Podgrzewane spryskiwacze Golf III MK3 jak naprawić - porada

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Podgrzewane spryskiwacze Golf III MK3 jak naprawić - porada

Postprzez arthorius » 8 lip 2011, o 23:14

Dzień dobry.
Zakupiłem sobie podgrzewane spryskiwacze niestety niedziałające. Firma VDO 191955986A
Postanowiłem więc je rozebrać i naprawić.
Do rozebrania spryskiwaczy potrzebny będzie bardzo cienki płaski wkrętak, którym podwarzymy od tyłu obudowę i wysuniemy do tyłu dysze. Przed przystąpieniem do rozbierania polecam zagotować wodę wlać do kubka i wrzucić do niego spryskiwacze. Nagrzany plastik ABS będzie bardziej elastyczny i nie popęka oraz w razie zapieczenia się materiału z pewnością pości - prawo fizyki. :hyhy:
Wpusty trzymające są umieszczone po bokach jak widać na zdjęciach. Po wysunięciu ukarze nam się dysza metalowa, dwa styki i pastylka rezystancyjną podłączona do plusa. Wszystko czyścimy z patyny, lutujemy jeżeli zachodzi potrzeba kabelki lub styki. Całość wyczyściłem spirytusem, a w szczególności pastylkę. Polecam przepchać jeszcze dysze z resztek osadu płynu. Po czyszczeniu składamy i wsuwamy w obudowę.
Kilka fotek jak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Powodzenia i miłej zabawy :-) :-D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Podgrzewane spryskiwacze Golf III MK3 jak naprawić - porada

 

Postprzez Gofer » 9 lip 2011, o 10:28

I co działają ? Jaką mają rezystancję ?
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez arthorius » 11 lip 2011, o 09:08

1,2k ohm a drugi to cosik nie tak z nim bo ma 120k ohm :/ Jakby nie patrzeć taka prosta konstrukcja umożliwia zmianę pastylki na termistor o odpowiednich parametrach i będzie grzało aż miło.
PS. Golf daje napięcie 12V na spryskiwacze już po przekręceniu stacyjki w pozycję I.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez golfik60 » 11 lip 2011, o 11:56

Avatar użytkownika
golfik60
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 00:48
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez arthorius » 11 lip 2011, o 23:20

Spoko tylko przy temp otoczenia 32 stopnie jak sprawdzisz temp sprysków. Ja termometru laserowego nie mam, a po 5 min raczej nie zauważysz różnicy.
Okaże się dokładniej przy dłuższych trasach. W moim przypadku duża rezystancja drugiego może wynikać z przeżartej już blachy sprysków prawie rozlatywała mi se w dłoniach.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Gofer » 15 lip 2011, o 08:27

arthorius napisał(a): prosta konstrukcja umożliwia zmianę pastylki na termistor


Termistor to odmiana rezytora zmieniajacego swoją rezystancje pod wpływem temperatury . Raczej nie sądzę aby zaczął grzać :-)

arthorius napisał(a):Całość wyczyściłem spirytusem, a w szczególności pastylkę.


Z własnego doświadczenia zauważyłem ( niszcząc 1 kpl sprysków ) że wypucowanie pastylki tak że wygląda jak nowa spowodowało zmycie z jej powierzchni warstwy oporowej :-(
Drugi komplet pastylek już tak starannie nie czyściłem i po zmontowaniu rezystancja sprysków wynosi około 300 ohm w temperaturze pokojowej .
Czy działają okaże się zimą :-)
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez pablomed » 15 lip 2011, o 17:21

niedługo dopisze własne obserwacje bo też robiłem taką reanimację, pastylki przeczyściełm, i nie wykazały żadnej opornosci, nie wiem czemu może napięcie z miernika za małe, może trzeba mierzyć natężenie prądu pod obciążeniem pastylką nie opór. Natomiast po zmontowaniu jedna grzeje druga nie jestem pewien
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez arthorius » 16 lip 2011, o 23:10

No ja własnie się przekonałem, że zniszczyłem sobie ten termistor więc muszę dobrać nowy buuu Wiem co to termistor tylko nie wiedziałem jak dokładnie wygląda hehe
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez brozo » 3 maja 2012, o 08:01

Witam podepnę się do tematu u siebie mam podgrzewane spryski tylko niech mi ktoś powie jak to działa włączają sie samoistnie czy coś trzeba uruchomić jakiś przycisk nacisnąć bo nie mam bladego pojęcia z góry dzięki za odp
brozo
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 16:14
Lokalizacja: zamość

Postprzez rafal9119 » 3 maja 2012, o 08:23

powinni sie włączyć po przekreceniu kluczyka .
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez brozo » 3 maja 2012, o 08:34

aha i tylko tyle?? nie ma żadnych przycisków:D a ja sie doszukiwałem głębi:D dzięki bardzo dobry człowieku
brozo
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 16:14
Lokalizacja: zamość

Postprzez palio » 3 maja 2012, o 08:57

a u mnie podgrzewane spryski działają jak włączę ogrzewanie tylnej szyby
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - - http://www.dyszeprzemyslowe.pl/baza-wiedzy



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 14 gości

cron