PiJey88 napisał(a):Bradley napisał(a):Jakby mi sie na polke w samochodzie zmiescil akumulator o pojemnosci 150Ah to bym go wlozyl bo i tak sie naladuje nawet alternatorem 20A tylko ze to dluzej potrwa.
używając niedoładowanego akumulatora skracasz jego żywotność, tak przynajmniej mówią w każdym sklepie
Oczywiscie, ze tak ale powiedz mi jak to zrobic jesli:
akumulator 100Ah po odpaleniu zajechaniu po bulki itd. przykladowo, hipotetycznie, zuzyje 5Ah. Wiec zostaje 95Ah
A akumulator 50Ah, zuzyje rowniez 5Ah (to samo auto) i ma 45Ah.
to 95/100 = 95%
45/50= 90%
To powiedz, ktory akumulator ma wiekszy stopien naladowania? Ten duzy czy ten o mniejszej pojemnosci?
A teraz z innej beczki. Zamiast patrzec sie na pojemnosc wybralbym ten, ktory dysponuje jak najwiekszym pradem rozruchowym. Ale tu tez mozna niezle sciemnic bo moze sie okazac ze akumulator z pradem 400A bedzie lepszy od tego, ktory ma 600A. Powod? Po prostu zmierzone wg innej normy.