Nie działa wycieraczka tylna

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Nie działa wycieraczka tylna

Postprzez daniel9415 » 26 maja 2013, o 22:01

Witam, tak jak w temacie, wycieraczka nie reaguje. Wyeliminowałem praktycznie wszystkie możliwości, nowy silnik podłączyłem i nic, stoi w miejscu, prąd dochodzi do kostki silnika bo podłączałem żarówkę i się świeciła. Przekaźnik też sprawny bo wsadzałem kolegi i też nic. Bezpiecznik również.. Jedyne co Mi zostało to sprawdzenie przełącznika przy kierownicy, myślicie że to mogło zawieźć ? Dodam że płynem sika dobrze :)


@Edit1

Korzystając z okazji, ostatnio chciałem zrobić szyberdach bo połamany standardowych miejscach, jakoś zrobiłem podłączyłem i raz otworzyło i nawet zamknęło ale zerwało znowu. A pytanie takie, czemu jak zamykałem drzwi kluczykiem (mam centralny) przy załączeniu się silnika od centralnego otwierał się szyberdach, zdziwiłem się trochę :) co może być nie tak ?
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Nie działa wycieraczka tylna

 

Postprzez prezesik » 26 maja 2013, o 22:46

W silniczku wycieraczki na dużym kole zębatym są jeszcze bieżnie, po których chodzą styki. U mnie jeden styk się wytarł i silniczek nawet nie ruszył. Rozkręć silniczek, zdejmij to duże koło zębate i sprawdź jak wyglądają styki, wstaw jakieś foto tych stykówa tak w ogóle to w wycieraczce chodzi trzpień, na którym osadzone jest ramię? W silniczkach tylnej wycieraczki często "ameliniowa" :) tuleja się zapieka i uniemożliwia ruch trzpienia, na którym osadzone jest ramię wycieraczki, przez to silniczek nawet nie drgnie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez daniel9415 » 27 maja 2013, o 12:58

prezesik25 napisał(a):W silniczku wycieraczki na dużym kole zębatym są jeszcze bieżnie, po których chodzą styki. U mnie jeden styk się wytarł i silniczek nawet nie ruszył. Rozkręć silniczek, zdejmij to duże koło zębate i sprawdź jak wyglądają styki, wstaw jakieś foto tych stykówa tak w ogóle to w wycieraczce chodzi trzpień, na którym osadzone jest ramię? W silniczkach tylnej wycieraczki często "ameliniowa" :) tuleja się zapieka i uniemożliwia ruch trzpienia, na którym osadzone jest ramię wycieraczki, przez to silniczek nawet nie drgnie.


Ale tak jak pisałem, podłączyłem nowy silniczek, który bezpośrednio pod aku działa i też nie ruszył..
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez Gofer » 28 maja 2013, o 16:28

daniel9415 napisał(a):podłączyłem nowy silniczek,



prezesik25 napisał(a):to w wycieraczce chodzi trzpień, na którym osadzone jest ramię? W silniczkach tylnej wycieraczki często "ameliniowa" tuleja się zapieka


Podłączyłeś sam silniczek czy cały zespół tylnej wycieraczki ?
Sam silnik może pracowac, natomiast całość przez "ameliniowa" tuleja się zapieka " może już nie działać.
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez daniel9415 » 28 maja 2013, o 20:11

Gofer napisał(a):
daniel9415 napisał(a):podłączyłem nowy silniczek,



prezesik25 napisał(a):to w wycieraczce chodzi trzpień, na którym osadzone jest ramię? W silniczkach tylnej wycieraczki często "ameliniowa" tuleja się zapieka


Podłączyłeś sam silniczek czy cały zespół tylnej wycieraczki ?
Sam silnik może pracowac, natomiast całość przez "ameliniowa" tuleja się zapieka " może już nie działać.


cały silnik wraz z trzpieniem na który osadza się wycieraczkę, całość a dokładnie takie coś :
Obrazek
Avatar użytkownika
daniel9415
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 23:39
Lokalizacja: Młynary

Postprzez adams » 29 maja 2013, o 19:10

daniel9415 napisał(a):czemu jak zamykałem drzwi kluczykiem (mam centralny) przy załączeniu się silnika od centralnego otwierał się szyberdach


On się DOMYKAŁ, ale Ty masz źle ustawiony na prowadnicach widocznie. Kiedyś pisałem krok po kroku jak to ustawić, ale tak w skrócie musisz zamknąć szyberek żeby Ci się wizualnie podobało i najważniejsze żeby woda do środka się nie lała. Potem wymontuj silniczek wycieraczek, podłącz pod wiązkę, trzymaj pozycję "zamknij" w wyłączniku, następnie wypnij kable (żeby łatwiej było go zakręcić) wmontuj w szyberdach, przykręć dwoma krzyżakami i podepnij instalację do silniczka. Gdybyś miał niepołamane prowadnice to najpierw byś uchylił szyberek na maksa do góry potem wyciagasz silniczek, trzymasz wcisniety przycisk od uchylania, potem montujesz z powrotem i masz pewność że szyberek zamyka sie w takim miejscu jak powinien. Oczywiście jeszcze pozostaje kwestia wypoziomowania na torksach. POZDRO :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 42 gości