palaca sie kontrolka dlugich rozne swiatla przednie

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

palaca sie kontrolka dlugich rozne swiatla przednie

Postprzez marcinkazimierz » 12 maja 2012, o 15:05

powoli doprowadzam do ladu samochód ktory kupilem od mechnika partacza po dzwonie.
Swieci mi sie kontrolka dlugich mimo ze sa wlaczone krotkie (dlugie dzialaja normalnie)

I teraz pytanie czy światlłą przednie przed liftingowe maja takie same podłączenie jak te nowsze (ala soczewkowe) ja mam samochód z 96 wiec powinny byc te nowsze a są załozone starsze?
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

palaca sie kontrolka dlugich rozne swiatla przednie

 

Postprzez Zico63 » 12 maja 2012, o 15:34

Może być kilka przyczyn: brak masy licznika, źle podłączona kontrolka, zamienione umyślnie przewody na manetkach (przy np. uszkodzeniu tych czy poprzednich manetek, by nadal miec mijania) i jeszcze sporo innych. Małoprawdopodobny jest brak masy jednego z reflektorów. Czy błysk reflektorami dawany jest drogowymi czy mijania? Czy na mijania napięcie jest na bezpieczniku 1 lub 2 czy też 11 / 12?

Co do wzoru tych reflektorów: przez całą produkcję "szły" reflektory tylko dwóch wzorów, oba z kloszami ryflowanymi. Na jedną żarówkę H4 oraz na dwie żarówki H1. W reflektorach liftingu nie było, typ wstawianych jest (był) zależny od wersji wyposażenia. CL miały pojedyncze, a np. GT czy GTI - podwójne. Cała reszta to "tuningowe".
Kolory przewodów zawsze były te same. Żólte (lub z paskiem) - mijania; białe (lub z paskiem) - drogowe.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez slawek5t » 12 maja 2012, o 16:22

Kolega powyżej bardzo pięknie Ci opisał wszystko.
Widzę że masz/miałes też inne problemy z elektryką.
Wychodzi na to że ktoś (pewnie ten szpec) byle jak wszystko podłączył. - tak aby było/jakoś działało
Musisz posprawdzac kazdy przycisk i przewód po kolei.
Poczytaj dział elektryka i popatrz na schematy jak powinno byc wszystko prawidłowo podłączone.
Pewnie masz sporo namieszane.
Powodzenia.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez marcinkazimierz » 12 maja 2012, o 17:36

tak facet wziol przód od starszego golfa i poskladal . niedzialal klakson okazalo sie ze wogle nie podlaczony z przodu , spryskiwacz tez pompka ,swiatła nie sa orginalne ( chyba chinskie) wiec zakladam ze cos jest z przodu skopane . wezme miernik i pomierzę moze cos znajde.

manetka liczniki wygladaja na nie demontowane

znalazlem taki temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1778713.html
dlatego moje pytanie
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Zico63 » 12 maja 2012, o 20:11

Są takie fajne rosyjskie strony, gdzie są rozrysowane wszystkie instalacje VW:
http://www.autoprospect.ru/volkswagen/golf3/
lub:
http://volkswagen.msk.ru/

Ten pierwszy jest w kolorze.

Jeśli słabo z językiem rosyjskim lub angielskim - link ten można wrzucić w wyszukiwarkę, np. Google a Mozilla ma funkcję wybrania „tłumaczenie strony”. Choć tekst wychodzi czasem zabawny, to można zrozumieć o co chodzi; wszak to nie poezja…

Mając takie jasne schematy, można już rozpocząć doprowadzanie samochodu do stanu oryginalnego, a przynajmniej do stanu łatwego wyszukania uszkodzeń. Jak teraz czytam, na razie jest „Sajgon”.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez marcinkazimierz » 13 maja 2012, o 09:42

w wtyczce do reflektora pomierzylem prad

1 2

3 4

swiatla drogowe

1 masa
2 12v
3 6 v
4 12v

swiatła dlugie

1 masa
2 11v
3 0v
4 12v

pytanie gdzie jest nakrecone
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Zico63 » 13 maja 2012, o 13:37

