Obrotomierz zaniża

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Obrotomierz zaniża

Postprzez diora50 » 21 cze 2012, o 17:08

Witam mam golfa 3 1992 rok silnik 1,8,problem polega na tym że obrotomierz na wolnych obrotach pokazuje około 700 obrotów a silnik ma około 1000 na słuch ,jak jadę 100 na godzine na 4 biegu to mam 2,500 obrotów .Co może sie dziać ?
Avatar użytkownika
diora50
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 17:59
Lokalizacja: kętrzyn

Obrotomierz zaniża

 

Postprzez K@mil » 21 cze 2012, o 17:26

Pierwsze co to sprawdz obroty po kompem (vagiem) bo na słuch to nie odgadywanie ile moze miec obrotów...
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez trojeczkaGT » 21 cze 2012, o 17:27

na sluch to mozna do lekarza isc ;p

a tak serio to mala jest roznica pomiedzy 700 a 1000 obrotow na wskazówce.

jezeli masz licznik z mfa (komputer pokladowy) to mozna latwo sprawdzic czy zaniza Ci obroty

a 2500 obr/min przy 100 km/h to dobre przciez ;p wszystko zalezy czy jest pod gore czy z gory obrotow przy predkosci nie czepiaj sie.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez K@mil » 21 cze 2012, o 17:34

Po poście kolegi przypomniało mi sie ze liczniki w mk3 maja ukryte funkcje i wlasnie tam jest elektryczny obrotomierz (nie musisz miec mfa zeby sprawdzic) wiec sprawdz sobie czy pokazuje to samo co obrotomierz wskazówkowy

Kod: Zaznacz cały
Cyfrowy obrotomierz w Golfie MK3

- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj

- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon

- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra "1".

- przyciskaj przycisk do kasowania kilometrów, aż pojawi się cyfra "7".

- uruchom silnik


a tu wyjaśnienie co mozna znalesc pod innymi cyframi

Kod: Zaznacz cały
1. Distance Pulse number - 3735 wszystkie kraje z wyjątniem USA i GB
2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB
3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki
4. Liczba cylindrów
5. Test segmentów wyświetlacza
6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła
7. Obroty silnika/min.
8. Wersja programu - opis jak dla pozycji 3
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez diora50 » 21 cze 2012, o 18:53

Zrobiłem tak jak piszecie włączylem ukryty obrotomierz i pokazuje tak samo .wolne obroty na ciepłym silniku to 700 obr/min czy to dobrze? Zapomniałem napisać że golfik jest z gazem
Avatar użytkownika
diora50
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 17:59
Lokalizacja: kętrzyn

Postprzez trojeczkaGT » 21 cze 2012, o 19:24

tak :) tzn moglyby byc 800
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez diora50 » 21 cze 2012, o 19:55

A czy dam radę sam podnieść obroty?
Avatar użytkownika
diora50
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 17:59
Lokalizacja: kętrzyn

Postprzez K@mil » 21 cze 2012, o 20:09

diora50 napisał(a):Zrobiłem tak jak piszecie włączylem ukryty obrotomierz i pokazuje tak samo .wolne obroty na ciepłym silniku to 700 obr/min czy to dobrze? Zapomniałem napisać że golfik jest z gazem


Widzisz jednak na słuch to nie sprawdzenie :)

Obroty powinny byc w granicach 850-900 na cieplym...

W zimę (na automatycznym ssaniu) przez ok 3min ok 1100 i pozniej spada do tych normalnych...
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez trojeczkaGT » 21 cze 2012, o 20:28

diora50 napisał(a):A czy dam radę sam podnieść obroty?


polecam najpierw :

-odlaczyc aku (skasuje bledy powstale przez rozne czynniki)
-podlaczyc znowu aku
-przelaczyc instalacje by chodzila na benzynie
-odpalic auto i dac mu sie zagrzac do 100 C
-wylaczyc auto i poczekac az ostygnie
-odpalic auto i zobaczyc jak bedzie z obrotami


jezeli dalej bedzie zle to bedziemy szukac dalej ale zrob najpierw to. to podstawa.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez K@mil » 21 cze 2012, o 21:08

trojeczkaGT napisał(a):-odpalic auto i dac mu sie zagrzac do 100 C


od kiedy auto nagrzewa sie do 100stopni ?

Temperature robocza silnika to 90stopni
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez diora50 » 21 cze 2012, o 21:37

A nic sie nie rozprogramuje gdy odłącze akumulator
Avatar użytkownika
diora50
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 17:59
Lokalizacja: kętrzyn

Postprzez Andrew » 22 cze 2012, o 08:16

jedynie radyjko
i jak masz alarm z anty napadem to tez moze byc lipa
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości