Obrotomierz i kontrolka akumulatora.

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Obrotomierz i kontrolka akumulatora.

Postprzez pawelus6 » 13 mar 2013, o 22:31

Witam.

Mój golf miał ostatnio dzwon (tj. mies temu) i dopiero dzisiaj nim przyjechałem, sam go składałem, nie było zadnej ingerencji w elektryke (typu urwane przewody itp), dzwon był lekki wymagał wymiany zderzaka i błotnika.

Otóż dzisiaj po miesiacu postoju wracam do domu, i w połowie drogi traci sie obrotomierz i lampka aku odrazu sie zapaliła.

Czy to ewidentnie rozpierdzielony alternator czy cos innego ?
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Obrotomierz i kontrolka akumulatora.

 

Postprzez kamilkol20 » 13 mar 2013, o 22:45

a pasek sie nie urwał ?? zobacz czy jest.lub ewentualna naprawa altelnatora
Avatar użytkownika
kamilkol20
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 gru 2010, o 14:32
Lokalizacja: Zamość (LZA .....)

Postprzez pawelus6 » 13 mar 2013, o 22:52

Oglądałem pod maską wszystko i pasek jest w dobrym stanie, robiłem wszystko w listopadzie.
Nic nie ślizga ani nic (po miesięcznym postoju mogło zawilgotniec), ale działa wszystko jak powinno. Ładowanie sie poprostu straciło.
Wychodzi że alternator odszedł z tego swiata :(
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez kamilkol20 » 14 mar 2013, o 19:28

kolego wez sobie miernik i sprawdz ładowanie,jeżeli nie będzie to jest do wymiany szczotko trzymacz znajduje sie on pod tą plastikową obudową,sam to naprawisz :)
Avatar użytkownika
kamilkol20
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 gru 2010, o 14:32
Lokalizacja: Zamość (LZA .....)

Postprzez pablomed » 16 mar 2013, o 13:09

kamilkol20 napisał(a):to jest do wymiany szczotko trzymacz
lub kilka innych elementów - to jest robota w ciemno uda się lub nie i niepotrzebne koszta. Czyli pawelus6, mierzysz czy alternator daje napięcie , powtarzasz pomiar po przegazówce powyżej 3000 obrotów, jeśli nadal ładowania niema to alternator trzeba sprawdzić - procedury są w necie albo oddaj go do fachowca, a jesli masz mało czasu to wycieczka na szrot , za stówkę już można sprawny nabyć.
Istona rzecz, żeby być pewnym czy to awaria altrnatora czy np jego okablowania to napięcie mierzysz między obudową aluminiową alternatora a śrubą na nim do której jest gruby kabel przykręcony.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

cron