Mulenie po jeździe przez kałuże.

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Mulenie po jeździe przez kałuże.

Postprzez gawior » 31 sty 2013, o 09:37

Witam. Kiedyś już mi się takie zmulenie zdarzyło, a wczoraj po raz kolejny i dało mi to do myślenia.
Przejechałem wczoraj 2km ( deszcz, kałuże ) i zgasiłem auto. Za 5min odpaliłem dojechałem 50m do świateł i na światłach silnik nie reaguje na gaz. Wciskam trochę i nie wchodzi na obroty. Dopiero po wciśnięciu do podłogi wkręcił się na obroty i zaczął reagować na gaz. Ruszyłem ze świateł, a że skręcałem w lewo to puściłem jadących z naprzeciwka. Chcę ruszyć dalej i sytuacja się powtarza. Silnik chodzi na obrotach ~900rpm i nie wkręca się przy wciskaniu gazu. Znowu gaz do podłogi, wszedł na obroty i pojechałem. Przejechałem 4km jednym ciągiem i już było ok ( i dalej jest ok ).

Prawdopodobnie zostało coś zalane po wjechaniu w kałużę, ale co to mogło być. Zainteresowałem się, bo może to co zostało zalane odpowiada za chwilowe zmulenia auta przy normalniej pogodzie ( nieraz mam tak, że ruszam wrzucam 1, 2 i wrzucam trzeci bieg, a to nagle po wrzuceniu biegu muł, tak jak bym miał LPG - ale nie mam i gazu by brakowało ).

Pierwszym podejrzanym był by aparat zapłonowy, ale kopułka już przed zimą została założona na uszczelniacz specjalistyczny, który jest cały czas elastyczny i odporny na wodę ( można nim kleić coś na mokro ). Sam układ zapłonowy jest nowy ( BOSCH, Bremi, BERU ) i ma rok, może coś ponad.
Ostatnio edytowano 31 sty 2013, o 10:29 przez gawior, łącznie edytowano 1 raz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Mulenie po jeździe przez kałuże.

 

Postprzez prezesik » 31 sty 2013, o 09:58

Wysusz kopułkę w środku i na zewnątrz, zdejmij i wysusz też kable WN i gniazda świec - powinno pomóc. Układ WN w aucie jest wrażliwy na wodę, tymbardziej jak masz LPG.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez gawior » 31 sty 2013, o 15:51

Jak już napisałem. Kopułka odpada ponieważ jest na uszczelniaczu przymocowana do aparatu zapłonowego.
Wystarczy uważnie przeczytać opis "zajścia", gdzie pisze, że gazu nie mam.
Przewody WM nie "świecą" przy wilgoci.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Paweu » 31 sty 2013, o 16:23

to że nie świecą nie znaczy że nie są wrażliwe...

weź jakiś zraszacz i popryskaj wodą na przewody... będziesz miał podobny efekt jak po wjechaniu w kałuże... ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez gawior » 31 sty 2013, o 17:51

Pryskałem przewody i nie ma efektu dyskoteki, a silnik pracuje normalnie. Dla tego pisałem, że przewody WN są OK.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości

cron