Plus po odpaleniu silnika

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Postprzez łukasz1983 » 20 maja 2013, o 20:49

MarcinVW, Chcesz podłączyć podświetlenie pod + po zapłonie to po co grzebać przy stacyjce?
Podepnij się tak jak pisałem pod ogrzewanie tylnej szyby,albo jeszcze prościej pod zasilanie dmuchawy (odległość żarówki od podświetlania nawieów do włącznika nawiewów to około 20 cm to jaki jest sens ciągnąć + aż od stacyjki? :zdziwko: )
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez MarcinVW » 21 maja 2013, o 14:41

Jest bo to ma być do zegarów znajdujących się na osłonie głośnika i z tamtąd ciągnąc do konsoli środkowej było by dłusze niż podpięcie pod stacyjkę. pytanie tylko od czego jest ten kabelek niebieski pod stacyjka czy jest zabezpieczony bezpiecznikiem jesli tak to jaki nr w skrzynce?
MarcinVW
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 09:08
Lokalizacja: z tad

Postprzez pablomed » 21 maja 2013, o 15:29

MarcinVW, nie kombinuj ze stacyjką za daleko, wyjmij włącznik świateł , z tyłu dochodzą do niego dwa grube kable (czarno żółty i chyba niebiesko czarny - dwa najgrubsze) z plusem po zapłonie (co prawda prąd w nich znika na czas uruchamiania rozrusznika ale to ci chyba nie przeszkadza) i do jednego z nich się podłącz, łatwo i blisko o ile zegary masz na lewym głośniku na desce. ZNajdziesz tez we wtyczce włącznika masowy kabel brazowy też pewnie bedziesz potrzebował.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez MarcinVW » 21 maja 2013, o 17:45

Mam juz podłączone pod czarno niebieski bez żadnych wcinek, szłem po kablu od stacyjki i znalazłem kostkę na którekj był zrobiony fabrycznie mostek i pod ta kostkę się wpiełem. Kwestia tylko jaka mnie zastanawia to czy ten kabel ma zabezpieczenie jakieś czy warto dorzucić jakiś bezpiecznik ?
MarcinVW
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 17 gru 2012, o 09:08
Lokalizacja: z tad

Postprzez rufi89 » 22 maja 2013, o 18:00

łukasz1983 napisał(a):
rufi89 napisał(a):ja potrzebuje dopiero po odpaleniu silnika, a potrzebuję do świateł dziennych

Proponuje podłączyć się przy użyciu dwóch przekaźników pod cięki kabel od alternatora czyli wzbudzanie.
Jeden przekaźnik dajesz od wzbudzania,a drugi podłączasz pod światła pozycyjne,żeby po zapaleniu pozycji lub mijania gasły światła do jazdy dziennej.
A tu masz schemat podłączenia(sory za jakość robiony na szybko)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/baf ... e59c9.html
Dzięki przyda się a jakie przekaźniki zastosować? Jakiego koloru ma być ten kabel od alternatora?
Avatar użytkownika
rufi89
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 10:53
Lokalizacja: Międzybrodzie / Żywiec

Postprzez łukasz1983 » 22 maja 2013, o 22:41

rufi89, Najprostszy przekaźnik 30/40 Amper,taki z 5 nóżkaki.W każdym motoryzacyjnym kupisz za 10 zł.
A wzbudzanie w alternatorze to ten cięki niebieski kabel.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez rufi89 » 24 maja 2013, o 15:17

łukasz1983 napisał(a):rufi89, Najprostszy przekaźnik 30/40 Amper,taki z 5 nóżkaki.W każdym motoryzacyjnym kupisz za 10 zł.
A wzbudzanie w alternatorze to ten cięki niebieski kabel.

Teraz już wszystko wiem. Dzięki:)
Avatar użytkownika
rufi89
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 7 lut 2011, o 10:53
Lokalizacja: Międzybrodzie / Żywiec

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości