Witam.
Schemat zamieszczony w AD to w istocie schemat ideowy, poglądowy – wszystko mówiący praktykom, ale nie wiele początkującym. Lepsze są schematy z dobrej, Niemieckiej szkoły:
Choć jest mało czytelny, można go odpowiednimi programami doprowadzić do większej czytelności.
Do uruchomienia układu potrzeba m.in.:
028 121 145 Kołnierz/podstawa świec żarowych
028 971 782 „Fajka” na świece (zastąpiona przez 028 971 220B)
N 103 021 02 Świeca żarowa M12x1,25x21
N 017 125 1 Bezpiecznik 50A
oraz:
191 911 261B Przekaźnik; i tu niespodzianka: to w istocie dwa „zwykłe” przekaźniki (o identycznym działaniu jak tak zwane typowe, „Do świateł 30/40A, z allegro) tylko w ładnej obudowie. Całe „myślenie” systemu, jego sterowanie realizowane jest w ECU i w razie kłopotów z kupnem oryginalnego przekaźnika – wystarczy kupić wspomniane dwa przekaźniki na allegro i je podłączyć.
Pozostałych części nie da się „podmienić”.
Moje fotki to w istocie ogólna fotka oryginalnego przekaźnika z wbudowanym bezpiecznikiem (do celów zdjęciowych podniosłem pokrywę bezpiecznika) oraz fotka świecy żarowej z nałożoną fajką. Przychodzą takie trzy sztuki.
No i na koniec uwaga, którą może powinienem dać na samą górę:
System ten w niczym nie ułatwia rozruchu zimnego silnika a jedynie lekko przyspiesza jego nagrzanie się. Zaczyna działać po... nabraniu odpowiednich obrotów przez silnik i osiągnięcia odpowiedniego napięcia w instalacji - dla cold start to musztarda po obiedzie.