To mi nic nie mówi, bo funkcje przewodów we wtyku są inne: np. masa jest w pinie 3 kolor brązowy. I czy było mierzone mierniczkiem ( :-( ) czy żarówką - pewnie miernikiem.
Więc potrzeba inaczej: Jeden "koniec" żarówki do blachy i sprawdzać do poszczególnych przewodów opisując je nie numerami (możemy się mylić) a kolorami. Np. "do żółtego z czarnym paskiem".
Nie musi być podawana ścisła wartość 11,06V; mnie wystarczy określenie "świeci normalnie" lub "tylko żarzy".
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez marcinkazimierz » 13 maja 2012, o 15:08

oki pomiary na wyłączonym silniku masa na masce 3 krotne meirnik certyfikowany :

krótkie :

brazowy 0v
biały 11.84
szary z czerwonym paskiem 12.9
zólty 6.7 v

długie:

braz 0V
biały 12.2
sz-cz 12.5
zólty 11.72

:O

lampa praw bo w lewej musze przez webasto wyjmowac aku

chyba nawiedze elektryka żeby to opanował
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Zico63 » 13 maja 2012, o 15:58

Na krótkich 12V (to znaczy tak około...) ma byc ale na ŻÓŁTYCH!! Drogowe mają białe. Jak przypuszczałem, pozamieniał ktos przewody bo mu się styk mijania zfajczyl, a jeździc się chciało.
Już z tego wynika, że jest tam "Bonanza" i sam tego Kolego nie opanujesz lub sporo Tobie to zajmie.
A lewą też będzie trzeba obejrzeć. No i rozkręć i skręć ponownie okrągłe złącze z kablami na chłodnicy - może to tylko zaśniedziałe styki i mimo zamiany "jakoś" na razie będzie.
Warto przy ładnej pogodzie pooglądać okolice manetek, skrzynki bezpieczników (także wtyczki z jej tyłu!), włącznik obrotowy swiateł - i szukać wszelkiej partyzantki; to łatwo zauwazyć, bo wiązki fabryczne są w VW ładnie i starannie prowadzone. Dziadostwo rzuca się w oczy.
Avatar użytkownika
Zico63
Members
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 13 gru 2007, o 02:32
Lokalizacja: B.-B.

Postprzez marcinkazimierz » 13 maja 2012, o 16:11

Zico63 napisał(a):Na krótkich 12V (to znaczy tak około...) ma byc ale na ŻÓŁTYCH!! Drogowe mają białe. Jak przypuszczałem, pozamieniał ktos przewody bo mu się styk mijania zfajczyl, a jeździc się chciało.
Już z tego wynika, że jest tam "Bonanza" i sam tego Kolego nie opanujesz lub sporo Tobie to zajmie.
A lewą też będzie trzeba obejrzeć. No i rozkręć i skręć ponownie okrągłe złącze z kablami na chłodnicy - może to tylko zaśniedziałe styki i mimo zamiany "jakoś" na razie będzie.
Warto przy ładnej pogodzie pooglądać okolice manetek, skrzynki bezpieczników (także wtyczki z jej tyłu!), włącznik obrotowy swiateł - i szukać wszelkiej partyzantki; to łatwo zauwazyć, bo wiązki fabryczne są w VW ładnie i starannie prowadzone. Dziadostwo rzuca się w oczy.

dzieki kolego wtyczki manetek skrzynki bezpieczników w fabrycznym stanie i zgodnie z opisami podejrzewam ze ten facet co odbudował wymienil wtyczki do reflektorów bo wg etos ma byc podłuzna a ja mam kwadratowe z jednym bokiem połokragłym . umowie sie z mechanikiem

[ Dodano: 2012-05-13, 19:38 ]
z tego co widze to wiazka od okraglej wtyczki do reflektorów jest inna ( kolory) niz od strony samochodu. facet poprostu zalozyl wiazke ale od innego samochodu . Jka radzicie probowac przekladac piny czy szukac innej wiazki? :evil:
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 41 gości