Po zmianie licznika piszczy kontrolka oleju

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Po zmianie licznika piszczy kontrolka oleju

Postprzez Bonix » 21 kwi 2014, o 18:32

Witam mam problem. Postanowiłem zamontować w swojej maszynie licznik z komputerem MFA. Licznik pochodzi z silnika 2.0 2e a ja mam silnik 1.8 ADZ. Otóż przy nagrzaniu silnika przy równych 2000tys obrotów zaczyna piszczeć kontrolka od ciśnienia oleju, dodam że na starym liczniku od 1.4 wszystko było ok. Zmieniłem juz filtr oleju na mann'a i dalej to samo. Czy do tego licznika powinny być jakieś inne czujniki, które znajdują się w podstawie filtra ? Czy to może wada licznika ? Dodam że w liczniku wszystko jest sprawne, oprócz tej kontrolki. Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Po zmianie licznika piszczy kontrolka oleju

 

Postprzez Pozor » 21 kwi 2014, o 18:43

Porównaj WGSZ bo na bank jest inne i jak założysz licznik od 2.0 to kontrolka zniknie . Jest to spowodowane tym że czujni odbiera inny sygnał niż podaje czujnik i przez to wariuje kontrolka
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez Bonix » 21 kwi 2014, o 18:59

Ok, Ale poprzednio był licznik od 1.4 który z pewnością też ma inne WGSZ i było ok. A może spróbować przeszczepić czujniki z 2.0 do mojego 1.8 ?
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez fuqet1 » 21 kwi 2014, o 19:09

2E | 3862 (Schalt.)
2E | 3819 (Autom.)

ADZ | 3862 (Schalt.)
ADZ | 3819 (Autom.)

dziwne bo numerki sie zgadzają no chyba że ten licznik nie jest z 2e :szok:
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pozor » 21 kwi 2014, o 19:21

faktycznie . Albo to nie jest z 2e albo faktycznie coś się dzieje z ciśnieniem lub to kwestia czujnika. Zawsze też może być możliwość że licznik jest uszkodzony
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez fuqet1 » 21 kwi 2014, o 19:21

Możesz sprobować podmianki jeśli masz taką możliwość ( może pomóc - może mają inne rezystancje)
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bonix » 21 kwi 2014, o 19:30

A czy jest różnica jak są rozmieszczone czujniki w podstawce od filtra ? Bo u mnie brązowy od strony chłodnicy, a biały od strony bloku silnika. Czy tal jest prawidłowo ?
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez Pozor » 21 kwi 2014, o 21:51

jak masz MFA to biały bodajże jest od ciśnienia oleju a brązowy od temperatury oleju . ale mogłem coś pokręcić
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez fuqet1 » 21 kwi 2014, o 21:57

Ja myśle że nie ma różnicy który gdzie jest wkręcony.
Jeden jest od temperatury oleju a drugi od ciśnienia oleju.
Ale pogrzebałem w necie i na niemieckiej stronie znalazłem takie zdjęcie
Strzałką jest oznaczone gdzie wkręcić czujnik temperatury oleju
Obrazek
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bonix » 21 kwi 2014, o 22:38

Dziękuję i czekam na dalsze porady :)
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M


- - - https://www.extrakotlygazowe.pl/lubelskie/



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości