Pobór prądu akumulatora

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Pobór prądu akumulatora

Postprzez WNSCHOLES » 17 paź 2013, o 21:39

Witam.
Ostatnio mój ROCZNY akumulatorek mnie zawodzi. Już w ubiegłym roku miesiąc po kupnie przy mrozie siadł do zera.
W lecie gdy autko stało 2 tygodnie już nie odpalił.
W zimie już po tygodniu siada.

Akumulator Kager 60Ah 540A. Golf full na elektryce - szyby, szyberdach, lusterka, centralny. Autko robi krótkie trasy, 40 km 3-4 razy w tygodniu + wypady po mieście.

Sprawdzałem pobór prądu miernikiem poprzez odpięcie jednej klemy i przymocowanie do jej końca końcówki miernika a drugą do akumulatora. Próby robione na ustawieniu miernika 10 A.

A oto wyniki:
Pobór w spoczynku (wszystko wyłączone) - 0,12
Pobór na pozostawionych światłach - 2,11
Pobór włączonego radia - zależnie od głośności, między 0,69 a 2,69

Wszystko mierzone na ustawieniu 10 A.

Najbardziej martwi mnie pobór w spoczynku, nie wiem czy dobrze liczę, ale 10 * 0,12 jest 1,2A/h. Przy pełnym akumulatorze 540A/1,2A/h = 450h = 18,75 dnia. Czyli teoretycznie po 2 i pół tygodnia stania samochodu już go nie odpalę.

Jak to jest? Proszę o pomoc.
WNSCHOLES
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:50
Lokalizacja: Sandomierz

Pobór prądu akumulatora

 

Postprzez pablomed » 17 paź 2013, o 23:04

Oj kolego. Nie 1.2 tylko 0.12 A na godzinę to jest utrata - do przyjęcia.
540 to jest maksymalny prąd rozruchowy - taka właściwość aku, a ty chciałeś obliczyć to do pojemności aku która wynosi 60 Ah - więc dwie pomyłki w obliczeniach.
Nic się nie dzieje szczególnie ale możesz poszukac co robi tą utratę 0.12, nie jest duża ale ciut mniejsza byłaby lepsza oczywiście. Zacznij od pomiaru utraty przy całkowicie odłączonym radio z kostek - bo niektóre modele dają taki pobór, ewentualnie kolejny podejrzany to alarm jeśli masz, a poza tym - po prostu stara instalacja nie jest "szczelna" i szkoda się tym zajmować więcej.
A jeśli tak rzadko używasz auto że ma 2-tygodniowe przestoje to w zimie go co tydzień doładuj . Auto musi nieć jakąś utratę prądu ze względu na śpiąca elektronikę. To nie te czasy że był centralny włacznik prądu jak w starym mercu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez WNSCHOLES » 18 paź 2013, o 20:01

Tak sądzę, że to radio mi ciągnie tyle prądu, bo to dziwne że po 2 tygodniach w upały w lecie nie mogłem go odpalić. To chyba nie jest normalne?
Mój brat ma podobny akumulator w starym passacie i odpalał mu od strzała po 2 miesiącach stania w garażu gdy przez ten czas był w Anglii. A mój od tego różniło tylko to, że stał pod chmurką.

Alarmu teoretycznie nie mam, nie wiem. Mam takie coś czerwonego koło włącznika świateł, jakąś lampeczkę, po lewej stronie, nie mam pojęcia do czego ona jest, ale chyba nie do alarmu bo mam oryginalny kluczyk VW z logo po poprzednim właścicielu i nic na nim nie ma.

A jak wytłumaczysz to, że z pełnego akumulatora siadł do zera po 15 godzinach grania radia? Jeden dzień 10h, drugi 5h, przy poborze takim jak na górze, czyli 0,69?
WNSCHOLES
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:50
Lokalizacja: Sandomierz


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości