migająca kontrolka świec golf III 1.9 TD, 95'

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

migająca kontrolka świec golf III 1.9 TD, 95'

Postprzez matizc » 3 gru 2013, o 18:22

Witam!

Mam tak (nie zawsze), że próbuję odpalić samochód, przekręcam kluczyk i zamiast świecić non stop kontrolka świec żarowych to zaczyna migać i przez to samochód nie chce odpalić, czasami za drugim/trzecim razem przekręcam jeszcze raz kluczyk i np. załapie. Czasami jest tak, że nie chce załapć i miga ciągle. Jak jeszcze było ciepło to samochód dał radę odpalić, generalnie nie przejmowałem się tym, bo miałem taki przypadek dosłownie kilka razy. Teraz niestety od dwóch dni praktycznie za każdym razem jak gdzieś pojadę, rano jak wsiadam do auta i przekręcam to wszystko ok, pali się normalnie i odpala z kopyta ale gdzieś pojadę samochód ostygnie i miga. Czy ktoś miał taki problem?

Wyczytałem, że może być do wymiany czujnik stopu, jeszcze inna teoria, że coś z pedałem gazu, inna mówi o tym, że jedna świeca może nie grzać lub problem tkwi w sterowniku do świec.

Kompletnie zielony jestem w tym temacie dlatego pytam :)

Z góry dzięki za pomoc!

Ps. dzisiaj (-3*). Odpalił z kopyta i nic nie migała, później jak już wracałem z uczelni po kilku godzinach, przekręcam także nie miga i odpala. Co ciekawe od jakiegoś czasu wskakuje mi na większe oborty, a w stacyjce słyszę takie "cyknięcie" po paru minutach od odpalenia, przez co po dłuższej jeździe mam nawet 1000rpm co dziwne, bo zawsze miałem 850 i stała wskazówka obrotomierza. Jeszcze ciekawsze, że niedawno zrobiłem nim 1600km (po 800km w jedną stronę) i po przejechaniu jakiś 300km obroty były na właściwym miejscu i wszystko grało, pomyślałem, że silnik się przepalił i wszystko już gra, jednak problem na krótszych dystansach nadal jest przez co pewnie więcej pali.
matizc
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 paź 2012, o 14:44
Lokalizacja: Wrocław

migająca kontrolka świec golf III 1.9 TD, 95'

 

Postprzez KrOlikkk » 3 gru 2013, o 18:53

podpinales vag ? zeby sprawdzic bledy
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez matizc » 3 gru 2013, o 19:01

od mechanika usłyszałem "nie mamy gdzie się podpiąć, bo ten samochód nie posiada żadnego komputera" :cwaniak:
matizc
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 paź 2012, o 14:44
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez arthorius » 4 gru 2013, o 23:19

hehehehe. Dobry mechanik lub mu się robić nie chciało. :lol:
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez garas1 » 5 gru 2013, o 11:29

matizc napisał(a):"nie mamy gdzie się podpiąć, bo ten samochód nie posiada żadnego komputera"

Bo to jest prawda ten silnik nie jest sterowany komputerem
arthorius napisał(a):hehehehe. Dobry mechanik lub mu się robić nie chciało.

Zimno jest to mu się łap nie chciało pchać. :lol:
a według mnie to coś z przekaźnikiem grzania świec masz, lub nie sprawny czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Avatar użytkownika
garas1
Gaduła
 
Posty: 721
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 20:02
Lokalizacja: Węgliniec

Postprzez JotKa » 25 sty 2014, o 17:53

Mam podobny problem.
Po włączeniu stacyjki włącza się lampka żarowa (kontrolka) i grzeją świece, a po wyłączeniu lampki nagle zaczyna się wyłączać i włączać przemiennie przekaźnik świec żarowych i to z częstotliwością bliską 50 Hz.
Kupiłem zamiennik przekaźnika (oryginalnego nie mieli) podobno zgodny z oryginałem i nawet nie zadziałał Owszem kontrolka się zaświeciła, ale świec nie włączył i silnika nie dało się na mrozie odpalić. Zamieniłem na inny, ten z kolei nie reagował kompletnie, ani kontrolka, ani świece żarowe. Przekaźniki poszły do reklamacji.
Do Golfa GTD rocznik 1994 podobno powinny być przekaźniki inne. Kupiłem taki i na "dzień dobry" zaczął szaleć - przerywał i kontrolka też migała jak zwariowana. Okazuje się, że Stary przekaźnik działa najlepiej, mimo iż szaleje po wyłączeniu kontrolki, to jednak przy -16 st.C auto po dwóch grzaniach da się odpalić. Denerwuje jednak to, że nie przedłuża normalnego dogrzania świec spokojnie, aż do wyłączenia przekaźnika. (tak było dotychczas przy tzw, zimowym grzaniu świec - dwufazowo)
Z tej strony korzystałem przy wyborze przekaźników: http://motoneo.pl/k-przekaznik_swiec_za ... owych.html
Pierwsze 2 zamienniki to TOPRAN 102 931 (reklamowane) i podobno oryginalny do tego auta AUTOMEGA 109110253357A, który szalał na "dzień dobry". Ten ostatni ma pin 85 w innym miejscu niż mój stary i TOPRAN.
Moje pytanie na koniec, co może być powodem, że przekaźniki zachowują się w ten sposób?
Samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu.
Avatar użytkownika
JotKa
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 23:21
Lokalizacja: Pomorskie


- - - Hawaiianwebmaster.com



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości