Padające cewki - wtf?

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Padające cewki - wtf?

Postprzez Opik » 15 lis 2014, o 22:10

Kolejna sprawa z elektryką pany

Cewka zapłonowa zdechła raz - kupiłem na szybko używaną na szrocie, pojeździłem rok. Zdechła, kupiłem znowu używkę na szrocie - po roku powtórka z rozrywki. Kupiłem taką - http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -vw-3.html . Niby jest to ori VW, wszystko pięknie ładnie. 5 miesięcy minęło i... tak jest, dzisiaj padła znowu. Że tamte używane poszły to rozumiem, miały prawo. Ale ta nowa po tak krótkim czasie? Regulator napięcia raczej jest w porządku, daje tyle ile powinien (mierzone na klemach), chyba że zmierzyć w jakiś sposób wtyczkę cewki?

Chyba że ja mam takiego farta i padają :/
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Padające cewki - wtf?

 

Postprzez bambo » 15 lis 2014, o 22:39

A masz podpięty kabel masowy z cewki ? Ja tego kabla nie miałem podpiętego i też mi paliło nowe cewki :) Ja u siebie w ABD miałem go podpietego od cewki na blok silnika :)
Avatar użytkownika
bambo
Moderator Globalny
 
Posty: 652
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 22:46
Lokalizacja: MysłoVWice
Rocznik: 98
Silnik: 1.8 20V AGN
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 15 lis 2014, o 22:40

Opik, Masz dodatkowe połączenie łączącą obudowę cewki z blokiem silnika?Jak nie to dołóż takie,i cewki powinny przestać padać.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 15 lis 2014, o 23:03

W tym rzecz że mam dodatkową masę na blok silnika :/ Może za cienki kabel, wpakuje nowy gruby jakiś

Może być jakaś inna przyczyna tego czy po prostu trafiam na gówno?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 15 lis 2014, o 23:39

Używki mogły paść, no bo to używki, ale nowa to musiałaby być jakaś felerna...
Załóż porządną "plecionkę" od cewki do bloku silnika, jak piszą wyżej i obserwuj.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez łukasz1983 » 16 lis 2014, o 11:31

Opik, Jeżeli masz dodatkową masę na cewkę,i padają,to winne temu mogą być kopułka,kable WN lub świece,jak są stare i puszczają iskrę "bokiem"
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MiroGti » 16 lis 2014, o 12:14

łukasz1983 napisał(a):Jeżeli masz dodatkową masę na cewkę,i padają,to winne temu mogą być kopułka,kable WN lub świece,jak są stare i puszczają iskrę "bokiem"

Mi tak padały jak miałem przebicie na fajce koło cewki , wymieniłem wszystko na beru ,czyli kable ,kopułkę,palec,cewka i śmigam już rok ,a do cewki mam ori taśmę do bloku silnika ,zmień na gruby kabel taki np od wzmacniacza ;-) i będzie ok
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 16 lis 2014, o 14:27

łukasz1983, Kable są ok, nie ma żadnego przebicia bo sprawdzałem, świece nowe NGK. Zaglądałem do kopułki i palec nie wygląda na zużyty, ale pewnie wymiana nie zaszkodzi. Wymienić tylko palec, czy razem z kopułką?

MiroGti, wymieniłeś tylko ten przewód od cewki do kopułki, czy wszystkie? Można tylko ten jeden wymienić? Nie ukrywam że nie chcę się pchać w koszty bo kable sprawdzane i nie ma żadnej nawet najmniejszej choinki
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 16 lis 2014, o 15:07

Wymienić tylko palec, czy razem z kopułką?
Ja bym wymienił to i to.

A co do kabli,to spryskaj je wodą w ciemnym pomieszczeniu na pracującym silniku,i obserwuj,czy nie ma przeskoku iskry.Zacznij od fajki przy cewce,po kopułkę i dalej do świec.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 16 lis 2014, o 15:22

łukasz1983 napisał(a):A co do kabli,to spryskaj je wodą w ciemnym pomieszczeniu na pracującym silniku,i obserwuj,czy nie ma przeskoku iskry.Zacznij od fajki przy cewce,po kopułkę i dalej do świec.


tak właśnie robiłem - dlatego napisałem że sprawdzone, nic nie przeskakiwało
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 16 lis 2014, o 15:27

Opik, To zmień palec z kopułką,jak masz cienki kabel z obudowy cewki do bloku,to zmień go na plecionkę min. 3 cm szerokości,i obserwuj czy cewka nadmiernie się nie grzeje.Trochę będzie ciepła podczas pracy,ale nie ma parzyć.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 16 lis 2014, o 17:15

Tak zrobię :D tylko tą będę jutro reklamował, może akurat

[ Dodano: 2014-11-19, 16:13 ]
Dodatkowy przewód masowy był pod cewkę podpięty, ale tak jak radzili chłopaki przyjrzałem się mu lepiej. Niby ok, ale w jednym miejscu coś nie figo fago wyglądało, zdarłem izolację i ujrzałem piękną rzecz:

Chyba nie masowało jak powinno :zdziwko:

No to zakupiony odpowiedni kabelek:


Zabieramy się do pracy. Zgodnie z powszechnie znaną zasadą. Najpierw masa:


Później rzeźba:


No to zająłem się sprawą kopułki i palca. Iskra płakała jak przeskakiwała:



Po 10km cewka letnia, mam nadzieję że sprawa rozwiązana :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości