Nastawnik przepustnicy

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Nastawnik przepustnicy

Postprzez PabloSBT » 20 mar 2013, o 22:35

Witam! wymieniłem niedawno silnik krokowy bo mi obroty falowały ale na nowym jest to samo i wywala mi
błąd 670 Czujnik położenia nastawnika przepustnicy - G127 SPORADYCZNY czy to jest błąd silnika krokowego czy tps?? samochód czasami głupieje sam dodaje gazu nawet podczas hamowania albo jak jadę to go hamuje po czym startuje jak rakieta :/
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Nastawnik przepustnicy

 

Postprzez palio » 20 mar 2013, o 22:39

Jest to błąd TPS.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 20 mar 2013, o 23:42

PabloSBT, to coś w rodzaju czujniczka halla siedzącego w nastawniku i dodatkowo mierzącego obroty silniczka nastawnika. jest obecny w tych nastawnikach które mają więcej pinów, w starszych 4 pinowych tego nie było. Sprawdzaj kable spróbuj zresetować ECU niewiele można więcej z tym zrobić
Tu masz w ostatnim poście tego tematu obrazek http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#5297505, wcześniejszych postów nie czytaj bo piszą bzdury: nie jest to absolutnie to samo co TPS, po prostu dodatkowy czujnik informujący ECU o działaniu nastawnika.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PabloSBT » 21 mar 2013, o 22:45

no właśnie mam ten 6 pinowy krokowy tps sprawdzałem i są prawidłowe wartości więc coś z krokowym nie halo kable sprawdzałem i wszystkie są ok ale odkryłem coś innego tzn podczas jazdy było wszystko w porządku tylko 2 spadki mocy miałem ale na postoju miałem obroty ok 500 otwarłem maskę docisnąłem tą sprężynę tak żeby mocniej dotknęło krokowca i opbroty się podniosły na 850 i tak zostały :/ więc to krokowy się chyba wiesza niby nowy a tu szajs :/ trzeba znowu przełożyć stary a ten oddać do reklamacji bo ludzie się mnie boją jak czasami hamuje a samochód mi daje gaz do dechy chociaż pedału przyśpieszenia nie dotykam :P


A jeszcze mam pytanie pablomed wyczytałem w internecie że w silniku adz który też ma 6 pinów że ludzie wypinają 2 wsuwkę żeby nie nie docierały informacje do ECU i wszystko wraca do normy z obrotami słyszałeś coś o tym?? czy takie coś może szkodzić silnikowi?
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pablomed » 22 mar 2013, o 19:43

nie mam na ten temat własnej wiedzy, ale nie sądzę żeby to zaszkodziło w sposób trwały,najwyżej przywrócisz połączenie zresetujesz i będzie jak było. Podejrzewam że ten czujniczek halla jest kiepski jakościowo, psuje się podobnie jak czujniczek w modułach szyb.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PabloSBT » 9 kwi 2013, o 17:41

Problem rozwiązany w zamiennikach silników krokowych sygnał z czujnika halla zanika po puszczeniu gazu a w oryginalnych pozostaje kupiłem używkę a z tym byłem do reklamacji odesłali mi bo maszyna pokazała że sprawny pojechałem tam zamontowaliśmy do samochodu i wariował a komputer pokazywał błąd 5 silników krokowych zamienialiśmy i na wszystkich to samo dopiero oryginał używany pasuje i pracuje bez problemu :)
tak że jak by ktoś kupował nastawinik przepustnicy 6 pinowy do ABU to polecam kupno albo używki albo oryginału boscha
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pablomed » 9 kwi 2013, o 19:52

no proszę. Świetnie że ci się chciało. CENNA NAUKA.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


OneDo - - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 54 gości