wymienione, ciśnienie sprawdzone, wtyczki sprawdzone. Coś ktoś jakiś pomysl? Czy na zyletki ciąć... :zalamany: po odlaczeniu wtyczki z czujnikow kontrolki swieca tak samo...
jarek1125
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sty 2015, o 17:26
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez Thorsten » 12 lut 2015, o 13:54

jarek1125, co do oleju to sprawdź u mechanika ciśnienie oleju czy jest poprawne, jeśli tak to wymień czujnik/czujniki ciśnienia oleju. Wymiana na nowe nie daje gwarancji, często nowe są już wadliwe, jak np. termostaty. Nowe nie oznacza sprawne. Co temperatury cieczy sprawdź oporność na czujniku, znajdziesz go w chłodnicy raczej. Jeśli on mierzy poprawnie a na desce masz choinkę znaczy że gdzieś elektryka wadzi.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez BartheZz_3 » 12 lut 2015, o 14:00

Thorsten napisał(a): co do oleju to sprawdź u mechanika ciśnienie oleju czy jest poprawne

Thorsten napisał(a):jeśli tak to wymień czujnik/czujniki ciśnienia oleju


jarek1125 napisał(a):Czujniki wymienione, ciśnienie sprawdzone, wtyczki sprawdzone.


Czaisz maaaaan? :P
Jeśli czujniki, wtyczki wszystko jest ok to jedynie przychodzi mi do głowy przerwa w obwodach..
R.I.P Mystic B. [*]
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Thorsten » 12 lut 2015, o 14:31

BartheZz_3, :lol:


" znaczy że gdzieś elektryka wadzi." powiedziałem to wcześniej...

logiczne że skoro ciśnienie jest ok, czujniki NIBY też to tylko elektryka.
Zresztą za pomocą najzwyklejszej kontrolki można łatwo sprawdzić poprawność działania czujnika ciśnienia oleju.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez klaudek669 » 12 lut 2015, o 14:47

Kabel pewnie przetarty gdzieś i tyle. Cienkie kabelki, duże wibracje od silnika i już niemłody wiek robią swoje. W najgorszym przypadku pociągniesz nowe, możesz jeszcze na vagu sprawdzić jak ecu widzi temperaturę i miernikiem bądź żarówką ciagłość obwodu. Elektryk samochodowy Ci to ogarnie bez problemu jak nie czujesz się na siłach.
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Postprzez jarek1125 » 12 lut 2015, o 14:59

Dzięki za zainteresowanie. Sprawdzę dziś czujniki jeszcze raz i kabelki czy nie przetarty gdzieś. Jak nie będzie poprawy to wtedy do jakiegoś elektryka-magika oddam bo sam nie ogarnę już. Dam znać jak już dojdę do czegoś:-) niech moc bedzie z VWami...
jarek1125
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sty 2015, o 17:26
Lokalizacja: Ruda śląska

Postprzez GTI12 » 22 lut 2015, o 13:07

Witam:
Jestem nowy na Forum więc z góry przepraszam za błędy .
Szukałem na forum takiego problemu ,ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Problem wygląda następująco: (Golf III 1.6)
Wszystkie kontrolki na liczniku działają ,prócz Wskaznika Przebiegu Kilometrów.
W ogóle nic nie pokazuje. Wcześniej wszystko było ok ,do tego czasu,
przebieg wskazywał normalnie prawidłowo - oczywiście z napisem Total .
(Wcześniej jeszcze pamiętam jak był spalony Bezpiecznik 21 to wyskoczyło raz na jakiś czas
tak może z połowa cyferek)
Teraz nie ma nic,wina bezpieczników to raczej nie jest ,sprawdzałem już (21,16 jak coś).
Co może być nie tak ?? ?? ??
GTI12
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22 lut 2015, o 12:51
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez klaudek669 » 22 lut 2015, o 13:47

Witam. Licznik firmy TRW?
Avatar użytkownika
klaudek669
Badacz tematu
 
Posty: 320
Dołączył(a): 14 lis 2013, o 00:12
Lokalizacja: Kłodawa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości