Niskie napięcie przy zapalonym silniku

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Niskie napięcie przy zapalonym silniku

Postprzez Diux » 15 maja 2014, o 09:03

Witam.

Posiadam Golfa III 1.6
Od jakiegoś czasu dosyć często rozładowuje mi się akumulator. Muszę go ładować dosłownie co 2tyg.
Sprawdziłem pobór prądu podczas postoju - 0,01A
Zmierzyłem również napięcie, które wynosi ~12,5V, jednak po odpaleniu samochodu napięcie zamiast się podnieść do 14V, spadło do 11,7V. Po zgaszeniu silnika wraca na normy.
Z początku myślałem że nie ma ładowania, ale po zapaleniu silnika kontrolka gaśnie, czyli tak jakby jednak to ładowanie było.

Co o tym myślicie?

Wrzucam filmik.

http://www.youtube.com/watch?v=4UiZgFm-OAQ


Pozdrawiam.
Diux
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 12:41
Lokalizacja: Brody

Niskie napięcie przy zapalonym silniku

 

Postprzez łukasz1983 » 15 maja 2014, o 09:26

Diux, Mierzyłeś to zapewne na akumulatorze,na alternatorze masz taki sam wynik?Jak tak to nie masz ładowania.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Diux » 15 maja 2014, o 11:37

Masz rację. Sprawdzałem przy akumulatorze. :-)
Nie bardzo wiem jednak jak mam sprawdzić to napięcie przy alternatorze.
Odchodzą od niego dwa przewody w tym jeden dosyć cienki.

Powiedz mi proszę jak mam podłączyć ten miernik żeby sprawdzić to napięcie... :)

Obrazek
Diux
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 12:41
Lokalizacja: Brody

Postprzez łukasz1983 » 15 maja 2014, o 11:43

Diux, Kolego ten cienki to wzbudzanie,a ten gruby to główny + i mierz na tej śrubie,którą jest przykręcony i na bloku silnika lub na - na akumulatorze.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Diux » 15 maja 2014, o 12:14

Zmierzyłem :D

Napięcie skacze od 9V do 17V :-|

Czyli coś nie tak?
Diux
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 12:41
Lokalizacja: Brody

Postprzez pietrasiak2 » 15 maja 2014, o 12:35

Odepnij klemę z aku i sprawdź stan szczotek. Jak one będą ok . To będzie sprawdzić mostek prostowniczy.
:-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez łukasz1983 » 15 maja 2014, o 16:17

Diux, Mi to wygląda na padnięty regulator napięcia,i stąd te skoki napięcia.Ale wykręć regulator i oceń stan szczotek i pierścieni ślizgowych.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Diux » 15 maja 2014, o 17:16

Nowy regulator już zamówiony. :)

Jutro, albo w poniedziałek dam znać czy wymiana pomogła... :D

[ Dodano: 2014-05-16, 10:44 ]

Regulator wymieniony. :D

Napięcie na akumulatorze przy zapalonym silniku - ~14V.
Przy alternatorze ~14,5 :D
Diux
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 12:41
Lokalizacja: Brody

Postprzez łukasz1983 » 17 maja 2014, o 19:19

Diux, I gitara.
Proponuje ci jeszcze rozkręć połączenie + idące z akumulatora na rozrusznik i dalej z rozrusznika na alternator,dobrze je oczyść i nasmaruj smarem miedzianym,lub wazeliną techniczną.
Poprawi to przepływ prądu,a efekt tego będzie taki,że na akumulatorze będziesz miał większe napięcie,porównywalne z tym na alternatorze.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chudy138 » 18 maja 2014, o 11:27

Witam! Podepnę się pod temat, bo mam taki problem, że na odpalonym silniku, bez włączonych odbiorników prądu ładowanie wynosi 13,3V mniej więcej. Lecz jak dodam trochę gazu to prąd wzrasta w okolicach 14,4V. Akumulator mi nie pada, ale chyba coś jest nie tak. Dodam że alternator się grzeje. Czyściłem już wszystkie połączenia kabla + jak i -. Także czasami przez chwilę pali mi się kontrolka od ładowania, lecz dodam gazu i jest wszystko ok. Nowy regulator napięcia.
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda

Postprzez łukasz1983 » 18 maja 2014, o 11:30

chudy138, Prawdopodobnie brak wzbudzania.Sprawdź,czy na wolnych obrotach masz jakiekolwiek napięcie na wzbudzaniu.Jak nie to sprawdź,może gdzieś jest przerwany kabel.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez chudy138 » 19 maja 2014, o 18:27

Sprawdziłem, napięcie jest w okolicach 13V. Ale teraz sprawdziłem z ciekawości jaka jest różnica na gazie i na benzynie. Okazało się że na benzynie ma normalne ładowanie, tzn 14,3V a na gazie 13,3V.
Golf III 1,6 LPG 1993r
Avatar użytkownika
chudy138
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 01:16
Lokalizacja: Ostróda


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

cron